کسب رتبه درجه یک داوری برای یک داور جوان فومنی/جوان ترین داور درجه یک کشور را بیشتر بشناسید

 

 

به گزارش صبح فومن ، كميته داوران هيات فوتبال گيلان كلاس داوري فوتبال ارتقاء ۲ به ۱ را در اواسط اسفند ماه به ميزباني شهرستان لاهيجان و با حضورحدود ۲۵ تن از داوران  سراسر استان گيلان و برخی استان های دیگر به مدرسي  مسعود فلاح ، ممتحن  نادر جعفري برگزار نمود.

IMG_3617

در این دوره از اين داوران تست آمادگي جسماني و كتبي به عمل آمد.

لازم بذکر است که در این دوره ۳ روزه دو داور فومنی (امیر فتحی نژاد و وحید صلاحیت) شرکت داشته که در حال حاضر فتحی نژاد در آزمون نمره قبولی را کسب نموده و صلاحیت نیز منتظر نمره خود می باشد و افراد قبول شده به درجه یک کشوری رسیده اند.

IMG_3618

لازم به توضیح اینکه فتحی نژاد از افتخارات شهرستان و  استان گیلان بوده که در شهر فومن می توان گفت گمنام مانده و لازم می بینیم از طریق این پایگاه اطلاع رسانی ضمن تبریک به وی ،از مسئولین ورزشی شهرستان تقاضا نمایم  تا از این جوانان و افتخار آوران فومنی تقدیر و حمایت بعمل آورند.

با توجه به كسب اخذ مدرك درجه يك داوري توسط جوانترين داور كشور امير محمدفتحي نژاد ترتيب مصاحبه اي با وي داديم

در ابتدا ضمن عرض تبريك خودتان را معرفي نماييد؟

به توكل نام عظمت،با عرض سلام و پيشاپيش سال نو رو به همه عزیزان و همشهریانم تبریک عرض می نمایم،اميرمحمد فتحى نژاد هستم اهل و ساكن شهرستان فومن ،دانشجوي رشته حسابدارى كارشناسى مي باشم.

IMG_3622

چطور شد داوري را انتخاب و فعاليت در اين رشته ورزشي را كي آغاز نموديد؟

از نوجوانى و مدتهاست كه به رشته داوري علاقه داشتم ،از ١٥ سالگى به طور آموزشى و در سن ١٦ سالگى به طور حرفه اى وارد عرصه قضاوت شده ام ،در مسابقات ليگ برتر جوانان و نوجوانان نيز داوري نموده ام و در ليگ دسته اول بزرگسالان هم سوت زده ام.

از دوره اخير داوري كه شركت نموده ايد برايمان سخن بگوييد؟

قبولى در كلاس درجه يك داوري براى بنده روزنه اى براى ورود به ليگ پايه كشور و با شرايط سنى مناسب و درجه مى توانم در كلاس هاى فستيوال آسيا Tuture AFC شركت كنم

الگوي فعاليتتان را از چه شخصي مي دانيد؟

اجازه بديد به اين سوال پاسخگو نباشم اما من هرقضاوت درستى را كه از داور در زمين مسابقه فوتبال ميبينم از آن استفاده ميكنم.

IMG_3620

در هفته چند جلسه تمرين و فعاليت ورزشي داريد؟

معمولا در هفته ٣-٤ جلسه تمرين و فعاليت ورزشي داشته تا به انچه كه به من در قضاوت درست و صحيح كمك ميكند برسم.

از مسئولين ورزشي چه انتظاري داريد؟

من در اين مسير خواسته يا ناخواسته به حمايت مسئولين أعم از مسئولين هيئت فوتبال و ساير مسئولان شهرستان نيازمندم. بهترين مدال بر گردن من ميتواند مدال حمايت باشد،پس انتظارم این است مردم عزیز و مسئولین ورزشی شهرستان بنده را تنها نگذارند.

IMG_3624

ضمن عرض تشكراگر جمله آخري داريد بيان نماييد؛

در آخر اجازه بديد از برخي از بزرگان تشكر كنم از خانواده ام كه شرايطم رو درك نموده وبنده را همراهى كردند.

از آقاي مجيد مرآت رییس هيئت فوتبال شهرستان كه هميشه حامى بنده بوده و من را مورد لطف خود قرار داده اند،همچنين از اقاى سعيد بخشى زاده داور بين المللى فوتبال كه افتخار فومنات مي باشند و هميشه به من راه و روش درست قضاوت را متذكر شده اند و كمك شايانى به بنده كردند تا به موفقيت برسم عرض تشكر دارم، و در آخر قدردان زحمات دوستان و عزيزانم در كميته داوران فومن آقايان سجاد صالحى و قاسم صفايى و قاسم بهارى سيد محمد موسوى و ساير دوستان هستم .از هيئت فوتبال و کمیته داوران گیلان كه به من اين فرصت را دادند تا بتوانم در ليگ هاى برتر استان قضاوت انجام دهم سپاسگزاري مي كنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید :