فرماندار فومن؛آموزش زیربنای همه خدمات اساسی برای جوامع است

میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن ظهر امروز(۱۵اردیبهشت) در مراسم تجلیل از ۱۵ معلم نمونه فومن در سالن شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه هدف و محور توسعه در همه جوامع انسان است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است جامعه‌ای توسعه پیدا کند نیازمند انسان‌های توسعه یافته است.

فرماندار

وی با بیان اینکه انسان‌های توسعه یافته را معلم تربیت می‌کند، اظهار کرد: توسعه ملی در هرکشوری از طریق انسان‌های هوشمند، خلاق، مبتکر و تلاشمند تحقق پیدا می‌کند که این انسان‌ها را معلم تأمین و تربیت می‌کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه محور و کلید توسعه، آموزش است، افزود: سرمایه‌گذاری و هزینه برای آموزش اعم از متوسطه و تکمیلی و عالی هزینه مصرفی نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصاد، استفاده از ظرفیت و مواهب گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت و .. همه در گرو توجه به آموزش است، گفت: آموزش سبب فقرزدایی، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش زیربنای همه خدمات اساسی برای هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: نظام آموزش ما در جمهوری اسلامی به گونه‌ای  طراحی شده که فقط به آموزش و تدریس نمی‌پردازد بلکه نگاهش به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

فرماندار فومن با بیان اینکه اگر ما کلید توسعه ملی را آموزش می‌دانیم، کلید آموزش معلم است، خاطرنشان کرد: کار آموزش بدون حضور معلم امکان‌پذیر نیست.

مومنی‌زاده با بیان اینکه مقام معلم بسیار بالا است، اظهار کرد: رسالت معلم در اسلام بسیار پررنگ است تا حدی که نقش معلم را همچون نقش انبیا می‌دانند.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :