همایش شوراهای اسلامی شهرستان شفت برگزار شد سرنوشت مردم در دستان خدمت گزار و متحول کننده شوراهاست

893083_771

زلیخا صفری /همایش روز شوراها در شهرستان شفت با حضور فرماندار ،معاون فرماندار ،بخشداران  ،شوراهای اسلامی و شهرداران  شهرستان شفت و احمد سرگوراب در ۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد .

در این مراسم که شروع آن  با ایه شریفه شورا و با صوت دل انگیز علی رضائی رئیس شورای شهرستان تلاوت شد و فضای همایش را عطراگین کرد در ابتداء  محمودی  فرماندار شفت با اشاره به اینکه امروز سرنوشت مردم جامعه به دستان شوراهاست گفت:شماها متحول کنندگان جامعه هستید.

یونس محمودی به مناسبت ۹ اردیبهشت در جمع شوراهای این شهرستان با اشاره به اینکه ما به جهت ذیق زمانی و مکانی این مکان را برای گفتمان با شما داریم افزود:فلسفه این دیدار و تجمیع منتخبان ملت در شفت به معنی ماهیت یا کارکرد سایر شوراها نیست بلکه به جهت ذیق مکانی است.

وی افزود:من امروز خوشحالم که شماها سخنرانان این جمع هستید و به دیدگاها و نقطه نظرات شما احترام می گزاریم

فرماندار شفت با اشاره به اینکه سرنوشت مردم به دستان شماست گفت:شماها متحول کنندگان جامعه هستید.

محمودی از بیانات شوراها در کرسی آزاد اندیشی در این همایش تشکر کرد و افزود:حسن نظر و التفات شما به مقوله حاکمیت در این فضا باید تلتیف گونه باشد.

وی با بیان اینکه امروزبا توجه به شعار سال که دولت ملت ،همدلی وهمزبانی است من امیدوارم بتوانیم این شعار را در مبانی نظری و عملی تلفیق و ادغام کنیم و ما حصل مشارکت شوراها جزء این نباشد.

فرماندار شفت شوراها را در تصمیم گیری و تصمیم سازی به  عنوان مظهر تجلی اراده مردم خواند و گفت:مطالبات مردم از درون شوراهاست و شوراها عامل و واسط بین مردم و دولتند.

محمودی با اشاره به اینکه شوراها فاصله فکری و فرهنگی و طبقاتی را می توانند بزدایند افزود:شوراها حامل و ناقلان پیام مردم به حاکمیتند.

وی با اشاره به اینکه نقش شوراها و دهیاران در گفتمانهای مردم برجسته است افزود:شوراها در هم افزایی دولت و ملت مدام در تلاشند.

فرماندار شفت شوراها را مظهر مردم سالاری دینی خواند و گفت:مردم با نقش افرینی تصمیم ساز و تصمیم گیرانه جامعه هستند.

محمودی با اشاره به اینکه نقش مردم حیاتی و ذاتی است و نقش ما ثانوی و این دو مکمل و متمم هم هستندتصریح کرد؛رهاورد اصول تفکر شوراها دینی باشد زیرا اگر بحث دیانت و شریعت و علم در کنار هم باشد سازنده خواهند بود.

وی تاکید کرد؛شوراهابه مطالبات مردم رسیدگی و انتظارات را بررسی و مطالعه و با مردم دیدار کنند و تصمیمات قانونمند بگیرند و از تکبر دوری کنند.

فرماندار شفت همچنین از شوراها خواست با مردم تعامل و ادبیات خود را غنی و صدور پروانه ها را بر اساس طرح هادی روستا و شهر داشته و از هر گونه مهر کردن پشت ورقه ها بپرهیزند و با متجاوزین خارج از طرح هادی برخورد کنند.

در این همایش علی رضائی رئیس شورای اسلامی شهرستان شفت ۹ اردیبهشت را  که به فرمان امام راحل به  روز شورا نام گزاری شده اشار و افزود:با تثبیت شوراها اوج مردم سالاری دینی صورت گرفت.

وی از فرماندار و بخشداران و شهرداران در اجرای این همایش تقدیر کرد و گفت: دوره چهارم شورا با خدمت دولت تدبیر و امید است که توسط رهبر فرزانه به سال دولت و ملت و همدلی و هم زبانی نام گزاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شفت نگاه فرماندار این شهر را به عنوان عالی ترین مقام نگاه عمیق دانست و گفت:ما در جلساتی که خدمت فرماندار هستیم احساس می کنیم در جلسه امتحان هستیم زیرا ایشان ما را به چالش می کشندو این نگاه توسعه به شهرستان است.

وی خواستار هدیه عمرانی در این روز از فرماندار شدو گفت: شوراهای ما فعالیتهای خوبی دارند.

رضائی با بیان اینکه من امیدوارم خداوند از شما شوراها چشم بر ندارد گفت: بهترین خوشبختی نگاه خداوند است و انشاء الله نگاه خدا با ماست.

در این همایش بهروز جلیلی عضو شورای شهر شفت و عضو شورای شهرستان ضمن تبریک این روز به همه ی همدلان شیفته خدمت  گفت:شوراها با ارتباط سازنده به فعالیت بپردازند و هماهنگ باشند که این هماهنگی باعث پیشبرد اهداف ماست.

ارمین صفری رئیس شورای شهر احمد سر گوراب شفت نیز با تبریک این روز  و انجام دادن کارها با تلاش در راستای اهداف مقام ولایت  اشاره کرد و گفت: کمیته ارزیابی عملکرد شوراها تشکیل شود و این کمیته ارزیابی مبنی تشویق شوراها برای کار بیشتر باشد.

قاسم صادقی رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی این شهرستان با بیان اینکه بیاد داشته باشیم که شوراها در برف و سیلابها بازوان فرماندار بوده اند افزود:متاسفانه بعضی از اعضای شوراها در ادارات مورد بی مهری قرار می گیرند.

وی تاکید کرد؛شوراها امده اند که کار کنند و این بی مهری باعث از بین رفتن ذوق و عشق و علاقه ها می شود.

در این همایش همچنین منوچهر قربانی شورای احمد سر گوراب اظهار کرد:بخش احمد سر گوراب نیاز به نگاه ویژه دارد به خصوص پروژه امام زاده اسحاق شهرستان شفت که در این بخش است و نیز سد لاسک که در بلاتکلیفی است و گاز رسانی به چوبر شفت و این ها باعث نگرانی مردم منطقه است.

قربانی خواستار مکتوب نگهداشتن کارهای شوراها در کتابچه شد تا انگیزه برای شوراها بوجود اید.

در این همایش از تعدادی از شوراها   و زحماتشان این حوزه توسط فرماندار شفت با لوح تقدیر قدردانی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :