مدیر سازمان اسناد ملی گیلان؛اندیشگاه محلی برای رویش تفکرات اسلامی جدید

به گزارش صبح فومن؛مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان اندیشگاه را محل رویش تفکرات اسلامی جدید دانست و گفت: اندیشگاه مکانی مناسب برای مفاخر و پژوهشگران است تا به دور از مسایل سیاسی به بحث و تبادل نظر علمی و مباحث اندیشه محور بپردازند.

حاج حسین

حسین عباس‌نژاد کارسیدانی، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان در حاشیه افتتاح اندیشگاه گیلان در رشت و نشست فصلی مدیران ستادی واستانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی که در محل سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان برگزار شد، گفت: این سازمان از نیمه دوم سال ۹۱ کار خود را در استان آغاز کرده است و ساختمان این مجموعه مجهز است و تعمیرات ساختمان نیز برای داشتن فضای مناسب برای اسناد انجام شده است.

عباس‌نژاد بیان کرد: در بحث نرم افزاری نیز سعی کرده ایم در همه ظرفیت های سازمان ورود کنیم و دغدغه اصلی بحث اندیشگاه بود که به لطف خدا امروز به ثمر نشست.

وی ادامه داد: این اندیشگاه باهزینه ای بالغ بر ۴۳ میلیون تومان اعتبار استانی محقق شده است.

وی اضافه کرد: قبل از افتتاح این اندیشگاه به صورت آزمایشی تا کنون ۲۶ جلسه کارگاهی و اندیشگاهی برگزار شده است.

عباس‌نژاد اندیشگاه را محلی برای رویش تفکرات اسلامی جدید دانست که مناسب برای مفاخر، استادان، پژوهشگران و علاقمندان به حوزه فکر و اندیشه است و افزود: مفاخر می توانند به دور از مسایل سیاسی به بحث و تبادل نظر علمی و مباحث اندیشه محور بپردازند.

وی اندیشیدن را به عنوان گام نخست برای نیل به رشد علم و فرهنگ و دستیابی به آرمان‌های بشری عنوان کرد و گفت: با توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر راه اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی، برپایی این جلسات و دستیابی به اهداف مورد نظر وظیفه تمامی سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی است.

عباس‌نژاد ابراز خرسندی کرد: در استان گیلان با توجه به غنای علمی و فرهنگی و ادبی استان و حضور اساتید و مفاخر بسیار زیاد و چهره های ماندگار، تلاش کردیم تا در کوتاهترین زمان ممکن در راستای راه اندازی اندیشگاه سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان، اقدام  کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استقبال پژوهشگران و مفاخر استان و تبادل دانش در جلسات آزاد اندیشی اندیشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان موجب تسریع در خلق راه‌های گوناگون برای دستیابی به احیاء آداب و سنت‌های از یاد رفته پیشینیان و همچنین اشاعه فرهنگ و ادب گیلان فرهنگ پرور، باشد.

عباس‌نژاد در ادامه به داشتن فضای استاندارد در سازمان اسناد و کتابخانه گیلان اشاره و گفت: در خصوص تاریخ شفاهی هم خوب ورود کرده ایم گرچه موازی کاری در این بحث زیاد در استان اتفاق می افتد اما تاکنون ۱۴۰ ساعت تاریخ شفاهی انجام شده است.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :