سردار اشتری:افزایش تجهیزات برای مقابله با جرایم سایبری/مهم بودن ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران برای ناجا/با قانونشکنان برخورد می شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به افزایش شمار استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی، ناجا تجهیزات خود برای مقابله با جرایم سایبری را افزایش می دهد.

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز چهارشنبه در حاشیه مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی انتظامی گیلان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دامنه کاربران شبکه های اجتماعی وسیع شده از این رو، نیروی انتظامی در صدد است که به تناسب، تجهیزات و امکانات خود را در این حوزه افزایش دهد تا بتواند به شکایت های مردم رسیدگی کرده و جرایم سایبری را شناسایی کند.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی تاکنون موفق شده که ۹۰ درصد جرایم سایبری را شناسایی و با آنها برخورد کند.
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت وگو با خبرنگاران، اولویت ناجا را ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه ذکر و اضافه کرد: در تلاش هستیم امنیت اجتماعی و اخلاقی را ارتقاء داده و دغدغه های مردم در حوزه های اجتماعی را رفع و نسبت به جمع آوری و برخورد با شبکه های مواد مخدر، جمع آوری معتادین متجاهر و فراهم کردن بسترهای نگهداری آنها اقدام کنیم.

IMG_7719
سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی آمادگی شناسایی و جمع آوری معتادان و شناسایی زمینه های سرقت و برخورد با سارقان را دارد و تقویت قرارگاه مبارزه با سرقت را با شتاب بیشتری انجام می دهد.
وی خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری، آمارها نشان دهنده کاهش جرائم خرد و خشن است و میانگین کاهش جرم در سطح کشور حدود ۱۰ درصد است.
فرمانده ناجا همچنین کشفیات مواد مخدر در پنج ماه نخست امسال را ۲۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل دانست و گفت: این افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل، نشانگر همکاری مسوولان ذیربط با نیروی انتظامی، تلاش همکاران ناجا و شناسایی و برخورد با باندها و شبکه های قاچاق مواد مخدر می باشد.

81745091-70138764
وی اضافه کرد: از جمله برنامه های ناجا ، استفاده از فناوری های روز و تجهیزات مناسبی است که در ماموریت ها بتواند جایگزین پلیس شده و دقت را بالا ببرد و امیدواریم نتیجه این اقدامات؛ زمینه ساز افزایش انضباط ، آرامش و امنیت برای مردم شود.
سردار اشتری اظهار داشت: طرح مکنا (مدیریت کیفیت ناجا) یکی از طرح های موفق نیروی انتظامی بشمار می رود که موفقیت این عملکردها در استان های مختلف متفاوت است.
وی یادآور شد: حفظ و پاسداری از ارزش های نظام جمهوری اسلامی ایران برای ناجا بسیار مهم است و با کسانی که قانون گریزی و قانون شکنی و یا هنجارشکنی کنند؛ برخورد می شود.
در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی گیلان معرفی و از زحمات فرمانده پیشین، قدردانی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :