نماينده مردم فومن و شفت درسومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر گفت: 

طنزپردازان بازوان مسئولان باشند/اخلاص در گفتار از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش صبح فومن:سومین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر(طنزپهلو) و بزرگداشت طنزپرداز برجسته کشور مرحوم کیومرث صابری فومنی(گل‌اقا) با حضور جمعی از طنازان کشوری و استانی و شهرستانی در سالن شهدای خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن برگزار شد.

طنزپردازان بازوان مسئولان باشند

«حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری» اظهار کرد: ظرفیت مسئولان بالاست و اگر مشکلات و معضلات در قالب طنز گفته شود بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طنزپردازان می‌توانند بازوان مسئولان باشند، افزود: طنزپرداز و کسی که در این مقوله قدم می‌زند و اندیشه دارد با هرزه نویسان فرق دارد.

وی با بیان اینکه یک طنزنویس در کمال ادب و احترام دغدغه جامعه و مشکلات آن‌را به گونه‌ای بیان می‌کند که خود مسئول هم بیدار شود، گفت: مرحوم کیومرث صابری با این اندیشه و تفکرش یک صحنه‌ای را برای کشور باز کرد که آن مسئول هم مورد طنز قرار می‌گرفت و از موضوعی که می‌دید می‌خندید.

حجت‌الاسلام افتخاری تصریح کرد: متاسفانه امروزه در جامعه ما که این بار رسالت بر دوش طنازان است، جای کیومرث صابری تا کنون پر نشده و از آن روزی که «گل آقا» بسته شده کسی نتوانست آن مجله و یا شبیه آن را احیا کند و دردهای جامعه را به شکل طنز بیان کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جامعه باید فرهنگی ایجاد کند تا حرمت‌هایی که دارد از بین می‌رود دوباره احیا شود، خاطرنشان کرد: اخلاص در گفتار از اهمیت زیادی برخوردار است.

 وی با بیان اینکه اخلاص کیومرث صابری او را بر سر زبان‌ها انداخت، اظهار کرد: آنچه که امروز باید برای طنزپردازان مهم باشد  اخلاص در قلم و گفتارشان است.شبستان

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :