- پایگاه خبری صبح فومن - http://sobhefouman.ir -

رییس اداره ارشاد اسلامی فومن از اهدای بیش از ٢٠٠ جلد کتاب بمناسبت هفته کتاب دراین شهرستان خبرداد

رییس اداره ارشاد اسلامی فومن از اهدای بیش از ٢٠٠ جلد کتاب بمناسبت هفته کتاب دراین شهرستان خبرداد

همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در یک اقدام فرهنگی، بیش از ٢٠٠ جلد کتاب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن به مراکز فرهنگی شهرستان اهدا شد.

یوسف نیک انجام با اشاره به  اهمیت  کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: کتاب نقش اساسی و کلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه و بالا بردن سواد اطلاعاتی مردم را داراست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن افزود: به همین منظور این اداره در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش سرانه‌ی مطالعه در شهرستان اقدام به اهدای کتاب‌ به مراکز فرهنگی نموده است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.

این مسوول با اشاره به نقش  خانواده در ترویج فرهنگ  کتاب و کتابخوانی، گفت: خانواده اولین بنیان تأثیرگذار در جامعه به شمار می رود و پدر و مادر نقش مهمی در شکل گیری عادات فرزندان خود دارند و نهادینه کردن عادت حسنه کتابخوانی از زیباترین عاداتی است که با تدبیر و آینده نگری والدین منجر به تربیت نسلی کتابخوان می شود.

312347_orig [1]

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن در پایان با اشاره به برنامههای هفته کتاب در این شهرستان، گفت: اهدای کتاب به مدارس و مراکز فرهنگی  و تجلیل از نویسندگان این شهرستان،  مراسم  رونمایی از  کتاب و… از جمله برنامههای پیش بینی شده این اداره در هفته کتاب امسال است.روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن