مدیر بسیج سازندگی فومن:۷۰ طرح اقتصاد مقاومتی در فومن به بهره‌برداری می‌رسد

جوانمرد

ناصر جوانمرد، مدیر بسیج سازندگی فومن با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: بسیج سازندگی فومن در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه طرح‌های اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی و حمایت از تولیدات داخلی تلاش‌های وافری کرده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات و آموزش‌های لازم برای کمک و حمایت از تولید کننده توسط بسیج سازندگی فومن انجام گرفته است، افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۷۰ کارگاه تولیدی توسط فعالان اقتصاد مقاومتی ایجاد شده که ۲۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند.

مدیر بسیج سازندگی فومن با بیان اینکه برای ایجاد ۷۰ کارگاه مذکور بالغ بر یک میلیارد و۲۰۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: اداره شبکه طرح بسیج همگام با کشاورز و اعزام مهندسین بسیج کشاورزی به سطح روستاها به منظور آموزش کشاورزان ایجاد شده است.

جوانمرد تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی سبب افزایش تولید در محصولات کشاورزی می‌باشد که در شش ماه نخست سال جاری ۱۶ مهندس بسیجی به روستاها اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمات عمرانی به منظور محرومیت زدایی در سطح مناطق کم‌برخوردار اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: در شش ماهه نخست سال ۹۴، پل روستاهای فوشه به طول ۱۸ متر با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان برای ۲۰ خانوار ساخته شد.

مدیر بسیج سازندگی فومن اظهار کرد: تحویل دو مسکن محرومین که هر کدام با متراژ ۵۰ متر بوده است تحویل افراد کم برخوردار گردیده است.

جوانمرد با اشاره به اردوی یک روزه صالحین بسیج، افزود: این اردو به منظور نشاط جوانان و پرکردن اوقات فراغت انجام می‌گیرد که در شش ماه نخست امسال ۳۰۰نفر به مناطق محروم در روستاهای کم برخوردار اعزام شدند و به کارهای خدماتی، عمرانی و برداشت محصول و … پرداختند.

وی با اشاره به اردوهای هفت روزه محلات، گفت: به منظور شور نشاط جوانان و پرکردن اوقات فراغت در روستاهای کم برخوردار در کارهای عمرانی و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج به مدت هفت روز برگزار می‌گردد.

مدیر بسیج سازندگی فومن تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۴۵ نفر از جوانان در اردوهای هفت روزه شرکت که در بخش ساخت مسکن محرومین و کارهای عمرانی دیگر ارائه خدمت کردند.

جوانمرد با بیان اینکه اردوهای ۱۰روزه هجرت دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی است، خاطرنشان کرد: این اردو به مدت ۱۰روز در فصل تابستان و به منظور پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان دوره متوسطه و مهارت افزایی آنان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در فصل تابستان امسال ۶۰ نفر از دانش آموزان در این طرح حضور داشتند، اظهار کرد: این طرح به منظور کمک به دولت و کاهش یک سوم هزینه و برای مهارت افزایی دانش‌آموزان در فصل تابستان انجام می‌شود/شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :