دکتر نوبخت: تمامی اعتبار سفرهای استانی رئیس جمهوری تخصیص می یابد

نوبخت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استان ها را بسیار روشن خواند و گفت: اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می کند.

به گزارش صبح فومن به نقل از ایرنا؛محمدباقر نوبخت روز گذشته در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان افزود: ۲۵هزار میلیارد تومان از ابتدای امسال تا بیست و هشتم آبان ماه، برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ۱۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان از این مبلغ، از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه ای و مابقی نیز از ماده ۱۰ و ۱۲ و دیگر منابع خزانه برای تحرک بخشی به اجرای پروژه های عمرانی کشور پرداخت شد.
نوبخت با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهوری و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استان ها بسیار روشن است، تصریح کرد: اعتبارات سفرها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری به هر استانی سفر کند در اجرای تعهدات حساسیت وجود دارد، گفت: دولت در بین مردم، سرمایه اجتماعی بالایی دارد و نباید توقعی ایجاد کنیم که توان انجام آن را نداریم.
وی با اشاره به اینکه استاندار گیلان به طور جدی پیگیر اجرائی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری تا موعد مقرر است، خاطرنشان کرد: این پیگیری ها نیز بر اساس تلاش همه اعضای دولت برای به ثمر رسیدن پروژه های سفر است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دولت تدبیر و امید را به صادق الوعده بودن مشهور دانست و افزود: میزان اعتبار پیش بینی شده برای پروژه های سفر رئیس جمهوری در امسال و سال ۹۵ را تأمین خواهیم کرد تا تعهدات در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
نوبخت با اشاره به تأکید مستمر رئیس جمهوری درخصوص به بهره برداری رسیدن راه آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۵ گفت: تخصیص ۶۰ درصدی اعتبارات ساخت این پروژه در نیمه نخست سال، نشان از عزم و اراده دولت برای بهره برداری از راه آهن گیلان است.
وی ادامه داد: آثار تکمیل این پروژه بزرگ تا آستارا فقط مربوط مردم گیلان و کشور نیست بلکه باعث تکمیل کریدور شمال – جنوب خواهد شد و بر اقتصاد منطقه نیز تاثیرگذار است.
گیلان، بیست و ششم و بیست و هفتم فروردین ماه امسال، میزبان دولت تدبیر و امید در پانزدهمین سفر استانی بود.
نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان ، شامگاه دیروز (چهارشنبه) با حضور استاندار گیلان، معاونان وزیر راه و شهرسازی و رؤسای سازمان های تابعه، معاونان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در تهران برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :