حسین رضاپور: اتهام حمایت از تروریسم به قربانیان اصلی این پدیده، یکی از شگفت انگیزترین مواجهه ها وسوءاستفاده ها از طرح مبارزه با تروریسم است.

یكی از مسایل بسیار مهم و حائز اهمیتی كه هم در صحنه داخلی، هم در صحنه منطقه‌ای و هم در صحنه بین‌المللی به عنوان یك نُرم مورد تاكید جهانیان است، بحث تروریسم است. هر گونه اقدام در جهت از بین بردن انسانها ، در دیدگاه کلیه مکاتب بشری امری غیر انسانی ومورد نکوهش می باشد، در این میان امّا ترور به عنوان حربه ای ناجوانمردانه که اغلب در مورد بیگناهان اعمال شده یا موجب صدمه به بیگناهان می گردد از محکومیت گسترده تری برخوردار است. به دیگر سخن تروریسم ابزاری است که سلطه جویان برای نیل به اهداف خویش آن را بر علیه آحاد جامعه بشری بکار می بندند. بر اساس تحقیقات انجام شده ،امروزه بیش از ۵۰۰ سازمان تروریستی در جهان فعالیت دارند که سالانه بیش از ۵ تا ۲۰ میلیون دلار به صورت میانگین برای اقدامات خود هزینه می نمایند وبخش عظیمی از این سازمانهای مخوف ضد بشری بصورت مستقیم ویا غیر مستقیم از سوی ارکان نظام سلطه یعنی آمریکا ورژیم اشغالگر قدس اداره و یا حمایت می شوند. اکنون همه می دانند که مدعیان مبارزه با تروریسم خود بزرگترین شبکه های تروریستی جهانی را مدیریت کرده و منظم ترین ساختارهای تروریستی را در قالب تروریسم دولتی طراحی می نمایند. استفاده نامشروع از امکانات نوین تکنولوژیک عصر حاضر وسلاحهای پیچیده ،توانایی ای به مراتب بیش از گذشته در جهت تخریب ونابودی ابناء بشر در اختیار این گرو هها قرار داده است.

سوءاستفاده قدرتهای استکباری از مفهوم ارزشی «مبارزه با تروریسم» از بزرگترین چالشهای جامعه بشری امروز است. ابهام در تعریف وا‍‍ژه ی تروریسم ، نسبت دادن تروریسم به صورت دلخواه وگزینشی، تمسک جستن « مبارزه باتروریسم » برای هر گونه اعمال خشونت و زور و نقض ابتدایی ترین حقوق انسانی نظیر حق حیات وملیت،زیر پا گذاشتن قوانین ومقررات جهانی به بهانه مبارزه با تروریسم و…..همگی نمونه ای از این سوء استفاده ها می باشد که بخصوص در دهه اخیر به ابزاری در دست مزدوران جهان برای فزون خواهی و توسعة اهداف ومطامع و تثبیت قدرت نامشروع شان بکار بسته شده است.

در این میان اتهام حمایت از تروریسم به قربانیان اصلی این پدیده، یکی از شگفت انگیزترین مواجهه ها وسوءاستفاده ها از طرح مبارزه با تروریسم است. این تراژدی وقتی به اوج می رسد که بزرگ تروریستهای جهان، قربانیان این پدیده شوم را به انگشت اتهام نشان می دهند ومظلومان گرفتار در دام ترور را تروریست خطاب می کنند. این انتساب نابجا و شرم آور دامنگیر بسیاری از نهضتهای اسلامی و آزادیخواه منطقه از جمله مقاومت اسلامی لبنان، جنبش های جهادی در سرزمین های اشغالی فلسطین و…. را که خود از قربانیان بزرگ ترور بوده و در جهت رفع ظلم وستم رژیم غاصب و جعلی اسرائیل مبارزه می نمایند،نیز گردیده است.

به گواه تاریخ درخشان انقلاب اسلامی، ملّت بزرگ ایران نیز یکی از بزرگترین قربانیان ترور وتروریسم در جهان بوده است.از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به امروز شاهد اتخاذ سیاست‌های دو گانه و یك بام و دوهوای نظام جهانی سلطه و در راس آن ایالات متحده آمریكا و رژیم صهیونیستی هم‌پیمان استراتژیك آن، بودیم كه البته این سیاست‌های دو گانه در قبال جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از كشورهای جهان اعمال شد. کشورهای بسیاری قربانی سیاست‌های ظالمانه نظام جهانی سلطه بودند. امروز می‌بینیم كسانی كه از تروریسم و ضرورت مبارزه با آن دم می‌زنند، خودشان از حامیان اصلی تروریسم هستند. به عنوان مثال شاهد حضور جریان‌های تكفیری و تروریستی در منطقه و اقدامات آنها در سوریه، عراق و تا اندازه‌ای در لبنان، به ویژه در یمن و حتی در كشورهای اروپایی و آمریكایی هستیم اما در عین حال استمرار حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان این رژیم در صحنه جهانی از جریان‌های تكفیری تروریستی را نیز شاهدیم، جریاناتی که یا واقعا تروریست هستند، و یا اقدامات‌شان تروریستی تلقی می‌شود و یا اساسا نام‌شان در لیست سیاه گروه‌های تروریستی ثبت شده است. ما هم‌چنان شاهد استمرار این حمایت‌ها هستیم و این كشورها باید پاسخگو باشند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید :