- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

فرماندار فومن؛آموزش زیربنای همه خدمات اساسی برای جوامع است

فرماندار فومن؛آموزش زیربنای همه خدمات اساسی برای جوامع است

میرشمس مومنی‌زاده، فرماندار فومن ظهر امروز(۱۵اردیبهشت) در مراسم تجلیل از ۱۵ معلم نمونه فومن در سالن شهید بهشتی اداره آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه هدف و محور توسعه در همه جوامع انسان است، خاطرنشان کرد: اگر قرار است جامعه‌ای توسعه پیدا کند نیازمند انسان‌های توسعه یافته است.

فرماندار [1]

وی با بیان اینکه انسان‌های توسعه یافته را معلم تربیت می‌کند، اظهار کرد: توسعه ملی در هرکشوری از طریق انسان‌های هوشمند، خلاق، مبتکر و تلاشمند تحقق پیدا می‌کند که این انسان‌ها را معلم تأمین و تربیت می‌کند.

فرماندار فومن با بیان اینکه محور و کلید توسعه، آموزش است، افزود: سرمایه‌گذاری و هزینه برای آموزش اعم از متوسطه و تکمیلی و عالی هزینه مصرفی نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

مومنی‌زاده با بیان اینکه رشد و توسعه اقتصاد، استفاده از ظرفیت و مواهب گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه صنعت و .. همه در گرو توجه به آموزش است، گفت: آموزش سبب فقرزدایی، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش زیربنای همه خدمات اساسی برای هر جامعه‌ای است، تصریح کرد: نظام آموزش ما در جمهوری اسلامی به گونه‌ای  طراحی شده که فقط به آموزش و تدریس نمی‌پردازد بلکه نگاهش به تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

فرماندار فومن با بیان اینکه اگر ما کلید توسعه ملی را آموزش می‌دانیم، کلید آموزش معلم است، خاطرنشان کرد: کار آموزش بدون حضور معلم امکان‌پذیر نیست.

مومنی‌زاده با بیان اینکه مقام معلم بسیار بالا است، اظهار کرد: رسالت معلم در اسلام بسیار پررنگ است تا حدی که نقش معلم را همچون نقش انبیا می‌دانند.شبستان