مدیردارالقرآن عترت(ع) فومن گفت؛محوریت مباحث کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی قرآن،عترت و اخلاق بود

به گزارش صبح فومن؛مدیردارالقرآن عترت(ع) فومن گفت: کلاس‌های دارالقرآن عترت این شهرستان در قالب کلاس‌های قرآن، احکام و اخلاق بود که شرکت کنندگان در کلاس‌ها اغلب نونهال بودند.

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده، مدیر دارالقرآن عترت فومن  با اشاره به اختتامیه کلاس‌های اوقات فراغت دارالقرآن عترت این شهرستان اظهار کرد: دارالقرآن عترت(ع) فومن از سال ۷۱ تاسیس شده و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام مسجد جامع، کلاس‌های تابستانی خود را از ۳۱ تیرماه سال جاری آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این کلاس‌ها با حضور ۵۰ نفر در مسجد جامع فومن برگزار شد، افزود: سه شنبه ۱۰شهریور بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با حضور همه شرکت کنندگان در این کلاس‌ها و مردم مومن و ولایتمدار این شهرستان مراسم اختتامیه کلاس‌های دارالقرآن عترت برگزار می‌شود.

مدیردارالقرآن عترت(ع) فومن با بیان اینکه محوریت مباحث کلاس‌های تابستانی قرآن و عترت بود، گفت: کلاس‌های دارالقرآن عترت این شهرستان در قالب کلاس‌های قرآن، احکام و اخلاق بود که شرکت کنندگان در کلاس‌ها اغلب نونهال بودند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: در کنار این کلاس‌ها برای اینکه شرکت‌کنندگان تشویق به حضور مداوم در کلاس‌ها شوند آنها را اردو هم برده‌ایم.

وی با بیان اینکه به هر میزان به قرآن و عترت پیامبر(ص) بیشتر تکیه کنیم جامعه‌ما بیشتر بیمه می‌شود، خاطرنشان کرد: در روایات سفارش شده فرزندان را از کودکی با اهل بیت، قرآن و عترت پیامبر آشنا کنید تا از کودکی با دین آشنا شوند.

مدیر دارالقرآن عترت(ع) فومن اظهار کرد: به برکت مسجد برنامه‌های مختلفی برای بچه‌ها برگزار می‌شود و از نظر کرداری، رفتاری و تربیتی بر روی فرزندان تاثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه یکی از تاکیدات در برگزاری کلاس‌های تابستانه مسجد جامع فومن کار کردن بر روی مسائل تربیتی و فرهنگی حاضرین بود، افزود: همه شرکت کنندگان در هر سنینی در فضای چهل روزه کلاس‌های تابستانی به گونه‌ایی سازماندهی شدند که از فیوضات مسجد و قرآن و عترت بهره‌مند گشتند.

وی گفت: برای برگزاری کلاس‌های تابستانه در مسجد جامع طلبه‌ها علاوه بر نظارت کلاس‌های مختلفی که برای نونهالان و شرکت کنندگان در این برنامه‌ها برگزار می‌شد در ساعتی خاص شرکت کنندگان را در حلقات صالحین شرکت می‌دادند.

مدیر دارالقرآن عترت(ع) فومن گفت: امشب اختتامیه برنامه‌های تابستانه دارالقرآن است و به این معنی نیست که دیگر برنامه‌ای اجرا نمی‌شود، بلکه در طول سال هر هفته برنامه‌های مختلفی در راستای ادامه این کلاس‌ها برای بچه‌ها برگزار می‌شود تا آنها انس کاملی با مسجد داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های مسجد جامع مقارن با برپایی نماز جماعت است تا کودکان، نوجوانان و شرکت کنندگان در برنامه‌ها در نماز شرکت کنند و از برکات مسجد و نماز جماعت توامان استفاده کنند، تصریح کرد: این عمل در رفتار، کردار و گفتار و در امر تربیت فرزندان تاثیرگذار است.شبستان

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :