اسامی نامزدهای احتمالی مطرح فومن و شفت برای راهیابی به کرسی مجلس دهم

نامزد های مجلس فومن و شفت دهم

به گزارش اختصاصی صبح فومن در فاصله کمتر از ۱۴روز مانده به ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس دهم به بررسی و معرفی کاندیدا و نامزدهای احتمالی این حوزه انتخابیه(شهرستانهای فومن و شفت) پرداخته ایم.در بین افراد های زیر یک نفر به بهارستان راه می یابد. آنچه که در زیر می خوانید نتیجه بررسی به عمل آمده در فاصله کمتر ازسه ماه مانده به انتخابات می باشد،بنابراین تا برگزاری انتخابات احتمال بروز هرگونه تغییرات در تعداد نامزدها وجود دارد.

 

 

New-Image

*مهندس جواد زبردست گشتی

 

زبردست مدیر شرکت توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات است و از سالیان گذشته در خراط محله فومن زندگی نموده  و حال حاضر نیز محل سکونتش رشت است. از دوره گذشته در انتخابات زمزمه حضورش به گوش رسیده  و در دوره قبل ضمن عدم حضورش از ناصر عاشوری نماینده فعلی حمایت نمود،این نامزد احتمالی جوان، که با همت و تلاش بسیار بالایی در حال فعالیت است و به گفته خودش با قدرت سیاسی بالایی وارد این عرصه خواهد شد.

جواد زبردست معتقد است نامزد انتخاباتی باید جوان باشد تا بتواند با شور و شوق برای ارائه خدمت به مردم فعالیت نماید،وی تا بحال توانسته با مهره ها و لیدرهای سیاسی مذاکراتی را داشته باشد و عنوان کرده که نیاز به اسپانسر ندارم ،به دلیل این که بعد از موفقیت خواسته هایی از فرد دارند که امکانش نیست و توانایی این را دارم با یکایک نامزد های فومن و شفت نشسته و به مناظره بپردازیم ،مردم خود داور مناظره باشند و فرد پیروز را انتخاب نمایند.

جواد زبردست در بین نامزدهای حوزه فومن و شفت بدلیل جوان بودنش تا کنون توانسته جوانان را جذب نماید و معتقداست کلید اشتغالزایی این جوانان در دست اوست و میتواند تریبون مردمان فومن و شفت در مجلس باشد و نیز بر روی صندلی مجلس شورای اسلامی ساکت ننشیند.

 

DSC_0968

*حجت الاسلام مهدی افتخاری

 

مهدی افتخاری فرزند شهید حجت الاسلام محمد حسین افتخاری نماینده اسبق شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی از وعاظ محبوب و خوشنام  منطقه بوده که از نوای رسا و خوبی برخوردار بوده و شهر فومن و اکثریت مردم از اخلاق ومنش او به نیکی یاد می کنند و با جوانان شهر بواسطه اخلاق خوبش ارتباط خوبی دارد.

مهدی افتخاری ساکن شهر فومن بوده و حال حاضر در اداره کل بنادر و کشتیرانی استان گیلان فعالیت می نماید ، همچنین مدرس دانشگاه نیز بوده و در دوره های گذشته آمادگی اش را برای حضور در عرصه سیاسی این دو شهرستان اعلام نموده ،اما مذاکرات او با تیم های مختلف سیاسی و اجماع آنان منجر به عدم حضورش شده و کناره گیری کرده است.

حال در دوره آتی عزم خود را جذب نموده و تصمیم قاطعی دارد،تیم انتخاباتی او متحد شده و نسبت به سایر نامزدهای احتمالی امتیاز ویژه ای دارد،علاوه برخوش نامی پدر بزرگوارش ، خود نیز از روابط عمومی بالایی با جوانان برخوردار است.

مهدی افتخاری بر خلاف خیلی از نامزدها که تازه میخواهند وارد این عرصه شده و خود را محک بزنند نیست و از تشکیلات سازماندهی شده برخوردار است و فقط منتظر جرقه انتخابات می باشد.ایشان فرزند شهید افتخاری بوده که از پدرش مردمان این سامان به نیکی یاد می کنند و در مدت زمان کوناهی که نماینده بوده خدمات خوبی از جمله رسیدگی به محرومین را در سوابق خود به ثبت رسانده است،حال وی نیز راه آن شهید بزرگوار را می خواهد ادامه دهد.

photo_2015-11-12_02-57-15

 

*حاج خلیل بهروزی فر

 

خلیل بهروزی فر یا همان بیسوده سابق نامی آشنا و مرد اخلاق،وی در سوابق خود از فرماندهان سپاه درچند شهر گیلان و همچنین فرماندار شهرستان تالش را در پرونده اجرایی خود دارد و در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خوب ظاهر شده و بطوری که یک پای فینال بود.

اکثریت مخالفان نماینده فعلی(عاشوری) وی را حمایت نموده ،اما او نتوا نست از دروازه ۲۴ خرداد سال ۱۳۹۰ گذر نماید و پیروز این نبرد سیاسی شود.

مدتی بعد از انتخابات ،ناامید نشده و مجدد شروع به فعالیت نموده و حتی شنیده شده با موافقان و مخالفان خود جلساتی داشته و پس از پیروزی عاشوری عزم خود را برای دوره آتی جذب نموده تا موفق شود.

لازم بذکر است حاج خلیل بهروزی فر از لیدرها و  افرادی که با نماینده فعلی به مشکل برخورده اند استفاده نموده و در حال جذب و جلسه با آنان است.

شاید وی معتقد به این باشد که اختلاف آرای کمی که در دوره گذشته داشته را می تواند برطرف کند و به فینال این رقابت سخت مجدد برسد که در غیر این صورت کار سختی را بدنبال خواهد داشت.

البته خیلی ها معتقد می باشند بهروزیفر دروازه خالی را اوت کرد ، و این دور برایش کار خیلی سخت می شود، اما این را هم باید پذیرفت بهروزی فر از فردای ۲۴ اسفند شروع به رایزیهای مختلفی کرده است، این دوره عزم خود را برای صندلی مجلس جذب کرده است و همچنین بواسطه اخلاق و منشش از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد.

 

 o_c97b6a4d

*حاج ناصر عاشوری قلعه رودخانی

 

عاشوری فردی نام آشنا که همیشه یک پای فینال انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فومن و شفت است.

وی که سه دور نماینده فومن بوده، ساکن شهر فومن ، عضو فعلی کمیسیون اقتصاد مجلس و یک دور رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در دوره نهم بوده و از تفکر و تیز هوشی سیاسی بالایی برخوردار می باشد .

عاشوری در دوره هایی که نماینده نبوده توانسته به سمت هایی چون ،مشاور وزیر و معاون پارلمانی وزیر انتصاب شود و اینطور باید گفت یک پای او در مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی در هر دور از انتخابات توانسته با احزاب و انجمن های سیاسی بنوعی خود را هماهنگ و نظرشان در نزدیک شدن به هر دوره از انتخابات جلب نماید،اما در دوره فعلی برخلاف دوره های قبل عدم هماهنگی با وی در برخی موارد از جمله تغییرات در ادارات شهرستان و…  مشهود بوده و اعمال گردیده است.هر چند در برخی موارد هم نتوانتسه نیروهای ارزشی را در کنار خود حفظ نماید و رغبایش نیز از این فرصت کلیدی بهره مند شده اند.

لازم بذکر است که تاسیس و گسترش دانشگاه ها و پیگیری دریافت سهمیه کارشناسی ارشد از جمله اقدامات ناصر عاشوری بوده که به چشم می خورد،جلسه و مساعدت به شهردار فومن در خصوص آسفالت خیابان آیت ا.. کاشانی، همچنین انجام آسفالت در سطح شهرستان های فومن و شفت که در کمتر از یک سال مانده به دهمین دوره انتخابات مجلس در حال اقدام و انجام بوده و نیز بحث گازرسانی که با فوریت زیاد پیگیر می باشد.البته برخی از کارها از جمله گاز رسانی وظیفه نماینده نبوده و پروژه های ملی است اما…

عاشوری در این دوره هم بعد از اخذ تاییدیه خود از شورای نگهبان قطعاً کاندیدا خواهد شد اما رقیب جدی اش در این دوره چه کسی خواهد بود، هنوز به درستی مشخص نیست…

چون هنوز به خوبی در سطح شهرستانها آرایش انتخاباتی شکل نگرفته و وضعیت کاندیداها مشخص نبوده است.

خیلی ها معتقد می باشند این دور میتوانند هماهنگ شوند تا او را در این دور ناکام بگذارند اما باید قبول کنند کار بسیار سختی را در مقابل این فرد سیاسی با تجربه دارند ،چون آرای ثابتی در هر دور برخوردار است و مطمئناً تفکر او تفکر سیاسی و انتخاباتی می باشد و این ، کار را برای سایر نامزد ها سخت می کند.لیدرها و سخن ورانش او را به امیر کبیر گیلان می نامند که برخی از این لیدرها در سطح شهرستان ها از وجه خوبی برخوردار نبوده و او را بدنام نموده و می کنند.

لازم بذکر است که ناصر عاشوری طبق عادت همیشگی خود پس از پیروزی در انتخابات برای برخی از افرادی که برای او در امر انتخابات  فعالیت بی چشمداشتی نموده اند ارزش خاصی قائل نمی شود و مجدد با نزدیک شدن به انتخابات بدنبال آن افراد می رود که بنا بر شنیده ها آن افراد در این دور بر مخالفت از او خیز برداشته اند.

 ۲۰۱۵۱۱۱۹_۱۶۴۱۱۶

 

*مهندس علی میرزایی فلاح آبادی

 

مهندس میرزایی نماینده دوره گذشته مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی که مرد اخلاق مداری نام دارد

وی سوابقی چون بخشداری،فرماندار چند شهرستان و….. در پرونده خود دارد.میرزایی سه دوره در انتخابات گذشته  شرکت نمود که در دوره هشتم به مجلس راه یافت و خدمات و اقدامات زیر بنایی خوبی برای شهرستان های فومن و شفت به یادگار گذاشت(البته سنگ اندازی هایی از جانب رقیبش نیز جالب توجه بود).

کلنگ زنی،ساخت و ساز ،مهیا و پیگیریه شرکت هایی چون بلبرینگ سازی،کاه و کلوش،ظروف یک بار مصرف،فولاد،آباد نمودن منطقه توریستی قلعه رودخان و خصوصی سازی آن ،مجتمع سیاحتی و تفریحی هفت اقلیم که از پیست بزرگی در سطح کشور برای کارتینگ برخوردار بوده ایجاد شده و در حال فعالیت برای عموم مردم کشور است و….

اطرافیان میرزایی به وی ایراد می گرفتند در آن زمان نباید بفکر زیربنایی کار کردن باشید،میرزایی یکی از رقیبان اصلی نماینده فعلی می باشد و توانسته خیلی از طیف ها را با هم متحد و متصل نماید.

از جمله اقدامات اقتصادی و… دیگری نیز در سطح دو شهرستان در حال انجامش بود و در دست بررسی و اجرا داشت منتها تفکر ها و منش های سیاسی دولت(وقت) کمی از اقدامات او جلوگیری نمود.

علی میرزایی امید دارد  با توجه به اینکه در دوره گذشته صلاحیت خود را دریافت ننموده در این دور با پیگیری هایی که صورت داده و حق خود را اثبات نموده به انتخابات بعنوان نامزد ورود کند و خیلی از معاملات سیاسی با ورود او بهم خواهد خورد.

شاید همراهی دولت اعتدال یکی از شانس های او باشد ، بطوری که زمزمه ها  حاکی از پست گرفتن وی در سطح استانی بوده اما با توجه به شنیده ها وی از قبول پست خودداری نموده است.

حال حاضر با توجه به حرف های درگوشی از سیاسیون استان،علی میرزایی بعنوان گزینه اعتدالیون در شهرستان های فومن و شفت می باشد و امید دارد که در دوره آتی اگر نماینده شود کارهای به گل نشسته و باقی مانده خود را به اتمام برساند.

 

 IMG_15771

 

*سید تقی موسویان

 

موسویان مردی نام آشنا و خستگی ناپذیر در خطه شفت و از رزمندگان دوران دفاع مقدس،یکی از یاران دوران گذشته و وفادار نماینده فعلی که حال حاضر برخلاف نظر گذشته ،خود را مخالف عاشوری می داند.

وی سوابق خوبی در پرونده اجرایی اش دارد و خوش نامی را برای خود در شهر بندر انزلی به یادگار گذارده است.

معاون فرمانداری و همزمان بخشدار شهرانزلی،رییس جهاد کشاورزی شفت ،کارشناس حوزه ریاست جهادکشاورزی استان،مسئول حراست آبفاراستان و… بوده ، از جمله سوابق این مرد جهادی بوده  و وی ساکن شهر شفت می باشد.

موسویان در مصاحبه مدتی پیش خود از ضعیف بودن نماینده فعلی مطالبی را بیان داشته و همچنان بر روی حرفش ایستاده ،وی اعلام کرده با عنایت خداوند احتمال ورود به عرصه انتخابات دوره آتی مجلس در شهرستانهای شفت و فومن را دارم تا بتوانم خدمتی جهادی برای مردمان این دیار کرده باشم.

حتی برخی از انزلیچی ها با توجه به محبوبیت موسیان در بین آنها به حمایت وی اعلام آمادگی نموده اند و او را فردی با استعداد و خوش خدمت و دلسوز می نمامند.

نقطه ی مثبت او شفتی بودنش است و مردم شفت به این باور رسیده اند که برای یک بار هم که شده یک فردی را از شفت علم نموده و به خانه ملت روانه نمایند.

موسویان تا حدودی توانسته با توجه به شفتی بودنش برای خود آرایی را جمع نماید و بنوعی می توان گفت یارانی که در دوره های گذشته همراه نماینده فعلی بوده اند اعلام آمادگی برای حمایت از او را کرده اند.

حال حاضر چشم امیدش به مردمان فومن بوده تا بتواند در این شهر نیز محبوبیتی کسب و آرایی برای خود دریافت کند ،هر چند مردم منطقه از موسویان به نیکی و اخلاق و رفتار و افتادگی او زبان زد عام و خاص بوده و خودش بیان داشته که راه شهدا را با اقدامات جهادی و کمک مردم ادامه خواهم داد تا بتوانم کاری برای شهرستانهای فومن و شفت کرده باشم.

در مجموع باید دید با نزدیک شدن به انتخابات احتمال دارد وی را متقاعد به کناره گیری کنند یا خیر !!! که این تصمیم با توجه به صحبت هایش خیلی بعید به نظر می رسد.

 

 

 *******************

 احتراما به اطلاع مردم عزيز شهرستانهاي فومن و شفت و مراجعه كنندگان محترم به پايگاه اطلاع رساني صبح فومن مي رسانيم كه پيرو تماس تلفني جناب آقاي رسول جماعتي در مورخ ٩٤/٠٩/١٥ راس ساعت ۱۸:۱۰ با اين پايگاه خبري و تقاضاي ايشان مبني بر حذف نمودن مطلبي كه توسط اين سايت براي ايشان نشر پيدا كرده را داشتند.
پايگاه اطلاع رساني صبح فومن ضمن احترام به همه كانديداي احتمالي مجلس،با تقاضاي اين گزينه انتخاباتي مبني بر حذف مطلب درج شده از ایشان موافقت نمود

 

 *******************

 

 رجبی-ویسرودی-500x330

*مهندس مجید رجبی ویسرودی

 

رجبی ویسرودی مرد خوشتیپ و آکادمیک شورای اسلامی کلانشهر رشت که نشان داده با سیاست می تواند خودش را در انتخابات آتی محک بزند.

وی  اهل شفت روستای ویسرود بوده و با برنامه ریزی و تفکر بالایی که دارد توانست خود را درخشان نشان دهد و عضور شورا اسلامی کلانشهر رشت شود.

وی دارای افکار سیاسی و تیزهوشی و خوبی بوده و به گفته خودش به دنبال لیدر ها نبوده ،بدنبال افرادی که در زیر شاخه های لیدرهای سیاسی مشغول فعالیت هستند می گردد، و آنها را جذب می نمایید چون آنها بیشترین زحمت را در این راه سخت می کشند،جلساتی را نیز در سطح منطقه برگزار نموده و در مجالس و محافل مذهبی و… در شهرستانها حضور می یابد.

ویسرودی مدتی پیش پیگیر شهردار شدن در کلانشهر رشت بود و حتی تا پای فینال انتخاب شهرداری رفت.

وی در منطقه خود آرای بالایی دارد و هر از گاهی در روستاهای شهرستان فومن به چشم می خورد و بدنبال تیم انتخاباتی قوی می باشد.

البته در برخی از مکان ها و روستاها که در حال سرکشی است به قول امروزی ها با رقبای سیاسی اش و از جمله نماینده فعلی کله به کله خورده است.

حال باید دید که آیا عزمش جدی است یا فقط برای محک زدن خود آمده است.

((ÈÇÓãå ÊÚÇáí))

* کیوان میرزایی فشالمی

میرزایی فشالمی از گزينه هاي انتخاباتي دوره گذشته كه در سطح تحصيلي از مدارج خوبي برخوردار بوده و از سطح سواد بالایی نیز برخوردار مي باشد،

وي در دوره گذشته خود را برای این آزمون سیاسی محك زد اما با توجه به رقباي سختكوشي كه پيشه رويش بود نتوانست در اين راه موفق شود.
فشالمي بارديگر تصميم به حضور در عرصه سياسي منطقه فومن و شفت را گرفته و از نکات جالب او می توان به اخلاق خوبي که دارد اشاره نمود.

میرزایی فشالمی حال حاضر به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان گیلان مشغول فعاليت می باشد.
وی در آخرين تصميم خود به جهت نزديك تر شدن به مردم فومن و شفت اقدام به تحويل هفته نامه ديار بهجت نموده و رسماً  فعاليت در نشريه را آغاز و نیز چند شماره از این نشریه را به نظر مردم رسانده است تا از اين طريق بتواند آنچه که در تفکراتش دارد در بین مردم نهادینه کند.
بنابر شنيده ها حال حاضر در حال فعاليت و تشكيل جلسات با برخي افراد به جهت حضور در انتخابات آتي است.

 

rohi1


*
مهندس اردشیر روحی ماسوله اي


مهندس روحی
مدیر کل سابق سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بوده و در سوابق كاري خود رياست جهاد كشاورزي شهرستان هاي فومن و شفت،صومعه سرا،لنگرود،مسئول اداري مالي جهاد کشاورزی  استان و.. را دارد.
وي بعد از خداحافظي با جهاد گيلان توسط وزیر جهاد کشاورزی به عنوان عضو هئیت مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور درآمد.
او معتقد است زمانی که در جهاد استان بوده برای مردم گیلان مفید واقع شده و میتوانست موثرتر نيز باشد.
بنابر شنيده ها نماینده فعلی فومن و شفت با توجه به عدم تعامل با وی بصورت غير مستقيم از تاثیر گذاران در تغيير اين همشهري خود شده كه سياسيون شهرستان هاي فومن و شفت از اين موضوع مطلع اند.
اردشير روحي برادر شهيد بوده و حال حاضر در خطه سردار جنگل فعاليت ها و شركت در مراسم ها و …را در برنامه هاي خود دارد.
وي اهل ماسوله بوده و براي شركت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه فومن و شفت مشغول رايزني هايي با سیاسیون و نزدیکان خود است.

 

 445

 *دکتر هادی نوری

هادی نوری استاد جامعه شناسی دانشگاه،عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه گیلان است.

نوری اهل محله سیاه چاه فومن بوده و از مدارج علمی و تحصیلی بالایی برخوردار بوده ،این گمانه زنی وجود دارد که در قامت کاندیداتوری اعتدال و توسعه وارد گود انتخاباتی شود و مستقیم از حمایت دولتمردان و اعتدال گرایان حزبی مورد حمایت قرار گیرد.

اما دکتر نوری باید بداند که در شهرستان فومن و شفت مردم بیشتر از آنکه بدنبال جناح ها و حزب ها بروند دوست دار آن می باشد که فرد یا کار سیاسی یا رفت و آمد بین آنان داشته باشد و این بانی آن می شود که کار دکتر نوری کمی سخت شود هر چند حال حاضر بواسطله اخلاق خوب وی افراد زیادی با او ارتباط پیدا کرده اند.

دکتر اعتدالی و خوش اخلاق و مردی آرام که با گرفتن مجوز هفته نامه راه سوم توانست خیلی از نگاه ها را به خودش جلب کند  علاوه بر انکه با تفکر اعتدالی به جلو آمده با جمع کردن مفاخر و از همه مهمتر نخبگان شهرستان و نشست با آنان به سوی انتخابات میرود و خودش را همانند سایر افراد فوق برای انتخابات مجلس دهم در فومن و شفت آماده می کند.

نکته

انتخابات فومن و شفت از ویژه گی های خاصی برخوردار بوده و به یکباره فضا و سرنوشت کاندیداها احتمال تغییر دارد و از چند قطبی بودن به دو قطبی بودن شکل می گیرد.

در حال حاضر تا زمان ثبت نام نامزدهای مجلس زمانی باقی نمانده و افراد فوق خودشان را برای انتخابات آماده کرده اند.

اما تا پایان ثبت نام اندک فرصتی باقی مانده و این احتمال وجود دارد که یکباره فردی وارد این عرصه شده و موجی را ایجاد نموده و بتواند کرسی مجلس در این حوزه انتخابیه را از آن خود نماید.

زمان ثبت نام داوطلبان

زمان ثبت نام داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز شنبه مورخ ۹۴/۰۹/۲۸ آغاز و تا پایان روز جمعه مورخ ۹۴/۱۰/۰۴ جمعاً به مدت ۷ روز در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری‌های مرکز حوزه‌های انتخابیه  اعلام شد.

به موازات ثبت نام از داوطلبین، هیأتهای اجرایی در استانها شکل گرفته و بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه ظرف مدت ۵ روز از هر استعلام صورت می گیرد.

زمان اعلام اسمی کاندیداهای تائید صلاحیت شده

پس از طی مراحل قانونی در تاریخ ۲۷ بهمن ماه اسامی قطعی نامزدهای تأیید شده انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی توسط وزارت کشور به مراکز حوزه های انتخابیه اعلام خواهد شد و یک روز بعد این اسامی توسط فرمانداران حوزه های انتخابیه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

زمان آغاز تبلیغات

زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها را از تاریخ ۲۹ بهمن آغاز تا ۵ اسفند به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت و روز ۶ اسفند هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها و طرفدارانشان ممنوع خواهد بود. ۲۴ ساعت پس از پایان مهلت قانونی تبلیغات یعنی ۷ اسفند انتخابات برگزار می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :