رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت گفت: شش مسجد فومن و شفت آمادگی کامل برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف را دارند.

به گزارش صبح فومن, حجت الاسلام ابراهیم زاده؛امسال برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف ۶مسجد در شهرستان‌های فومن و شفت آمادگی کامل را دارند.

اعتکاف

وی با بیان اینکه از تعداد مذکور سه مسجد در فومن و سه مسجد در شفت است، افزود: مسجد جامع و مسجد حضرت ولی عصر(عج) بالامحله در شهر فومن و مسجد صاحب الزمان(عج) در روستای گشت این شهرستان و همچنین مسجد اباصالح المهدی (عج) شهر شفت و مسجد فاطمیه(سلام‌الله علیها) در دهستان ملاسرا و مسجد امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در دهستان نصیرمحله شهرستان شفت امسال پذیرای معتکفان هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در مراسم اعتکاف گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ، قرائت ادعیه و زیارات مختلف، ویژه برنامه جشن میلاد امام علی(علیه‌السلام)، ویژه برنامه وفات حضرت زینب(سلام‌الله علیها) و اعمال ام داوود از جمله برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف در مساجد فومن و شفت است.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه مساجد میزبان اعتکاف شرایط و امکانات لازم را برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف دارند، خاطرنشان کرد: ایام ۱۳تا ۱۵ماه رجب به عنوان ایام البیض شهرت داشته و اعتکاف و روزه و برخی اعمال دراین ایام وارده شده است.

وی با اشاره به استقبال از مراسم اعتکاف در مساجد شهری و روستایی تصریح کرد: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران سنت حسنه اعتکاف می‌باشد که در جامعه به ویژه در بین جوانان و نوجوانان ترویج و احیا شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی فومن و شفت خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از رویش های انقلاب اسلامی ایران و نشان دهنده این است که جوانان ما عبادت و بندگی ذات احدیت خداوند منان را دوست دارند و به معنویت کوچ کرده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه انتقال فرهنگ از مسجد به جامعه یکی از اهداف برگزاری اعتکاف است،اظهار کرد: سال گذشته ۳۶۰نفر در مراسم معنوی اعتکاف در مساجد فومن و شفت شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد استقبال چشم‌گیرتری از مردم و به خصوص جوانان در این مراسم معنوی باشیم.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :