نماينده فومن وشفت درمراسم يادواره شهداي هدايت پناه و زماني؛مجلس شهدا مجلس نور است و اعتقاد قلبی داریم حضور در مجلس شهید خودبخود می تواند نیازمندی های انسان را برطرف کند

اگر شهدا بودند اجازه نمی دادند افراد نااهل بیت المال را حراج کنند

به گزارش صبح فومن به نقل از بهجت نيوز؛حجت الاسلام والمسلمین افتخاری نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای هدایت پناه و زمانی که شب گذشته در مسجد جامع شهرستان فومن برگزار شد گفت: در جامعه ای که قریب به سیصد هزار شهید و در شهرستانی که چهارصدو پنج شهید داریم اگر هر کدام از شهدا بودند اجازه نمی دادند افراد نااهل پشت میز بنشینند و بیت المال را حراج کنند.

وی تصریح کرد: از جمله خصایصی که پروردگار به انسان اعطا کرده است این است که به انسان یک حیاتی و دانایی داده است که در این دانایی یک توانمندی هم هست. هر موجودی که از حیات بهره برداری می کند دارای موهبتی از جانب خداوند سبحان است و این موهبت یک امانتی در نزد ما است که هم باید این امانت را قدر بدانیم و هم به درستی از آن بهره بگیریم. بر اساس آموزه های دینی بهره انسان از این موهبت الهی به مراتب بیشتر است و هیچ موجودی مانند انسان این امکان را ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین افتخاری در بیان اهمیت حضور در مراسم شهدا اظهار داشت: مجلس شهدا مجلس نور است و اعتقاد قلبی داریم حضور در مجلس شهید خودبخود می تواند نیازمندی های انسان را برطرف کند. در قرآن کریم هم از انسان مدح شده و هم به او هشدار داده شده است. مدحی که به انسان می گوید تو احسن تقویم هستی حال انسان باید به خود نگاه کند که آیا ما احسن تقویم هستیم یا شهدا؟ شهیدان عزیز هدایت پناه ها چگونه زیست کرده اند که احسن تقویم شدند. بنابراین ما باید به لقمه و زبان و نگاه خود نگاه کنیم که چگونه مسبب عذاب برای خودمان می شود؟باید ببینیم این نادانی ها و گمراهی ها از چه چیری نشات می گیرد و خودمان را اصلاح کنیم.
وی در ادامه در رابطه با عاقبت اعمال انسان و ارزش مقام و منزلت شهیدان تصریح کرد: طبق فرموده های قرآن کریم نتیجه کارهای انسان در دنیا هم نشان داده می شود نتیجه کار شهیدان در دنیا هم نشان داده شده است اما متاسفانه ما شهدا را درست نشناختیم. از افتخارات این شهرستان این است که ما خانواده های چندشهید داریم خانواده هدایت پناه خانواده چهار شهید هستند و ما چقدر آن ها را شناختیم. شهدایی که اقتدار نظام ما امروز به برکت خون آن ها است هر مدیری که امروز پشت میز نشسته است مدیون شهیدان می باشد. به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمود یاد و نام شهیدان را زنده نگه داشتن کمتر از شهادت نیست.در کجای فرهنگ جهاد و شهادت این بود که خدمت را خیانت جلوه دهیم، در کجای فرهنگ شهادت این بود که نسبت به هم نامهربان باشیم. شهدا زنده اند و حیات ما منوط به حیات این ها است. همه این ها می خواهد یک جمله را بگوید ای انسان آگاه و بیدار تا حیات زندگی راستین را داری با حفظ عمل به آن به بهترین شیوه گذران عمر کن بیرون میدان نباش داخل گود بیا ببین چه خبر است. و این به دست نمی آید که ما زیر پرچم اسلام باشیم عمل کردیم به اسفل سافلین نخواهیم رسید.
نماینده فومن و شفت در پایان خاطر نشان کرد: در جامعه ای که قریب به سیصد هزار شهید و در شهرستانی که چهارصدو پنج شهید داریم اگر هر کدام از شهدا بودند اجازه نمی دادند افراد نااهل پشت میز بنشینند و بیت المال را حراج کنند بنابراین وظیفه ما این است که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کنیم اولا باور به معاد و خداوند داشته باشیم زیرا کسی که به معاد ایمان داشته باشد زبان خود را کنترل می کند. دوم آگاهی به جایگاه و ارزش جهاد و شهادت تا بتوانیم این ارزش ها را به جوانان خود انتقال بدهیم و در پایان بصیرت نسبت به مکتب تشیع و اهل بیت، بصیرت یعنی عمل کردن و شناختن، شهید زمانی ها این بصیرت را داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :