‍حجت الاسلام افتخاری ؛ افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین در شرایط فعلی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست/ این افزایش قیمت، فشار زیادی به مردم وارد می کند

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید در مورد افزایش خودسرانه قیمت بنزین پاسخگوی مجلس و ملت باشد، گفت: افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین در شرایط فعلی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین در شرایط فعلی کشور به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، گفت: اظهارات مسئولان در مورد ارزان بودن بنزین در ایران درست نیست و به صراحت می‌گویم که دولت بنزین را گران‌تر از همه کشورها می‌فروشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید خط‌کش اشتباه خود را اصلاح کند، افزود: دولت باید اعلام کند که مردم ایران بابت یک لیتر بنزین، دستمزد چند ساعت کار خود را می‌دهند و آنگاه قیمت بنزین را با دیگر کشورها مقایسه کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس دهم، ادامه داد: دولتی که با بی‌برنامه‌گی زندگی مردم را به حمل و نقل گره زده، به چه حقی بنزین را دستاویزی برای دست کردن در جیب مردم برای تامین هزینه‌های جاری خود می‌کند در حالی که باید با توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به مصرف سوخت را کاهش دهد تا بنزین کمتری مصرف شود.

افتخاری یادآور شد: در شرایطی که صادرات نفتی کاهش یافته و تولیدات چاه‌های نفت مازاد بر صادرات است چه دلیلی برای افزایش قیمت بنزین وجود داشته است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، افزود: افزایش قیمت بنزین فشارهای زیادی به مردم که این روزها با مشکلات معیشتی زیادی دست و پنجه نرم می کنند وارد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید بدانند افزایش قیمت بنزین مورد تایید مجلس نبوده و نیست، تصریح کرد: دولت خودسرانه این تصمیم را گرفته و باید پاسخگوی مجلس و ملت باشد؛ نمایندگان مجلس که به مشکلات واقف هستند با افزایش قیمت بنزین مخالفت کردند چرا که با این افزایش قیمت، فشار زیادی به اقشار کم درآمد و ضعیف وارد می‌شود؛ حرکت‌های یک جانبه در اداره امور کشور نارضایتی مردم را درپی خواهد داشت و دولت باید از این حرکت‌ها پرهیز کند

این خبر را به اشتراک بگذارید :