معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری فومن در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان بیان داشت؛ اگر خدمت رسانی به مردم به موقع نباشد، ارزشی ندارد/تمام دستگاههای اجرایی آمادگی صد در صدی برای مقابله با بحران را داشته باشند.

جلسه ستاد مدیریت بحران و آمادگی دستگاه های اجرایی فرمانداری شهرستان فومن به ریاست معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری فومن و باحضور سرپرست بخشداری مرکزی و بخشدار سردار جنگل و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛شاهین علیزاده معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه در سه ماه پایان سال با توجه به برودت هوا و تغییرات جوی نیاز است دستگاه‌های اجرایی تمهیدات لازم را جهت مقابله با بحران بیندیشند، تصریح کرد: علاوه بر شناسایی نقاط بحرانی دستگاه‌های اجرایی نسبت به تهیه شیوه هایی جهت برون رفت از شرایط اقدام کنند.

وی بر لزوم احصای تعداد ماشین آلات دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: باتوجه به همپوشانی حوزه شهر و روستا خدمت رسانی بهتر به مردم نیازمند هماهنگی بین دستگاهی است.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان فومن با بیان اینکه نباید کارها را به یکدیگر محول کتیم، یادآور شد: از کارایی ماشین آلات اطمینان حاصل شود و ‌نواقص احتمالی نیز برطرف گردد.

علیزاده همچنین از دستگاه‌های مختلف خواست که آمادگی لازم جهت اسکان موقت در راه ماندگان را هنگام وقوع بحران در مساجد و مدارس داشته باشند.

وی خواستار بیمه ماشین آلات و تجهیزات امدادی شد و گفت: دستگاه‌ها پس از وقوع بحران و بروز خسارت همچنین نسبت به تکمیل فرم شماره پنج اقدام کنند

علیزاده با اشاره به کمبود ماشین آلات و فرسودگی آنها گفت: دستگاه‌های اجرایی با تهیه لیست نیازمندی‌ها، مشکلات را به فرمانداری گزارش دهند.

وی اولین بازگشایی را مربوط به راههای اصلی دانست و گفت: بعد از بازگشایی راه‌های اصلی نسبت به بازگشایی راههای فرعی اقدام می شود.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان فومن بر ضرورت بوته زنی و هرس درختان تاکید کرد و گفت: تمام دستگاههای اجرایی آمادگی صد در صدی برای مقابله با بحران را داشته باشند.

علیزاده با بیان اینکه امید شهروندان به دولت و دستگاههای اجرایی است، افزود: اگر خدمت رسانی به مردم به موقع نباشد، ارزشی ندارد.

وی با گلایه از عدم حضور شهردار فومن در جلسه گفت: یک سوم جمعیت شهرستان در شهر فومن ساکن هستند و بازگشایی تمام راه‌ها، مراکز مهم و معابر شهری برعهده شهرداری است.

حسن آقاجانی شهردار ماسوله در این جلسه حضور یکباره گردشگران برای دیدن چهره زمستانی ماسوله را یکی از مشکلات عنوان کرد و گفت: ازدحام جمعیت سبب بروز مشکلات ترافیکی می شود.

وی همچنین خواستار احداث پل آبنما در خروجی ماسوله شد و گفت: در صورت ریزش کوه تنها مسیر ماسوله مسدود می شود.

صادقی مدیر امور آب فومن و شفت نیز در این جلسه از افزایش دویست درصدی بارش باران خبر داد و گفت: عدم رعایت حریم بستر رودخانه بزرگترین مشکل موجود است.

وی همچنین از ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها خبرداد و گفت: برداشت مصالح رودخانه ای بدون مجوز صنعت و معدن ممنوع است.

دعاگوی راد رئیس اداره پخش فرآورده‌های نفتی از آمادگی لازم جهت توزیع سوخت خبر داد و گفت: مانور تغییر سوخت گاز به مایع در نانوایی ها به خوبی انجام گرفته است.

صادقی شهردار ماکلوان نیز خواستار هرس درختان توسط اداره برق در موعد زمانی مناسب شد و گفت: در این زمینه با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

رئیس اداره گاز شهرستان فومن نیز در این نشست با بیان اینکه پس از آبشستگی ۴۲ نقطه تنها ۲۴ مورد آنها به صورت موقت ایمن‌سازی شده اند، اظهار کرد: در صورت افت شدید فشار گاز هزار مشترک قلعه رودخان، فوشه و‌ حیدرالات از دسترس خارج خواهد شد.

دکتر یکتا رییس شبکه بهداشت و درمان فومن نیز از شناسایی تمام زنان باردار بالای ۳۴ هفته خبرداد و گفت: مراکز درمانی و بهداشتی از سوخت لازم برخوردار هستند.

وی از استقرار پزشکان متخصص در بیمارستان خبرداد و گفت: در صورت نیاز بیمار به خارج از شهرستان منتقل می‌شود.

روحانی منش رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فومن نیز دوگانه سوز کردن نانوایی ها را نیازمند اعتبارات دانست و گفت: برای ذخیره سازی حداقل هزار کیسه آرد نیازمند یک انبار هستیم.

ابراهیم زاده رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فومن خواستار آماده سازی سردهنه ها توسط آب منطقه‌ای شد.

قلیزاده رییس جمعیت هلال احمر شهرستان فومن نیز گم شدن کوهنوردان در ارتفاعات را یکی از مشکلات دانست و گفت: گروههای کوهنوردی قبل از صعود به ارتفاعات با هماهنگی لازم اقدام به صعود کنند.فرمانداری فومن

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :