هشدار ورزش و جوانان گیلان به باشگاه‌های بدنسازی

در پی بازرسی کارشناسان اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان از باشگاه‌های بدنسازی و محرزشدن تخلفات بیش از ۵۰ مکان ورزشی،بر شدت برخورد با عناصر مدیریت این فضاهای ورزشی تأکید شد.

به گزارش صبح فومن؛با همکاری مستمر مسئول امور باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان،روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها،کارشناسان ورزشی و واحد بازرسی در پنج ماه گذشته، ۲۵ باشگاه بدنسازی به دلیل عدم رعایت نرخ‌نامه، عدم رعایت بهداشت، فقدان مربیان کارت‌دار، نبود مدیر باشگاه و مراعات نکردن حال همسایگان اخطار دریافت نموده و ۲۷ باشگاه نیز به دلیل عدم دریافت مجوز فعالیت و نیز عرضه و فروش مکمل‌های غذایی،حکم پلمپ دریافت کرده‌اند.

خیرالله رضایی،کارشناس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل ورزش و جوانان استان گیلان،با اشاره به اینکه هدف از این بازدیدها ارشاد و بعضا تفهیم قوانین و مقررات به برخی باشگاه‌های ورزشی است که به هر ترتیبی به دنبال کسب درآمد هستند، از سلامت اغلب باشگاه‌های ورزشی استان ابراز رضایت کرد و گفت:در شش ماه گذشته از مجموع ۱۱۳ بازدید،تنها ۲۷ باشگاه حکم پلمپ دریافت کرده‌اند.

وی با تاکید بر این نکته که اغلب مدیران اماکن ورزشی خود را ملزم به مراعات قوانین در تامین سلامت جسمی و روانی جوانان ورزشکار می‌دانند، ادامه بازرسی‌ها تا کسب نتایج مطلوب در همه اماکن ورزشی را الزامی دانست و ادامه داد: پس از محرز شدن تخلفات اماکن ورزشی،با عناصر مدیریت این اماکن به شدت برخود می‌شود.

رضایی توجه ویژه به چگونگی مدیریت اماکن ورزشی را که بعضا بر اثر بی‌مبالاتی مدیران و مربیان باشگاه‌های ورزشی حوادث جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، از اولویت‌های اداره‌کل برشمرد و خاطرنشان کرد:باید اندیشه‌ای در راهبرد اداره اماکن ورزشی حاکم شود که تامین سلامت جوانان آینده‌ساز بر همه واجب گردد. لذا از هر گونه سفارش و توصیه‌های دلسوزانه برای برخی متخلفان پرهیز شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :