رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:۱۳ آبان، تجلی همدلی و همزبانی ملت و دولت در شعار مرگ بر آمریکاست

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: سیزده آبان شاخصی برای استکبارستیزی است و تجلی همدلی و همزبانی ملت و دولت در شعار مرگ بر آمریکا خواهد بود.

به گزارش صبح فومن؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، امروز، ۲۵ شهریور در نشست ستاد بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در سالن اجتماعات این شورا در رشت برگزار شد، ۱۳ آبان را یادآور سه پیوند دیرپا در سه مقطع تاریخی دانست و اظهار کرد: این سه رخداد روز سیزدهم آبان را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کرده است.

وی نخستین رخداد این روز تاریخی را تبعید حضرت امام(ره) در سال ۴۲ به ترکیه دانست و افزود: تبعید امام باعث شد اقشار متدین نسبت به این اقدام رژیم دست‌نشانده آمریکا در ایران معترض شوند و جرقه‌های انقلاب اسلامی از همین زمان آغاز گردد.

این مقام مسئول با اشاره به کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷، تصریح کرد: حرکت آگاهانه این قشر بالنده کشورمان باعث زلزله عظیم در نظام پوسیده طاغوت شد. اقدام انقلابی دانشجویان در ۱۳ آبان سال ۵۹ در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز وجه سوم ماندگاری این روز بزرگ است.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه تأسی و پیروی از آیین عاشورایی و رسالت زینبی در پیوند با آرمان‌ها و پیام انقلاب اسلامی نقطه اتکای حرکت‌های بالنده ۱۳ آبان است، ادامه داد: سیزدهم آبان به ویژه در سال جاری که با ماه محرم تقارت پیدا کرده، یادآور حرکت دینی و رسالت عظیم میراث‌داران عاشورا است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان سیزدهم آبان را پیوند نسل سوم انقلاب اسلامی با میراث جاودانه وحدت، آگاهی و استکبارستیزی دانست و عنوان کرد: ملت ایران در سال‌های خفقان رژیم طاغوت نشان داد که دشمنی آنها با آمریکا محصول مقطعی خاص نیست، بلکه سابقه‌ای دیرینه دارد.

وی با اشاره به تاریخ معاصر ایران، بیان کرد: کمتر حادثه تاریخی را می‌یابیم که در آن آمریکا نقش اصلی و بازیگر اصلی آن نباشد. در واقع آمریکا در منطقه منافع خود را در آشوب و تشنج می‌یابد، از این رو به هر وسیله‌ای می‌خواهد بر کشورها مسلط شود لذا این ساده‌لوحی است که علی‌رغم هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کینه دیرینه آمریکا علیه مردم ایران، عده‌ای بخواهند به رابطه دوستانه با شیطان بزرگ بیاندیشند.

حجت‌الاسلام اشجری شعار «مرگ بر آمریکا» را نماد برائت از ظالمان و کفار دانست که یک شعار سیاسی صرف نیست و اضافه کرد: شعار مرگ بر آمریکا نماد استکبارستیزی ملت ایران و همه مظلومان جهان، نشان‌دهنده زنده بودن ارزش‌های انقلاب و نهضت معمار کبیر انقلاب اسلامی، مبین عدالت‌طلبی و مخالفت با سلطه‌جویی مستکبران عالم به ویژه آمریکای جنایتکار و یک فریضه است.

وی خاطرنشان کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در سالگرد کشتار خونین مکه فرمود «ان‌شاء‌الله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت است و باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با آمریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود، و از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ بر آمریکا و شوروی را به صدا درآوریم» لذا تشکیک‌هایی که توسط برخی افراد در شعار مرگ بر آمریکا ایجاد می‌شود، نشان از فاصله گرفتن آنان از راه امام خمینی(ره) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا اصلی‌ترین شعار مردم انقلابی ایران اسلامی است، گفت: مرگ بر آمریکا سنت حسنه شهیدان و تأکید آنان برای ادامه راه انقلاب اسلامی است. مرگ بر آمریکا یک شعار نیست، بلکه یک فرهنگ است، فرهنگی که  اقتدار و استقلال یک ملت برابر نظام سلطه را نشان می‌دهد. اگر حضرت امام(ره) واژه شیطان بزرگ را برای آمریکا به کار برد، به عمق خباثت و شیطنت و توطئه‌های آن اشاره فرمود.

حجت‌الاسلام اشجری تاکید کرد: آمریکا هیچگاه با برنامه‌ها و اقدامات خود نخواهد توانست جای پا در ایران بیابد و ملت ایران با کسانی که جاده‌صاف‌کن آمریکا باشند، بیگانه‌اند. ملت ایران از آیات قرآن کریم آموخته‌اند که استکبارستیزی پایانی ندارد. حرکت ملت در سیزدهم آبان امسال که با ایام محرم همراه است یکی از فرصت‌های کم‌نظیر برای نشان دادن خوی مبارزاتی حسینی و آگاهی‌بخشی زینبی است.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای غربی دریافته‌اند که برای ورود به کشورهایی که در آن جایگاهی ندارند باید تلاش کنند تا از طریق دیپلماسی و گفتگو و ژست دوستی، افراد متمایل به خود را شناسایی کنند، ادامه داد: یکی از مهمترین تریبون‌هایی که ملت ایران می‌تواند تنفر باطنی خود نسبت به آمریکا را نشان دهند، سیزدهم آبان است لذا سیزدهم آبان یک شاخص برای استکبارستیزی است. ملت ایران در سیزدهم آبان نشان خواهند داد که قرائت برخی‌ها از مذاکرات هسته‌ای به منزله تمام شدن خصومت با آمریکا خیال خامی بیش نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تصریح بر اینکه سیزده آبان تجلی همدلی و همزبانی ملت و دولت در شعار مرگ بر آمریکا خواهد بود، خاطرنشان کرد: باید یکصدا اعلام کنیم که انقلاب اسلامی هنوز بر آرمان و ارزش‌های الهی خود پای می‌فشارد و هیچگاه با آمریکا سازش نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام اشجری یادآور شد: کسانی که به عقب‌نشینی در برابر آمریکا می‌اندیشند، همان کسانی‌اند که فتنه‌های پی ‌در ‌پی علیه انقلاب اسلامی را تدارک دیده‌اند. گیلانیان ولایتمدار نیز در ۱۳ آبان امسال نشان خواهند داد که فرزندان عاشورایی و یاران خمینی کبیر هستند و صلابتشان در مبارزه با استکبار جهانی گسست‌ناپذیر و مقتدرانه است.ایسنا

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :