ناصر عاشوری؛نیازمند ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی هستیم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید براینکه باید تسهیلات مسکن در مسیر ساخت و ساز هزینه شود، گفت: ارایه تسهیلات برای خانه دار شدن مردم در راستای بهره مندی متقاضی اصلی از این منابع بانکی مثمرثمر است.

عاشوری

ناصرعاشوری قلعه رودخانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به برخی طرح های دولت درخصوص ارایه تسهیلات مسکن، گفت: ارایه تسهیلات برای خانه دار شدن مردم در صورت نظارت دقیق در راستای بهره مندی متقاضی اصلی از این منابع بانکی مثمرثمر است.

نماینده مردم فومن و شفت درمجلس شورای اسلامی،با تاکید بر ضرورت افزایش تولید مسکن برای خانه دارکردن مردم، افزود: قیمت گذاری مسکن های موجود و همچنین ارایه وام به آن ها هیچ دردی از خانه نداشتن مردم را رفع نمی کند.

ارایه تسهیلات مسکن باید برای ساخت و ساز باشد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با مثبت ارزیابی کردن سیاست کلی دولت مبنی بر ارایه تسهیلات مسکن برای ساخت و ساز، تصریح کرد: ایجاد شرایط مناسب برای انبوه سازان یکی از مولفه هایی است که به توفیق ارایه تسهیلات در جهت خانه دار شدن مردم کمک می کند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی باید آماده تحویل به متقاضیان مسکن باشد،افزود:درصورتی که خللی در روند ساخت و ساز این میزان مسکن رخ دهد تقاضاهای انباشته شده در این بخش مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود می آورد.

عاشوری قلعه رودخانی با تاکید براینکه ارایه تسهیلات برای ساخت و ساز مسکن به تحرکی اساسی در این بازار و خروج آن از رکود کمک خواهد کرد، افزود: دولت باید بداند که در صورت رصد نحوه اعطای تسهیلات مسکن و همچنین افراد متقاضی آن می تواند علاوه بر بازکردن قفل مسکن به اشتغال بسیاری از افراد جامعه کمک کند.

 

دولت بیش از توجه به ارایه تسهیلات مسکن به مصرف کننده واقعی آن توجه کند

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: بحث سود بالای تسهیلات مسکن یکی از موانعی است که اجازه خروج آن از رکود را نمی دهد.

وی با بیان اینکه دولت بیش از توجه به ارایه تسهیلات مسکن باید به مصرف کننده واقعی این وام ها توجه کند، گفت: انحرافات بسیاری در محل هزینه کرد این نوع تسهیلات رخ می دهد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شیوه پرداخت تسهیلات مسکن به سازندگان واحدهای مسکونی باید از سوی دولت تسهیل شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :