رییس کل دادگستری گیلان؛دستگاه قضایی باید الگو و نمونه سایر دستگاه ها باشد

به گزارش صبح فومن؛رئیس کل دادگستری گیلان با بیان ابنکه تعامل ضابطه مند، همدلانه و اثربخشی بین دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های اجرایی استان وجود دارد، گفت: دادگستری گیلان با محوریت قانون ، تمامی دستگاه های اجرایی را در توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان پرظرفیت، همراهی خواهد کرد.

احمد سیاوش پور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از ساختمان جدید دادگستری شهرستان فومن با اشاره به لزوم توسعه همه جانبه استان گیلان و نقش تاثیرگذار دستگاه قضایی در حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی منطقه افزود: بر کسی پوشیده نیست که موفقیت جمهوری اسلامی در عرصه ایجاد و حفظ امنیت و عدالت در سطح جامعه، موجب رشد و ترقی بیش از پیش می شود.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی، علمی ، اقتصادی و … بویژه در حوزه مسایل هسته ای بعنوان یک قدرت در جهان و منطقه شناخته شده است که این مهم مرهون امنیت، عدالت، اتحاد و همبستگی بین مردم و مسوولان نظام اسلامی و حاصل خون پاک شهیدان، ایستادگی خانواده معظم شاهد و ایثارگر و هدایت های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید الگو و نمونه سایر دستگاه ها باشد، به مدیران دستگاه های قضایی توصیه کرد تا بر سه محور سلامت ، نظم و کار مضاعف پافشاری بیشتری کنند و حساسیت و پیگیری های لازم را در این زمینه و در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، در دستور کار خود قرار دهند.

81746596-70141394
سیاوش پور نظم را اصولی ترین رکن زندگی اجتماعی و فردی و از سفارشات دین مبین اسلام برشمرد و تاکید کرد: در مجموعه و نهادی که از بیت المال ارتزاق می کند؛ نباید با توجیهات نابجا، تاخیر و تعجیل در آمد و رفت های اداری مشاهده شود.
رییس کل دادگستری گیلان یکی دیگر از عوامل پیشرفت و توسعه را کار مضاعف دانست و افزود: در کشوری که جوانان آن جان و هستی خود را برای سرافرازی نظام ایثار کرده اند، باید بدون توجه به ساعت و زمان ، تلاش و کار کرد.
وی خمیرمایه پیشرفت جامعه و کشور را کار و تلاش عنوان کرد و آن را نشان دهنده عزم ملی برای آبادسازی هرچه بهتر و بیشتر ایران اسلامی آن هم در سال همدلی و همزبانی دانست.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی پناهگاه امنی برای آحاد مردم است، کاهش رسیدگی به پرونده های دادرسی در دادسراها و دادگاه های استان را از موفقیت های دستگاه قضایی در یکسال گذشته عنوان کرد.
وی اضافه کرد: مجموع پرونده های ورودی به تمامی دادگستری ها، دادگاه های بخش و دادسراهای استان در یک سال گذشته ۴۴۸ هزار فقره بوده که به ۴۲۵ هزار فقره پرونده در طول مدت یادشده رسیدگی شده است.
سیاوش پور همچنین به افزایش ورودی پرونده ها در شش ماه نخست امسال نیز اشاره کرد و با ابراز گلایه مندی از این موضوع، از مسوولان قضایی استان خواست تا راهکارهای مناسب جهت کاهش پرونده ها را تدبیر و تدوین کنند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ استان گیلان از لحاظ مختومه کردن پرونده ها بالاترین جایگاه کشوری را کسب کرد، اظهار داشت : باید تلاش بیشتری در مجموعه قضایی و اداری استان انجام شود تا امسال نیز بتوانیم در رسیدگی به پرونده ها به موفقیت های بیشتری دست یابیم.
وی به مردم توصیه کرد که با اصلاح و بازنگری نگاه خود در امور زندگی بر اساس مبانی اسلامی هم چون از خودگذشتگی و ایجاد فضایی امن در جامعه، همکاری بیشتری داشته باشند.
وی گفت: استان گیلان از نظر شرایط اقلیمی و سابقه دیرینه فرهنگی، ظرفیت های ارزشمند بسیار بالایی دارد، لذا زیبنده این استان نیست که علیرغم وجود مشکلات، بعد از آمار سرقت های خرد در گیلان ،این استان از نظر جرائم حاصل از نزاع های فردی و درگیری ها که آن هم بر اثر کم بودن آستانه تحمل افراد است، دارای پرونده های قضایی فراوانی باشد.
رییس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود ، حفظ بیت المال ، اراضی ملی و منابع طبیعی را امانتی مهم برشمرد و یادآور شد: با توجه به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه ، حفاظت و نظارت بر آن را از تکالیف مجموعه دستگاه های قضایی و نظارتی استان می دانیم.
وی با تاکید بر حفظ حقوق بیت المال اضافه کرد : اجازه تخطی و تجاوز به بیت المال به هیچ فرد و ارگانی داده نخواهد شد؛ چراکه بیت المال متعلق به همه اقشار جامعه است.
سیاوش پور در بخش دیگری از سخنانش؛ با اشاره به درپیش بودن انتخابات در سالجاری، با تاکید بر لزوم سلامت و نیز شور و شکوه بیش از پیش در انتخابات، تصریح کرد : باید زمینه و بستری فراهم شود تا هرگونه انحراف از قانون و سوء استفاده از اموال دولتی و سایر روش های ناصحیح در انتخابات آتی دیده نشود.
رییس دادگستری فومن نیز در این آیین گفت: ساختمان جدید دادگستری این شهرستان در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با زیربنای سه هزار و ۶۰۰ مترمربع با ۶۲ اتاق در سه طبقه ساخته شده است.
جمشید رهپیما افزود: برای احداث این ساختمان اداری، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در آیین بهره برداری از این پروژه عمرانی و خدماتی، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و نظامی استان گیلان، فرماندار فومن، دادستان، مسوولین ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، قضات، وکلای دادگستری، خانواده های معزز شاهد و ایثارگر و مردم این شهرستان شرکت داشتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :