امام جمعه فومن: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی،به افق تعالی علم و عمل باشد

DSC02922

امیر پوراحمد/به گزارش صبح فومن؛امام جمعه شهرستان فومن در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت با بیان اینکه بهره مندی از سیره و روش ائمه اطهار(ع) در زمینه علم آموزی بسیار موثر است، گفت: نگاه دانشگاه آزاد اسلامی به افق تعالی علم و عمل باشد.
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن صفوی اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فرهنگی در سراسر کشور را اثربخش خواند و با اشاره به تجلیل از مقام والای عالمواصل حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ،افزود: برگزاری کنگره ملی بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع در استان گیلان اقدامی ارزشمند و ماندگار خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی چنین برنامه های ارزشمندی،نشاندهنده نگاه عمیق دانشگاه آزاد اسلامی به مباحث فرهنگی و دینی است و توفیقات علمی و عملی را در پی خواهد داشت.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت نیز در این دیدار با قدردانی از حمایتهای معنوی امام جمعه و مسوولین شهرستان در زمینه اقدامات این واحد دانشگاهی گفت: کنگره ملی مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره)پنجم خرداد ماه سالجاری با همکاری دانشگاه های آزاد اسلامی فومن و شفت و رشت درمرکز استان گیلان برگزار می شود. مجتبی ملکی چوبری با تشریح محورهای برگزاری این همایش ملی افزود: اندیشه ها و مبانی علمی شامل روش اجتهادی و شیوه های استنباطی ، فقهی و اصولی، مشرب فلسفی و روش تفسیری، ویژگی ها و ابعاد شخصیتی شامل عبودیت ، عرفان عملی و تهذیب نفس، قرآن و عترت و سبک زندگی و حکومت اسلامی و همچنین حکومت اسلامی، ولایت و مهدویت شامل مرجعیت دینی در حکومت اسلامی، مهدویت و انتظار و ولایت فقیه و حکومت اسلامی از محورهای اصلی این همایش ملی است.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این مرجع بزرگوار و عالم ربانی بیان کرد: حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی(ره) تحت عنایت و هدایت خاصه خداوند متعال بود و تمام عمر پربرکتش را در راه رضایت حضرت حق سپری کرد.

ملکی چوبری افزود: این مرجع عالیقدر در زمینه های مختلف اخلاق، تقوی، علم و عمل و عرفان با بهره گیری از محضر علمای برجسته به درجات والایی از رستگاری و حقیقت طلبی رسید.
بنا بر این گزارش، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمد تقی بهجت فومنی (ره) در اواخر سال ۱۲۹۴ در شهر فومن به دنیا آمد. حضرت آیت الله العظمی بهجت ۲۷ اردیبهشت سال ۸۸ بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید :