مصاحبه اختصاصی صبح فومن با مهدی شیرین پور نامزد انتخابات مجلس در تهران

شیرین

۱٫چطور شد وارد انتخابات مجلس شدید و حالا چرا تهران را انتخاب کردید؟

حقیر توفیق داشته ام که انقلابی بوده ام و از سال ۵۷ تاکنون،بدون هیچ منتی،خودم را وقف انقلاب کرده ام و مبنتی بر انقلابی بودن،سیاسی بوده ام که از دستاوردها ی انقلاب و نظام دفاع و پاسداری کنم و بدوا” از سال ۵۷ با رویکرد سیاسی – فرهنگی ،وارد جهاد و سپاه شده ام و سوابق کاری ام ،صبغه ی سیاسی ،حقوقی ،فرهنگی و علمی و دانشگاهی داشته،مدرس دروس سیاسی ،فرهنگی بوده ام،پژوهشگر مطالعات راهبردی در دانشگاه بوده ام و از اول انقلاب تاکنون،تحلیل گر سیاسی بوده ام و از اول انقلاب،در همه ی انتخابات،عملا” همراه بوده ام ،در خصوص انتخابات،کتاب « آسیب شناسی انتخابات» را نوشته ام .چرا تهران؟ چون از سال ۱۳۶۹ تاکنون ساکن تهرانم ،شهروند تهران محسوب می شوم،کارم تهران بوده و درس و فعالیتم تهران بوده و لذا در تهران،کاندیدا شده ام .

۲٫تهران بیشتر به لیست،توجه می کنند،شما برای این کار تفکری اندیشیده اید؟

بله! همین طور ه،قرار است در چندین لیست مطرح،حضور داشته باشیم. و جمعیت گیلانی های مقیم تهران،قابل ملاحظه اند،اگر نیمی از این جمعیت را وارد انتخابات کنیم و در چند لیست هم قرار بگیریم،جای امیدواری است.

۳٫توقع شما از گیلانیان مقیم تهران چیست؟


مسلما” از گیلانی ها ی عزیز مقیم تهران،توقع دارم که مساعدت و یاری کنند،البته نه صرفا” به خاطر این که بنده ،گیلانی هستم،اگر واجد شرایط هستم،حمایت کنند و گرنه ،گیلک بودن و یا تالش بودن،خیلی امتیاز نیست.سوابقم را جویا شوند،نظراتم را بشنوند،کتابم را بخوانند و پس از شناخت کامل،اگر شرایط اصلی را دارا بودم ، در مرتبه ی دوم ،به گیلانی و تالشی بودن،عنایت داشته باشند.بنده در صورت موفقیت،مسلما” برای گیلان و فومن،مفید خواهم بود.

۴٫چه کسی شما را سوق داد وارد انتخابات تهران شوید؟

٫مگر قرار است کسی آدم را سوق بدهد! خودم ،تحلیل گر مسائل منطقه ام . سوابق کاری ام و انگیزه ی انقللابی ، احساس خدمت گذاری و پاسداری از دستاوردهای انقلاب و نظام ،خودش موتور محرکه ی حرکت و تحول است.

۵٫چطور می خواهید در مقابل افراد سرشناس تهران،خودی نشان بدهید؟


٫بنده از اول انقلاب –سال ۵۷ تاکنون،سخنران هستم،نویسنده هستم،مدرس دانشگاه های تهران بودم،مربی سیاسی در مراکز مهم سپاه بوده ام،کارشناس سیاسی دفتر ریاست جمهوری در زمان هاشمی (۱۳۷۴) بوده ام.در بزرگترین دانشگاه استراتژیک کشور – که مرکز تعلیم فرماندهان عالی رتبه ی نظامی و انتظامی و مدیران عالی کشور است( دانشگاه دفاع ملی ) ،پژوهشگر مطالعات راهبردی و مدیر آموزش بوده ام.در تدوین برنامه های راهبردی کشور که در همین دانشگاه،کار شده ،بنوعی سهیم بوده ام .چندین سال است ،به مسؤلین نظام ،پیشنهاد،تحلیل و راهکار ارائه داده ام،با دکتر علی مطهری،ارتباط دارم .در سال ۱۳۷۰ در دانشگاه علامه طاطبایی،در درس جامعه شناسی سیاسی ،«نظریه ی ولایت فقیه» را طی کنفرانسی ارائه کردم که استاد،نمره ی ۲۰ را به من دادند! و در ثانی،عناصر خبره ی گیلانی در تهران،کم نداریم و حقیر،شاید کمترین شان باشم .همین چند سال پیش بود که برادر عزیزم جناب آزرمی ،چند سال فرماندار تهران بود! ایشان از جوان های خوشفکر انقلابی مذهبی گیلان- صومعه سرا و روستای سه سار ،تالش و در همسایگی ما بود و رفیق دیرینه ی ما..سعی کنید خودباوری را تقویت کنید.بنده همین الان در تمام دانشگاه های تهران و کشور و صدا و سیما با هر کس که بخواهم ،حاضر به مناظره هستم،بویژه با دکتر احمدی نژاد و همه ی همفکران او!و با همه ی افراط گرایان در هر حزب و جناح سیاسی کشور!

۶٫گرایش سیاسی در مجلس،بخصوص در تهران حائز اهمیت است.حال گرایش شما به کدام سو است؟

بنده با الهام از نظر رهبر معظم انقلاب،« اصولگرای اصلاح طلبم».در بطن اصول گرایی،اصلاح طلبی وجود دارد.وقتی کسی که دو روزش،یک جور باشد؛ملعون است!پس ما،الزاما” باید در پی اصلاح و تغییر باشیم و این آزمون و خطا و اصلاحات؛لازمه ی تکامل و موفقیت است.در اصلاح طلبی هم ،اصولگرایی وجود دارد،آنجا هم ضوابط و اساسی دارد،اعتقاداتی دارد ،پس ،هرج و مرج نیست؛در نتیجه،اصولگرایی و اصلاح طلبی ،لازم و ملزم – همدیگرند. در ثانی ،برای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید،فعالیت داشته ام و در ستاد مرکزی ایشان بودم،فعالیت تبلیغاتی برای دکتر روحانی داشتم،در انتخاب کابینه،کمک و پیشنهاداتی دادم،در انتخاب استاندار گیلان،فعالیت خوبی داشتم،برای تک تک نمایندگان استان گیلان- شخصا” نامه نوشتم و پیشنهاد دادم که همکاری کنند تا استاندار شایسته ای انتخاب شود ،در وزارت کشور به اتفاق دوستان گیلانی با مشاورین وزیر جلسه گذاشتیم ،بحث کردیم و گزینه هائی هم داشتیم و گرنه قرار بود که باز هم یک استاندار غیر بومی را به ما تحمیل کنند! در مجمع توسعه ی گیلان نیز در خدمت حاج آقا فومنی حائری هستیم. والسلام.

این خبر را به اشتراک بگذارید :