حاج بهروز جلايي رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان؛برخی پیام تبریکشان به سردار سلیمانی از روی نفاق است/انقلاب و بسیج با آن چیزی مخالف است که اسلام با آن مخالف است


حاج بهروز جلائی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان شب گذشته در ویژه مراسم گرامیداشت هفته بسیج که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید نظری در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار شده بود گفت: برخی از چهره های شاخص پیام تبریکشان به سلیمانی از روی نفاق است.
به گزارش صبح فومن به نقل از بهجت خبر؛ حاج بهروز جلائی رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان شب گذشته در ویژه مراسم گرامیداشت هفته بسیج که به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید نظری در مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله فومن برگزار شده بود گفت: ما باید نگاه کنیم و دقت کنیم تا دریابیم که امام(ره) بسیج را بر چه اساس و هدفی تشکیل داد و تاکیدات امام(ره) چه مواردی را برای ما مشهود می کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با تاکید بر این که شناخت امام خمینی (ره) پیش نیازی برای شناخت صحیح بسیج می باشداظهار کرد: بسیج را بدون این که معمار و فرمانده اش را بشناسیم ابتر و غلط است و در همین راستا باید بدانیم یکی از ویژگی هائی که در شخصیت سیاسی امام(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب و کسی که دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و مغفول مانده است عرفان امام(ره) است. عرفان کسی که آثار بسیاری از خود به یادگار گذاشته است و متاسفانه امروز ما فرزندان امام از بسیاری از آموزه های ایشان دور شده ایم. آن جاذبه امام(ره) که خود یک سالک بود تماما در آثار ایشان مشاهده می شود. امامی که بسیج را لشگر مخلص خدا و پایگاه بسیج را مکتب عشق نامید.
وی با اشاره به نظر امام خمینی(ره) در رابطه عقل منفعت طلب و سودجو اظهار کرد: امامی که به تمام علوم عقلی آن زمان در حد اجتهاد تسلط داشت از همان ابتدا با عقل منفعت طلب در ستیز بود. وی عقل و معرفت و عرفان را دو چیز نمی دانست بنابراین امام را که نقطه عظمت نهضتش از اسلام و از مدینه النبی بود باید نه تنها مجدد اسلام در قرن معاصر بلکه باید مجدد مذهب بدانیم و به تعبیر شهید سید محمدباقر صدر امام ذوب در اسلام بود لذا باید به انقلاب اسلامی و بسیج از همین منظر نگریست.
حاج بهروز جلائی با اشاره دوران پیامبر عظیم الشان اسلام تصریح کرد: وقتی پیامبر اکرم (ص) مامور به معرفی اسلام شد سه کار را دنبال می کرد اول پایه ریزی برای تشکل جامعه اسلامی بر مبنای احکام اسلامی و اصول اخلاقی بود دومین امر حراست و حفاظت از این نظام بود و سومین کاری را که ایشان مدنظر داشتند سازندگی و بناگذاری بود و باید دقت کنیم که این سه فعالیت در طول هم البته با توجه به اولویت ها انجام می گرفت.
وی با برشمردن دشمنان مختلف در دوران پیامبر اسلام تاکید کرد: ما باید بدانیم که پیامبر اسلام با چه دشمنانی مواجه بودند. اولین دشمن پیغمبر اسلام و نهضت اسلامی قبایلی بودند که پیغمبر(ص)، اسلام را به آنها عرضه کرد اینها برای انسان و زنان و دختران ارزشی قائل نبودند لذا پیغمبر با ممارست فراوان توانست با اینها پیوندی برقرار کند و آنها را به سوی اسلام بکشاند. دومین گروه از دشمنان سران و ثروتمندان مکه بودند که دست به تحریم و مقابله با مسلمین زدند. دشمن سوم مسلمین یهود بودند. قرآن به صورت واضح یهود را دشمن اسلام می داند که امروز شما یهود را به صورت صهیونیست ها می بینید که در مقابل اسلام ناب توطئه می کنند. چهارمین گروه از دشمنان منافقین بودند که در داخل مدینه دست به توطئه بر ضد مسلمین می زدند و پنجمین تهدید اسلام نفس ها و خواسته های نفسانی خود مسلمانان بود.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره با داستان سامری در زمان غیبت حضرت موسی(ع) گفت: امام (ره) بسیج را برای حراست همیشگی از نظام جمهوری اسلامی خلق کرد و سپاه را فرمانده آن قرار داد، خود را فریب ندهیم اما امروز برخی برای سرلشگر سلیمانی پیام تبریک می فرستند اما به بسیج و مدافعان حرم توهین می کنند، ننگ و مرگ بر اینها که منافقانه برخورد می کنند فرمانده را می بینند و رزمندگان را نمی بینند. برخی از این سلبریتی ها و فوتبالیستها و چهره های شاخص پیام تبریکشان به سلیمانی از روی نفاق است.سردار سلیمانی خود را سرباز رهبر می داند اما اینها امروز برای درجه سپهبدی او نگران هستند چون خودشان همواره دنبال منافع هستند فکر می کنند سردار سلیمانی برای درجه عازم جنگ با داعش شده است.
سردار حزب الله فومن با تاکید بر این واقعیت که قاطبه بسیج برآمده از ایمان حقیقی است بیان داشت: امروز سوال ما از مسئولین این است که برای ارتش بیست میلیونی چه کردند بلا شک همه دولت ها در حق نیروی مخلص بسیج ظلم کردند شما نگاه کنید امروز در هیچ دانشگاهی به بسیج اجازه داشتن ساختمان مستقل نمی دهند اگر یک بسیج دانشجویی در جایی تشکیل شود سریعا چهار تشکل مخالف بسیج را شکل می دهند بنابراین واقعیت این است اینها یا منافقند یا مومنانی بد دل هستند.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به کارآمدی تفکر بسیجی تاکید کرد: آیا آن چیزی که امروز داعش و داعشیان را شکست داد غیر از تفکر بسیجی بود؟ سوریه و عراق چگونه ایستادگی کردند آیا غیر از این بود که تفکر بسیجی در این کشورها روی کار آمد؟ باید بدانیم که تنها با مقاومت رزمندگان اسلام و مدافعان حرم و ظهور حشدالشعبی در عراق و دفاع الوطنی در سوریه شجره خبیثه داعش از بین رفت.
حاج بهروز جلائی در ادامه بیان داشت: متاسفانه در مجلس ما بر علیه مدافعان حرم موضع گرفتند. حتی در قوه مجریه یا برخی افراد در قوه قضاییه مواضع نامطلوبی مشاهده شد که باید بگوئیم اینها کارنامه شان در مقابل بسیج شرمندگی است.
رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در رابطه با خطر نفاق در جامعه تصریح کرد: امروز نفاق جامعه ما را تهدید می کند و افرادی هستند که همواره در حال توطئه بر علیه انقلاب اسلامی می باشند اما همه بدانند با هیچکدام از فناوری های روز دنیا نه انقلاب مخالف است نه بسیج اما همه بدانند انقلاب و بسیج با آن چیزی مخالف است که اسلام با آن مخالف است.
سردار حزب الله فومن در پایان خاطرنشان کرد: عزیزان خود را باید به علم و ایمان مسلح کنید و بدانید که چرا امام بسیج را مدرسه عشق خطاب کردند. عزیزان ایمان را که آغاز مسیر جهان بینی توحیدی است زاییده عقل است و تقوا زاییده ایمان است، معرفت زاییده تقوا است و عشق زاییده معرفت است لذا مدرسه عشق در بسیج در کنار تهدیدها و دشمنی های پنج گانه به این موارد نیاز دارد که عقل را به ایمان، ایمان را به تقوا، تقوا را به معرفت و معرفت را به عشق تبدیل کند و خوشا به حال شهدا که این مسیر را پیمودند و خوشا به حال آنهایی که در این مسیر همچنان مقاومت می کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :