اولین جلسه شورای شهر فومن با سوالات علیرضا علیدوست،سخنگوی شورا برگزار گردید.

عصر امروز اولین جلسه شورای اسلامی شهر فومن در غیبت خانم زهرا نظری و حضور سایر اعضا ،شهردار و برخی از مدیران واحدهای شهرداری تشکیل گردید.

Shoraa-Raeis-1

به گزارش صبح فومن ،در ابتدا مختار ابراهیمی ریس شورای شهر فومن ضمن تبریک سال نو برخی از تذکرات لازم را به مدیریت شهری یاد آور شدند.

اولین ناطق پیش از دستور علیرضا علیدوست عضو حقوقدان و سخنگوی شورا بودند که در نطق خود ضمن تبریک سال نو،تذکرات مفصلی رادر خصوص مسایل شهری به شهردار دادند.

تذکراتی که علیدوست بیان نمود چکیده ای از کم کاری ها و بی توجهی مجموعه شهرداری در ارایه خدمت به شهروندان و مسافران نوروزی بود.

علیدوست ضمن بیان نکته نظرات خود؛اجرای مقررات ماده ۷۸ اصلاحی قانون وظایف و اختیارات شورا های اسلامی را از ریس شورا در خواست کرد.

متن زیر نطق پیش از دستور سخنگوی شورای اسلامی شهر فومن است.

ریاست محترم شورای اسلامی شهر فومن جناب آقای مختار  ابراهیمی

 سلام علیکم ؛ 

احتراما به استحضار می رسانم:                                     

 اولین جلسه دوره چهارم شورای اسلامی شهر فومن در سال نود و پنج  مصادف با یکصدو سی امین جلسه رسمی آن شورا می باشد. سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری شده است .

 در آغاز لازم می دانم ، حلول سال نو و بهار طبیعت را خدمت همشهریان عزیز، پرسنل و کارکنان محترم شهرداری، جناب عالی و سایر همکاران محترم تبریک عرض نمایم . امیدوارم در سالی که در پیش رو داریم با وحدت ، همدلی و همکاری همدیگر  گام های مستحکم و موثری در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری  با شعار اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل برداریم.

در سالی که پشت سر گذاشتیم ؛ هریک از ما به منظور  ارتقای خدمات شهری نکاتی را در قالب نطق های  پیش از دستور، تذکرات شفاهی و حضوری و موارد متعددی را نیز بطور کتبی به شهردار محترم یادآور شدیم تا بلکه به خواسته های حداقلی موکلین خود پاسخ های شایسته داده باشیم.

 از جمله این تذکرات موارد مطروحه در نامه شماره ۸۱۱-۱۳۱۹-۹۴ مورخه ۱۰/۱۲/۱۳۹۴ می باشد. باکمی دقت و توجه در متن نامه  ابلاغی به شهردار محترم به خوبی ثابت می شود که اعضای محترم شورا به خاطر عدم توجه مدیریت شهری به وظایف  ذاتی و محوله قانونی، در تمامی جلسات رسمی خود موضوعات روزمره و پیش پا افتاده را یاد آور شده اند.

برایند نامه مذکور و نامه های قبلی درخواست مشترک همه اعضا  در رسیدگی و اقدام شایسته به  مواردی چون :

ایجاد نشاط اجتماعی ، آراسته کردن سیمای شهری،  رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابانها و کوچه ها ،  هماهنگی لازم با اداره برق جهت روشنایی معابر ، برنامه ریزی جهت خرید سطل زباله و نصب آن در خیابانهای اصلی ، رنگ آمیزی و زیبا سازی پارک ها ، میادین ، بلوارها و جداول سطح شهر و اقدامات دیگر به منظور استقبال از عید  نوروز و رفاه حال شهروندان محترم و مسافران نوروزی بوده  تا شهردار محترم در بازه زمانی معین اقدام شایسته ای  در رفع نقایص ،کمی ها و کاستی های سطح شهر از خود به نمایش گذارند تا شهر فومن به عنوان شهر گردشگری و توریست پذیر با سیمای پاکیزه و پر نشاط پذیرای شهروندان فهیم و مسافران نوروزی باشد.

 

نکته حائز اهمیت این است که شهر دار محترم علی رغم ابلاغ شفاهی و کتبی حضرت عالی و تذکرات شفاهی اینجانب و سایر همکاران محترم تاکنون هیچ گونه توجهی به مفاد نامه های ابلاغی و  تذکرات اعضای شورا نداشته و در آستانه سال نو و ایام نوروز ، مجموعه شهرداری از ایفای وظایف اولیه وروز مره خود عقب مانده است که برخی از این موارد به شرح زیر اعلام میگردد:

IMG_4252

۱- وضعیت روشنایی و نور پردازی میادین و معابر اصلی شهر بسیار نامناسب بوده و در ایام نوروز به جای روشنایی و آراستگی شهر شاهد خاموشی بسیاری از لامپ های معابر و میادین اصلی شهر بوده ایم.

دربلوار شهید افتخاری که در مسیر گردشگری و دید مسافران قرار دارد؛ تعداد ۱۵ لامپ خاموش،در بلوار علامه طباطبایی تعداد۴۱ لامپ خاموش ، در میدان ولی عصر عج ۲۲ لامپ خاموش، در بلوار شهید بهشتی ۴ لامپ خاموش، در خیابان امام خمینی ره تا میدان پاسداران ۹ لامپ خاموش ، در میدان ولایت فقیه ۵ لامپ خاموش، در دور میدان ولی عصر (عج) ۵ لامپ خاموش ، در میدان انتفاضه ۲ لامپ خاموش داشته ایم.

سایر میادین و خیابان های سطح شهر نیز حال و روز بهتری از مکان های یاد شده ندارند. براستی اگر شهرداری از آسفالت کردن معابر و لکه گیری چاله چوله های شهر عاجز است، آیا به نظر ایشان تامین  هزینه های خرید چند عدد لامپ از توان شهرداری خارج بوده که شهردار محترم از تعمیر و تعویض آن خود داری می نمایند ؟؟

آیا این درخواست شهروندان از عهده شورا و شهر داری بر نمی آید ؟یا اینکه شهردار محترم به لحاظ عدم حضور فیزیکی در سطح شهر از وجود چنین وضعیتی بی خبر است ؟؟

اگر فرض را بر این نقیصه بگذاریم ( عدم حضور شهردار در سطح شهر ) ، میدان ولی عصر که در جلوی شهرداری فومن قرار دارد در مجموع شاید حدود ۳۰  عدد لامپ داشته باشد که از این تعداد ۲۲ عدد آن خاموش است .در حالتی که شهردار محترم از وضعیت میدان اصلی شهر که دائما در جلوی دید ایشان قرار داردبی خبر است ؛ آیا واقعا می توانیم امید داشته باشیم که مدیریت محترم شهری کمترین توجهی را به مشکلات اولیه سایر نقاط حوزه تحت مدیریت خود دارند ؟؟؟؟

IMG_4246

 

۲ – شهرداران قبلی در اکثر میادین اصلی شهر میله های برای نصب پرچم پر افتخار کشورمان تعبیه نموده اند که با بر افراشته شدن پرچم سه رنگ کشور عزیزمان علاوه بر  ایجاد حس غرور و افتخار در شهروندان ؛ از نظر مبلمان شهری جلوه های خاص دیداری را خلق می کنند. متاسفانه مدیریت محترم شهری حتی از نصب چند  پرچم به میله های مذکور  دریغ کرده و حاضر به آذین بندی میادین نشده است .

اگر قرار نیست در میله های نصب شده پرچم نصب گردد؛ پس فلسفه وجودی پایه های فلزی دور میادین چیست؟ آیا به نظر ایشان خرید و نصب چند پرچم نیاز به بودجه کلان دارد که شهرداری از تامین آن عاجز  است؟؟

 

IMG_4214

۳- اگر خاطر جناب عالی و سایر همکاران عزیز باشد -که حتما همینطور است – از حدود سه ماه مانده به پایان سال ،کراراً موضوع رنگ آمیزی بلوارها ، جداول و میادین اصلی را به شهردار محترم متذکر شده ام تا تجربه عید گذشته و چهره غم زده شهر برای شهروندان و مسافران نوروزی مجددا تداعی نشود؛

متاسفانه شهردار محترم کمترین توجهی را به تذکرات نداشته اند. به طوری که بسیاری از بلوارها و میادین ازجمله: بلوار علامه طباطبایی، میدان ولایت فقیه، بلوار شهید افتخاری، بلوار خیابان شهدا و مکان های دیگر در ایام عید رنگ آمیزی نشده اند . ایا به نظر ایشان تامین هزینه خرید چند گالن رنگ از توان شهر داری خارج است ؟؟

 IMG_4305

۴- پارک اصلی شهر فومن از مکان های دیدنی و به عبارتی دیگر  ویترین شهر فومن است. پارکی که همه ساله شاهد ورود شهروندان، مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است. باتوجه به تذکرات متعدد قبلی همچنان برق قسمت انتهایی پارک کاملا و لامپ های قسمت های جلوی پارک اکثرا ( یک در میان ) خاموش است. مجسمه ها و صندلی های داخل پارک، فضای داخلی و بیرونی پارک نقاشی و رنگ آمیزی نشده است . سرویس های بهداشتی داخل پارک فاقد لامپ روشنایی، شیر آب، درب سرویس های بهداشتی نامناسب و بطور کلی فضای عمومی داخل پارک نامناسب است. در این مورد در سال گذشته تذکرات کافی به شهردار محترم داده شد ولی اقدامی صورت نگرفته است.

برابر تحقیقات بعمل آمده شخص شهردار در دوران تصدی خود تاکنون کمتر ازتعداد انگشتان دست به پارک شهر سرکشی نموده است. آیا به نظر ایشان  رنگ آمیزی فضای داخلی پارک و رفت و روب عمومی آن هزینه سنگین دارد که شهرداری از تامین آن عاجز باشد ؟؟

 IMG_4238

۵- پیاده رو سازی و تعویض موزاییک های معابر کمتر کاری است که می توان در سطح شهر انجام داد. معابرهای شهر فومن از داشتن موزاییک سالم محروم می باشند. برای نمونه:  قرار بود پیاده رو سازی خیابان یادآوران بطرف گلزار شهدا تا قبل از ایام عید به اتمام برسد. مدیریت شهری نه تنها نسبت به باز سازی آن قسمت کاری را از پیش نبرده است؛ بلکه با شروع کار درآن محل و رها کردن کار بصورت ناتمام همانند پروژهای دیگر،  عبور و مرور ساکنین در آن سامان را با مشکل جدی مواجهه نموده است. پیاده روهای بلوار آیت الله کاشانی ، خیابان امام خمینی (ره )، خیابان شهدا، خیابان شهید بهشتی ،خیابان سردارجنگل و  خیابان های دیگر نیز وضعیت مناسبی ندارند و شهروندان عزیز از داشتن محل عبور مناسب رنج می برند. در صورتی که شهرداری فومن دارای کارگاه ساخت موزاییک و سنگ فرش بوده و باکمی تلاش و دقت مدیر محترم شهری به آسانی می توانیم معظل پیاده رو های شهر را حل نماییم.

 با توجه به تذکرات مکرر بنده و سایر اعضای محترم شورا ، شهردار محترم تاکنون حاضر به خرید و نصب سطل زباله در معابر و خیابانهای اصلی سطح شهر نشده است.

چرا شهردار محترم به تذکرات قانونی شورا و وظایف قانونی و ذاتی خود عمل نمی کنند ؟

IMG_4259

۶ –  موضوع حمل زباله های شهری و رفت روب  شهر با هزینه بالغ بر دویست و ده میلیارد ریال و طی قراداد حجمی برون سپاری و به شرکت پیمانکار واگذار شده  است اما جمع آوری زباله های شهری و رفت روب سطح شهر به خوبی صورت نمی گیرد و ما شاهد مراجعات و اعتراضات بحق و بجای شهروندان عزیز هستیم .

شهردار محترم در این مورد چه پاسخی دارند ؟؟

موارد فوق گوشه ای از کم کاری ها و بی برنامگی های مدیریت شهری بوده و داستان پروژ های  ناتمام شهری همچنان در سر جای خود قابل پیگیری می باشند که بزودی کتبا به اطلاع جناب عالی و سایر اعضای محترم می رسانم .

اینک در اجرا و اعمال  اختیارات و وظایف محوله قانونی در بعد نظارتی و در اجرای  مقررات ماده ۷۸اصلاحی قانون وظایف و اختیارات شورای های اسلامی شهر که اشعار می دارد: «چنانچه یک یا چند نفر از اعضای شورای شهر به عملکرد شهرداری اعتراض یا ایرادی داشته باشند ابتدا توسط رئیس شورا مورد را به صورت روشن به شهردار تذکر خواهند داد .در صورت عدم رعایت مفاد مورد تذکر ،موضوع به صورت سوال مطرح می شود که در این صورت رئیس شورا سوال را کتبا به شهردار اطلاع خواهد داد و حداکثر ظرف مدت ۱۰روز پس از ابلاغ،شهردار موظف به حضور در جلسه آتی یا فوق العاده شورا و پاسخ به سوال می باشد.چنانچه شهردار  از حضور استنکاف ورزیده و یا پاسخ وی قانع کننده تشخیص داده نشود طی جلسه دیگری موضوع مجددا به صورت استیضاح که حداقل به امضای ۱/۳ اعضای شورا رسیده باشد ارائه می شود .فاصله بین ابلاغ تشکیل جلسه که از طرف رئیس شورا تعیین خواهد شد حداکثر ۱۰روز خواهد بود شورا پس از طرح سوال یا سوالات و جواب شهرداررای موافق یا مخالف خواهد داد .در صورتی که شورا با اکثریت ۲/۳ کل اعضا رای مخالف دهد شهردار از کار برکنار و فرد جدیدی از سوی شورا انتخاب خواهد شد.»  فلذا مراتب  با پیوست تصاویر تهیه شده از سطح شهر و نقاط فوق الذکر جهت سیر مراحل بعدی  به حضور تقدیم می گردد و از جنابعالی انتظار دارم وفق قانون و مقررات اقدام نمایید.

«خدایا چنان کن سرانجام کار   تو خشنود باشی و ما رستگار »

با تجدیداحترام              

علیرضا علیدوست

 عضو شورای اسلامی شهر فومن

 ۱۸/۱/۱۳۹۵

IMG_4306 IMG_4301 IMG_4299

IMG_4281 IMG_4276 IMG_4272 IMG_4242

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :