مسابقات کشتی گیله مردی قهرمانی گیلان یادواره شهدای شهرستان فومن با معرفی نفرات برتر پایان یافت .

به گزارش صبح فومن؛در این دوره از رقابت ها ، حدود ۱۳۰ ورزشکار این رشته ورزشی از شهرهای مختلف استان گیلان و همچنین تعدادی ورزشکار از استان مازندران حضور داشتند .
ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از رقابت ها ، به مدت حدود یک ماه در دو بخش سبک وزن و سنگین وزن به منظور احیاء سنت پهلوانی و ترویج ورزش های بومی ، سنتی و محلی در شهر ماکلوان فومن با هم به رقابت پرداختند .
در پایان این رقابت ها و در بخش سنگین وزن ، محمد رضا عاشری از شهرستان ماسال با غلبه برابر رقبای خود عنوان قهرمانی مسابقات کشتی گیله مردی قهرمانی گیلان یادواره شهدای فومن را کسب کرد .
همچنین نعمت رمضانی از شهرستان لاهیجان در مکان دوم این رقابت ها قرار گرفت و محسن روشن بخش از چابکسر عنوان سوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد .
در پایان رقابت های بخش سبک وزن نیز ، محمد شادمان از رشت به مقام قهرمانی دست یافت ، جواد یوسف پناه از فومن دوم شد و محمد رضا فرجود دیگر ورزشکار فومنی نیز در مکان سوم قرار گرفت .
در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت ها که با حضور گسترده تماشاگران برگزار شد ، به نفرات برتر هر بخش جوایز نقدی و غیرنقدی اهداء شد .
کشتی گیله مردی یکی از ورزش های سنتی و بومی محلی استان گیلان بشمار می رود که چند صد سال قدمت دارد و همواره در ایام تابستان و همچنین پس از برداشت محصول برنج برگزار می شود .

این خبر را به اشتراک بگذارید :