گزارشي جالب و خواندني ؛حادثه در مسیر للندیز به کله قندی /مفقود شدن ٦ نفر


در شب جمعه اول بهمن ماه ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۸ یک بار دیگر تلفن هلال احمر به صدا در آمد ،
اعلام گزارش حادثه در مسیر للندیز به کله قندی .
تعداد نفرات مفقود شده : ۶ نفر .

منبع گزارش : جمعی از کوهنوردان و خانواده یکی از افراد .

به گزارش صبح فومن به نقل از يكي از افراد حاضر در اين عمليات ؛به دلیل صدور دستورالعمل جدید سازمان امداد و نجات ، ردیابی تلفن همراه مفقودین از طریق خط موبایل و دیگر هماهنگی ها . . متاسفانه دستور اعزام به منطقه با بیش از ۲ ساعت تاخیر داده شد.

به هر ترتیب در ساعت ۲۳:۳۰ شب ، به همراه یک تیم قوی از جمعیت هلال احمر فومن ، متشکل از آقایان : ایوب رنجبر( مسئول امداد نجات شهرستان فومن ) ، عادل علیزاده ، سبحان دلیری و امیر اشجاری بوسیله یک خودروی امدادی به سمت منطقه حرکت کردیم .
بنا به گزارشات حوادث گذشته ی منطقه کله قندی برنامه بر این شد که ابتدا جاده گیلوندرود را مورد تجسس قرار دهیم با فرض بر اینکه افراد مفقود شده در راه برگشت از مسیر جاده گیلوند رود یافت شوند .

راس ساعت ۰۰:۰۰ بامداد وارد جاده گیلوندرود شدیم و بصورت تجسس خودروئی ، کل مسیر را با علامت دادن بوسیله آلارم و چراغ گردان مورد تجسس قرار دادیم .
متاسفانه هیچ اثری از آنها نبود،با مشورت افراد تیم ، تصمیم به بازگشت گرفتیم .
باتوجه به اینکه پیش از ما یک تیم ۳ نفره از کوهنوردان بنام صومعه سرا ، منطقه ییلاقی للندیز را مورد جست و جو قرار داده بودند ، ما نیز برای گرفتن اطلاعات بیشتر از آنها به طرف ماسوله حرکت کردیم .

ساعت حدود ۱:۴۵ بامداد بود که به دوستان صومعه سرائی رسیدیم ، صحبت مختصری با این افراد شد . درپی این صحبتها احتمال داده شد که آن عزیزان شب را در یک کلبه سپری کرده و ظهر فردا از منطقه گیلوندرود به سمت پائین خواهند آمد .
با این فرضیه و دادن دلگرمی به همنوردان صومعه سرائی ، همگی قانع شدیم که این عملیات را تا ظهر روز شنبه در حالت آماده باش ( استاپ عملیات) نگه داریم .
در همین حین ، گزارش یک حادثه جدید دریافت شد!!!
این بار مفقود شدن ۲ نفر در منطقه ی شاه معلم ، که درخواست کمک از جانب خود افراد گم شده بود .

بلافاصله از طریق جاده ماژلان به سمت منطقه حرکت کردیم . منطقه احتمالی وقوع حادثه خارند پیش بینی شد .
بنظر میرسید این حادثه وخامت بیشتری داشته باشد ، زیرا افراد گم شده علی رغم ناتوانی در مسیریابی ، از امکانات خوبی برخوردار نبودند ، در معرض سرما شدید نیز قرار داشتند و همچنین تجربه خوبی در کوهنوردی نداشتن و از همه مهم تر ، یکدیگر را نیز گم کرده بودند .

ظرف حدود ۱ ساعت طی کردن مسیر با خودرو ، به خارند رسیدیم . هیچ موردی یافت نشد ، غیر از یک خودروی پراید سفید رنگ ، که قبلا در گزارش آمده بود متعلق به افراد حادثه دیده میباشد .

سعی بر تماس تلفنی با آنها داشتیم که عدم دسترسی به شبکه مانع این امر شد . تصمیم گرفتیم پیشروی بیشتری در جاده داشته باشیم . تا ایستگاه هواشناسی پیشرفتیم .

در طول مسیر چراغ گردان خودرو و هر از چندگاهی نیز آلارم به عنوان وسیله علامت دهنده به افراد گم شده روشن بود .
پس از رسیدن به اطراف ایستگاه هواشناسی همچنان در جست وجوی آنتن بودیم که بچه ها از خودرو پیاده شدند ، نگاهی به اطراف انداختند .. به لطف چشمان تیزبین عادل ، آن دو نفر در منطقه ی خارند رویت شدند . هر دوی آنها در یک زمان ، در یک منطقه بودند .

بین آنها فقط چند صد متری فاصله بود . خوشبختانه خیال همه راحت شد . سریعا جاده را به قصد منطقه خارند برگشتیم ، بعد از رسیدن به آنجا ، بدون اینکه حتی چند قدم پیمایش داشته باشیم ، با راهنمایی و علامت دادن به آنها ، طولی نکشید که اشخاص گم شده ، صحیح و سالم به ما ملحق شدند .

در نهایت بعد از پرس و جو از احوال عمومی مفقودین ، آنان را به خودروی شخصی شان رساندیم و بصورت اسکورت تا ماسوله همراهیشان کردیم .

اما در جریان عملیات جست وجوی ۶ نفر مفقود شده در منطقه کله قندی ، در حالی که این عملیات تا ظهر روز شنبه در حالت آماده باش ( استاپ عملیات ) قرار داشت ، مطابق پیش بینی ها پیشرفت و این عزیزان قبل از ظهر روز شنبه خود را به پائین رساندند و همگی صحیح وسالم بودند .

باتشکر از همه دوستان و عزیزان بابت همراهی و یاری دادن

این خبر را به اشتراک بگذارید :