تخصص و تجربه در شورای شهر فومن چه جایگاهی دارد ؟؟؟؟

در سالهای اخیر در انتخاب هایی که انجام شده ، کمتر شاهد توجه به وظایف شوراها و تخصص
و تجربه کاندیداها بوده ایم که این شرایط در مواردی هم باعث خسارت های مالی غیرقابل جبران و تصویب و اجرای طرح های کاملا اشتباه و حیف و میل بودجه و بیت المال شده است.
متاسفانه اکثریت افراد منتخب گذشته تحصیلات و تجربه مرتبط را نداشته و آشنا با اطلاعات مهندسی و شهرسازی و عمرانی و….. نبوده و هیچ یک از افراد شورای شهر فومن مدارک و پروانه معتبر از سازمان نظام مهندسی نداشته اند.

image

جوامع مختلف برای رسیدن به اهداف عالیه اجتماعی و بهبود شرایط زندگی در امورات روزمره زندگی ، نیازمند به فاکتورهای موردنیاز برای توسعه همه جانبه هستند .از طرفی ، توسعه و تعالی انسانها که میتواند زیرمجموعه های مختلفی داشته باشد مستلزم همفکری و مشورت افراد صاحب نظر میباشد.
امروزه شاهد اهمیت ویژه جایگاه مشورت و هم اندیشی و تبادل نظر بعنوان یک رکن اساسی مدیریتی در روشهای نوین مدیریت بوده و در آموزه های دینی ما هم شورا و مشورت در همه امور تاکید شده است.
در اصل صدم قانون اساسی بطور صریح به امر تشکیل شوراهای شهر و روستا برای پیشبرد سریع برنامه های عمرانی ، اجتماعی ، اقتصادی ، بهداشتی و فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری و انتخاب مردم تاکید شده است.
از این سبب شاهد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا برای جلب مشارکت مردمی و توسعه و آبادانی ایران اسلامی هستیم.تا کنون چهار دوره انتخابات شوراها برگزار گردیده که این امر خود نشانگر مشارکت مردم در امورات مدیریتی و اجرایی میباشد.
نحوه گزینش افرادی که بر مسند تصمیم گیری شوراها تکیه خواهند زد در اذهان عموم متفاوت بوده و قانونگذار حدود اختیارات مردم را در بررسی شرایط شورانشینان از نظر( تخصص و تجربه ) لازم برای تصمیم گیری به خود آنها محول نموده است.
در هرصورت ابتدا باید بررسی نمود که چه تخصص هایی مرتبط با جایگاه موردنظر بوده و مدیریت شهری و طرح و برنامه ریزی توسعه شهرها چه تخصص ها و مهارتهایی را می طلبد.
افرادی که می خواهند در سکان مدیریت شهری برای عمران ، شهرسازی و توسعه همه جانبه تصمیم بگیرند باید چه تخصص و مهارتی داشته باشند ؟؟؟؟؟؟
شهر تاریخی و توریستی فومن که درطول سال پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی بوده با کمبودها و کاستی های زیادی در امورات مختلف مواجه است و در سالهای اخیر شاهد ورود افرادی بدون تخصص و تجربه و گاها با تخصص های غیرمرتبط در شورای این شهر هستیم.
آیا ورود افراد از هر صنف و جایگاهی و باهر نوع تحصیلات دانشگاهی میتواند موجبات توسعه و عمران شهرها را فراهم کند ؟؟
بررسی و توجیه و تصویب طرح های عمرانی ، بحث و تبادل نظر در مورد مکان سنجی مناطق مختلف شهری ، بررسی و اصلاح هندسی تقاطع ها و معابر شهری و تسهیل وضعیت ترافیکی ، همچنین مدیریت صحیح بر ساخت و سازها که به نوعی محل درآمد و قلب تپنده شهرداری ها میباشد بیانگر اهمیت جایگاه شوراهای شهر بوده و لزوم دقت عمل در نحوه انتخاب افراد متخصص و متعهد را تبیین مینماید.
بنابراین تحول و توسعه شهرها را میتوان به نوعی وابسته به نحوه گزینش و انتخاب هایی دانست که توسط مردم انجام می شود .
در سالهای اخیر در انتخاب هایی که انجام شده ، کمتر شاهد توجه به وظایف شوراها و تخصص
و تجربه کاندیداها بوده ایم که این شرایط در مواردی هم باعث خسارت های مالی غیرقابل جبران و تصویب و اجرای طرح های کاملا اشتباه و حیف و میل بودجه و بیت المال بوده ایم.
متاسفانه اکثریت افراد منتخب گذشته تحصیلات و تجربه مرتبط را نداشته و آشنا با اطلاعات مهندسی و شهرسازی و عمرانی و….. نبوده و هیچ یک از افراد شورای شهر فومن مدارک و پروانه معتبر از سازمان نظام مهندسی نداشته اند.
امید است در آینده با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای ، افرادی دارای تخصص و تجربه ، متعهد و امانتدار و مشورت پذیر و دارای مهارت کارگروهی برای جایگاه مهم مدیریت شهری (شوراهای شهر و روستا ) انتخاب شوند تا شاهد پیشرفت و آبادانی و توسعه همه جانبه باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :