رییس اداره حفاظت محیط زیست فومن از گزارش بیش از ۴۰ مورد آتش زدن کاه دراین شهرستان خبرداد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: ۱۴ کشاورز فومنی با آتش زدن کاه و کلش به علت وسعت تخلف به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش صبح فومن؛سعدی در جلسه محیط زیست فومن اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۰ مورد آتش زدن کاه در حین گشت و کنترل و پایش شبانه روزی مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان فومن در برخی روستاها مخصوصا در روستاهای بخش شرقی شهرستان رویت شده است.

وی اضافه کرد: برخی کشاورزان با وجود همه اقدامات پیشگیرانه اداره حفاظت محیط‌ زیست و اطلاع رسانی عمومی و حضور مستقیم مامورین محیط زیست در روستاها و بکارگیری دهیاران در پیشگیری، به آتش زدن کاه و کلش و ایجاد آلودگی هوا اقدام کرده بودند.

سعدی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ضمن حضور در محل و اقدام به خاموش نمودن آتش، در تعداد زیادی از موارد به علت اقدام به موقع و تمکین و همکاری کشاورزان اقدام کننده از ایجاد آلایندگی وسیع جلوگیری کردند.

رییس اداره محیط زیست فومن تصریح کرد: افراد خاطی متقاعد به اجتناب از ادامه این کار شدند ولی ۱۴ مورد آتش زدن کاه به علت وسعت کار و میزان شدید آلودگی و یا عدم همکاری در اطفای آتش، پس از تنظیم صورت جلسه تخلف، پرونده قضایی، تشکیل و به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی جهت رسیدگی به جرم و اعمال قانون به دادسرای شهرستان فومن معرفی شده‌اند.ایسنا

کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :