عبدالحسین احمدیان فعال اجتماعی:
کاندیدای مطرح نمایندگی دوره یازدهم مجلس گزینه های تمام عیار یک انتخاب نیستند

 

همزمان با فرا رسیدن فصل انتخابات رسانه صبح فومن در نظر دارد با فراهم سازی فضای انتخاباتی در بستر شبکه های اجتماعی پرسش و پاسخ هایی با فعالین عرصه سیاسی و اجتماعی شهرستان های فومن و شفت داشته باشد تا گامی مثبت جهت ایجاد رویکرد مطلوب انتخاب یازدهم برداشته شود.

پرسش و پاسخ رسانه صبح فومن با عبدالحسین احمدیان فعال اجتماعی از شهرستان فومن:

سوال_ ایا شهرستان فومن متناسب با ظرفیت های بومی و محلی خود توانسته است درصدی از شاخص هاس توسعه یافتگی را در خود ایجاد کند؟

جواب _خیر، آن چیز که ما شاهد آن بوده و هستیم حرکتی لنگ لنگان است که حقیقتا نمیتوان آن را توسعه یافتگی نامید.

سوال_ بنظر شما چرا شفت جز شهرستان های کمتر توسعه یافته کشور شناخته شد؟

به اعتقاد من همه چیز برمیگردد به مطالبه ی مردمی، باید از شهروندان شفتی پرسید چه مطالباتی داشته اید؟ چه وعده هایی به شما داده شده؟ برای تحقق وعده ها و استیفای مطالبات خود چه اقدامی انجام داده اید؟

عدم توسعه ی شفت یقینا ماحصل سو مدیریت هاست، اما کم کاری روشنفکران، خواص و صاحب نظران شفت در روشنگری و ایجاد موج مطالباتی را نمیتوان کتمان کرد.

سوال_ بنظر شما نمایندگان مجلس در طی چهل ساله گذشته از حوزه انتخابیه فومن و شفت چقدر توانسته اند جهت افزایش منافع عمومی و خدمات رسانی متناسب با وظایف ذاتی خود جامعه عمل بپوشانند

جواب_ در چهار سال گذشته وضعیت کشور به لحاظ اقتصادی در شرایط مطلوب و عادی نبوده و از نمایندگان این دوره نمی توان توقعات غیر معقول داشت، خصوصا در بخش فعالیت های عمرانی، اما نقد اساسی در این است که چرا در بحث کسب و کار های نو پا و استفاده از ظرفیت های موجود اقدامات موثر و مکفی انجام نشده است.

سوال_ بنظر شما ثبتنام کنندگان در یازدهمین دوره مجلس از حوزه انتخابیه فومن و شفت معیارهای یک انتخاب اصلح را به یدک میکشند اگر یدک نمیکشند چرا با بحران نخبگان سیاسی در این حوزه انتخابیه مواجه ایم

جواب_ متاسفانه کاندیداهای مطرح فعلی گزینه هایی تمام عیار و یا اصطلاحا شش دانگ نیستند. صراحتا عرض میکنم که نه در تراز انقلاب اسلامی اند، نه مطلوب برای گام دوم انقلاب، نه در سطح انتظارات مردم آنهم در آستانه ی سال ۱۴۰۰ و نه مناسب برای اقتضاعات قرن بیست و یک. امروز سطح توقعات همانند دهه ی شصت نیست، مردم انتظارات بزرگی دارند و عرصه ی نمایندگی مجلس نیازمند به افرادی هست که در ابعاد مختلف توانمند باشد. هم آنقدر کاریزما باید که قدرت ایجاد انسجام داشته باشد هم آنقدر سیاس باشد که بتواند برای شهر فرصت سازی و جذب منافع داشته باشد هم آنقدر کیس باشد که در بزنگاه های سیاسی بهترین اقدام و عمل را داشته باشد. هم آنقدر با تقوا باشد که در این راه پایش نلرزد.
با یک نگاه به پیشینه کاندیداها و اطرافیانشان و در واقع لیدر های انتخاباتی آنها میتوانیم وزن آنها را بسنجیم.
در بحث رجال سیاسی پروری آنگونه که باید نخبه پرور نبوده ایم و گاه نخبه سوز بوده ایم، متاسفانه آن بزرگوارانی هم که هستند بیشتر ترجیح میدهند بیرون گود باشند و فعلا فقط نقد کنند.

سوال_اگر بخواهید از کاندیدای حاضر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس سوالی بپرسید چه میگوید؟

جواب_ شهرستان فومن فارغ از وضعیت اقتصادی کشور و مسائلی مانند تحریم و محدودیت در تعداد فروش بشکه ی نفت، فی نفسه ظرفیت های بزرگی دارد که اگر بخوبی و دور از سیاست زدگی و رانت خواری و با هدف تامین منافع مردم از آنها استفاده ی معقول شود درآمد آن میتواند حتی شهرهای همجوار و استان گیلان را متحول کند.
آیا توانمندی های لازم را در خود می بینند؟ برنامه هایشان بطور مصداقی چیست؟ با چه رزومه ای از خود دفاع میکنند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید :