ایثار جمشید رنجبر در کتاب ها حک شده است/ پاسداری که بخاطر هم شهری هایش به آب زد

عرفان منصوريان/به گزارش صبح فومن،جمشید رنجبر یکی از پاسداران انقلاب اسلامی سپاه ناحیه فومن بود که سابقه بسیجی و ایثارگری بی ادعایش، زبان زد خاص و عام است.

این رزمنده دفاع مقدس، همانند همرزمان شهید و جانبازاش، روحیه مردمی و افتاده خود را هرگز کنار نگذاشت و مهر نهفته نسبت به دوستان را به درستی به صورت انتقال می داد.

image

رنجبر همیشه در همه بحران ها، مراسمات ملی و مذهبی جلودار صفوف مردمی بود و انگار که پس از بازنشگستگی نیز لباس بسیج مردمی برتن داشت.

همه فومنی ها تصاویری از حضور این مرد بی ادعا در مراسم هر ساله تحویل سال در گلزار شهدا و جشن و عزاداری ها و سیل حاجی آباد فومن که منجر به وارد آمدن خسارت های زیادی به مردم آن منطقه شد را به یاد دارند.

وقتی ارتفاع آب های گل آلود خروشان از سقف و دیوار خانه حاجی آبادی ها بالاتر رفت، جمشید رنجبر ماندن در خانه را بر خود حرام دید و بی درنگ به همراه دوستان اش به آب زد تا جریان سهمگین گل و لای، قندی را در دل مادران پیر و کودکان معصوم آن منطقه آب نکند.

این مرد همیشه خوش رو هرگز برای کمک رسانی هایش، رسانه و ادعا نداشت و بزرگ ترین آلبوم خدمت رسانی وی، اذهان و دل های پاک مردمان فومن بود که خدمات اش را دقیق در دل و ذهن ثبت کرده اند.

image

مرد خوش اخلاق فومن در زیر بارش سیل آسا باران، خستگی را شرمنده کرد و بی باکانه در مقابل آب خروشان قد علم نمود تا مادران پیر و کودک خردسال بی دفاع را از خانه های فرو رفته در گل خارج کند.

پس از سیل فومن ،در بسیاری از مناطق کشور سیل و حوادث متعددی رخ داد که از سوی رسانه ها، پوشش گسترده ای داده شد. اما نکته جالب توجه اینجا بود که اکثر رسانه ها برای انتشار اخبارشان، عکس جمشید رنجبر که در حال کمک رسانی در سیل حاجی آباد فومن بود را انتخاب می کردند.

تصویر رشادت جمشید رنجبر به رسانه ها ختم نشد‌ و چند سالی است که معلمان درس آمادگی دفاعی مدارس کشور، تصویر وی که بر این کتاب نقش بسته است را برای دانش آموزان خود تشریح می کنند.

رنجبر هنگام نزول اشک تند ابرهای بارانی، می توانست مانند برخی های دیگر زیر بارش سیل آسا و جریان پر خروش آب ، رخت خواب را گرم ترین جای دنیا بداند و از آن جا دل نکند، ولی حسی به نام غیرت و عشق به هم نوع جلودار این پاسدار شجاع انقلابی نبود و آن را به سوی مردم کشاند.

جمشید رنجبر که در ۵۷ روز پیش و در یک شب زمستانی در حال رفتن به مراسم ختم یکی از دوستانش بود، طی رخداد یک سانحه رانندگی به شدت مصدوم شد و به کما فرو رفت.

خبر تصادف جمشید رنجبر موجی از اندوه را در دل مردمان فومن براه انداخت و اهالی این شهرستان به انحا مختلف ناراحتی خود را از این حادثه ابراز کردند.

رنجبر در غم و شادی ها کنار شهروندان فومنی بود و از دل و جان برای آنها مایه می گذاشت و در سیاست فرا جناحی و در دوستی فرا مرزی بود.

روزهای اغمایی جمشید فومن اکنون از ثانیه ها به ماه ها کشیده شده و گویی که او قصد ندارد مقابل تخت بیمارستان دست های تسلیم را بالا ببرد و با مقاومت خود منتظر دعای مردم و تقدیر الهی است.

حال که وی بر بستر بیماری و کما تکیه زده است، کاش دوستان و مردمان پر مهر فومنی، دعای خیر و عیادت خود را از این مرد عزیز و دل پر تب و تاب خانواده اش دریغ نکنند و مثل همیشه به یاد او باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :