رییس اداره ارشاد اسلامی فومن از اهدای بیش از ٢٠٠ جلد کتاب بمناسبت هفته کتاب دراین شهرستان خبرداد

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در یک اقدام فرهنگی، بیش از ٢٠٠ جلد کتاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به مراکز فرهنگی شهرستان اهدا شد.

یوسف نیک انجام با اشاره به  اهمیت  کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم را داراست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: به همین منظور این اداره در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش سرانه‌ی مطالعه در شهرستان اقدام به اهدای کتاب‌ به مراکز فرهنگی نموده است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

این مسوول با اشاره به نقش  خانواده در ترویج فرهنگ  کتاب و کتابخوانی، گفت: خانواده اولین بنیان تأثیرگذار در جامعه به شمار می رود و پدر و مادر نقش مهمی در شکل گیری عادات فرزندان خود دارند و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی از زیباترین عاداتی است که با تدبیر و آینده نگری والدین منجر به تربیت نسلی کتابخوان می شود.

312347_orig

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان با اشاره به برنامههای هفته کتاب در این شهرستان، گفت: اهدای کتاب به مدارس و مراکز فرهنگی  و تجلیل از نویسندگان این شهرستان،  مراسم  رونمایی از  کتاب و… از جمله برنامههای پیش بینی شده این اداره در هفته کتاب امسال است.روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :