با حضور نماینده و فرماندار؛ جلسه رفع موانع گاز رساني در فرمانداري فومن برگزار شد/عکس


به گزارش صبح فومن ؛فرماندار فومن در جلسه رفع موانع گاز رساني در اجرای بند (ق) در جمع شوراهاي اسلامي دهياران و پيمانكار پروژه گاز كه با حضور نماينده مردم فومن و شفت در مجلس در فرمانداري فومن برگزار شد بيان داشت؛ما شاهد اجراي پروژه هاي بزرگ و متنوع در سطح شهرستان هستيم كه با همت و تلاش نماينده و مسوولان اجرايي در حال انجام است.
مومني زاده گفت؛از دهياران و شوراهاي اسلامي كه بازوان اجرايي دستگاههاي اجرايي هستند و در جريان اجراي پروژه ها همگام و همراه ما مي باشند و در راس آنها پروژه گاز رساني به روستاهاي شهرستان كمك مي كنند تشكر مي كنم.
فرماندار فومن بيان كرد بحمد الهي اين كارها بسيار سريع در حال اجرا بوده و برخي روستاها گاز دار شده و بقيه آنها از اين نعمت بهره مند خواهند شد.تعدادي از روستاها در هفته دولت كلنگ اجراي عملياتش با حضور نماينده عالي دولت در استان گيلان به زمين خورده مي شود.
وي گفت ؛اميدواريم با توجه به برنامه ريزي هاي انجام شده تا قبل از پايان سالجاري بيش از ٩٠درصد روستاها از نعمت گاز برخوردار مي شوند.
ميرشمس مومني زاده در ادامه گفت؛بر اساس خوشه بندي براي پروژه گاز رساني ،دهياران و شوراهاي مربوط به آن پروژه را با حضور پيمانكار دعوت و هماهنگي هايي صورت گرفت.

IMG_9424
فرماندار فومن در ادامه اشاره اي به بدو ورودشان به شهرستان فومن كرد و گفت در مساجد و محله ها و بازار و … حضور پيدا مي كردم ملاحظه مي شد همه جا صحبت،بحث و تقاضاي مردم عزيز گاز رساني بود،مردم از اين قضيه كمي نگران و ما اعلام مي کردیم كه برنامه ريزي در اين خصوص طي سالجاري شده اما باور اين موضوع برايشان سخت بود،بحمداله توانستيم اين كار را اجرايي نماييم.
وي در ادامه بيان داشت؛از دهياران و شوراهاي اسلامي روستاها به جهت سرعت بخشيدن اين امور تقاضا داريم تا همكاري لازم را انجام دهند وقت ايفاي نقش شما است و پروژه ها نبايد بخاطر موانع محلي و…بخوابد.اگر موانعي ايجاد شود سريعا بايد برطرف و به پيمانكاران كمك نماييد تا اين پروژه به اجرا و بهره برداري برسد.
در ادامه ناصر عاشوري نماينده مردم فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي بيان كرد؛پروژه گاز رساني در سطح روستاها با توجه به پيگيري هاي زياد در حال اجرايي شدن است،خوشه ها يكي پس از ديگري در حال تعيين تكليف بوده و جلسه فوق تشكيل شد تا نگراني ما در مورد عدم همكاري و تعامل ادارات با مجموعه پيمانكاري برطرف گردد
عاشوري گفت نقش بنده و فرماندار تامين اعتبار بودجه،نظارت و پيگيري است.٩٠درصد كار انجام شده و وظيفه شما دهياران و شوراهاي اسلامي اين است كه مشكلات محلي را حل نماييد و موانع پيش رو را برطرف نماييد.
نماينده فومن و شفت بيان كرد؛پيمانكار مربوطه دستگاه و تجهيزات را براي اجرا بايد بياورد و خداي ناكرده نبايد در روستاها به مشكلي بر بخوريم يا از كار جلوگيري شود تا ان شاالله پيمانكار كار خود را انجام دهد يك كار ٣٠ ساله در عرض ٨ماه قرار است انجام گردد.
وي گفت؛ در شهرستانهاي فومن و شفت در ٣٠ سال گذشته ٥٠ درصد گاز رساني شده اما حال حاضر در عرض ٨ماه اين امر مهم بحول قوه الهي محقق و مردم اين روستاها از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
وي بيان كرد؛ در طول ٣٠ سال شايد ٣٠ميليارد تومان هزينه شده باشد اما امسال ٤٥ ميليارد تومان هزينه خواهد شد پس بدور از همه مسائل نیاز به تعامل و همکاری می باشد.

IMG_9422
عاشوری گفت:عده ای تصور می کنند که این پروژه ها با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در حال انجام شدن است این فکر اشتباهی بوده از سال های ۹۱ تا ۹۳ پیگیری و حالیه در حال اجرا شدن است،مردم فهیم ما خوب می دانند و آگاه به امور هستند و با نظر خودشان به فرد مورد نظرشان رای خواهند داد و این مسائل مربوط به امور سیاسی نمی باشد.
وی گفت:کشور در بحث بودجه با کمبود مواجه بوده و قانونی در اواخر سال ۹۳ در مجلس تصویب شد کارهای اجرایی آن صورت گرفت و نتیجه آن این شد که رسیده ایم به امسال و جلسات زیادی برگزار شده و ان شاا… این امر گاز رسانی را به تحقق کامل خواهیم رساند.
عاشوری در خصوص سهمیه گاز دار نمودن روستاها در استان گفت سهمیه گیلان بیش از ۳۰۰ روستا بود که سهمیه شهرستان فومن ۱۰۰ روستا بوده است.بنابراین وظیفه دهیاران این است که نقشه و کروکی که پیمانکاران دارند مسیر و معبرش را باز نموده موانع محلی را حل کنند تا این کار صورت بگیرد ،این نعمت برای خود مردم است باید همکاری نمایند.
ناصر عاشوری گفت ؛پروژه پکیج خوشه روستای گشت رودخان نیز در حال انجام بوده ،حجم ریالی اش ۳ میلیارد تومان است در حالی که ما پکیجی داریم که پیمانکار بیش از ۱۶ میلیارد تومان برنده شده است.
بنابراین همکاری با پیمانکاران و مسوولین مربوطه این نتیجه را در بر خواهد داشت که ظرف حدود ۶ ماه کل این ۶ روستاها گاز دار خواهند شد.
وی در ادامه گفت پیمانکار مربوطه پیمانکاری توانمند بوده و جلسه فوق جلسه ای برای رفع موانع و تعامل بین ادارات برای اجرای این کار بوده اداراتی مثل منابع طبیعی و راه و شهرسازی و…تعامل و همکاری باید در کار لحاظ شود.اجرا کننده بخش خصوصی بوده اگر همدلی و تعامل نباشد کارها پیش نمی رود ممکن است همین کار ۶ سال بطول بکشد،چون تجربه این کار وجود داشته در ادوار گذشته مثل دوره پنجم که بنده نماینده بودم پیگیر گاز رسانی به بیمارستان فومن بودیم به مشکلی با یک کشاورز برخورد نمودیم که این کار خیلی زمان برد تا دوره هفتم بود که حل شد.البته شرکت پیمانکاری نیز برای شرکت گاز بدلیل ممانعت آن فرد در عدم روند اجرای پروژه شکایت و مبلغ ۲۵ میلیون خسارت دریافت نمود.
بنابراین این ضرر را مردم کردند نه پیمانکار و نباید مسائل سیاسی را وارد این کارها کنیم،این پروژه ها ارزشمند بوده و نباید این وقت را از دست بدهیم چون تا ۲۲ اسفند امسال زمان داریم که این کار انجام شود.

IMG_9425
عاشوری در ادامه بیان کرد در جلسه ای که با حضور فرماندار فومن و مدیر کل بنیاد مسکن بودیم برای سهمیه قیر راههای روستایی منطقه پیگیر شدیم ،مجلس ۲ میلیون تن قیر مصوب نموده که این کار اجرا و راههای روستایی اسفالت و این امر تا ۲۹ اسفند امسال باید محقق گردد.اعتبار داده شده توسط شهرداری ها و بنیاد مسکن اگر تا تاریخ مقرر صرف امور نشود حذف خواهد شد.
عاشوری در پایان خاطر نشان کرد که خوشه بعدی روستای گسکره بوده،البته در امر گاز رسانی برای شهرستان شفت نیز برنامه هایی داریم که انجام خواهد گرفت و در هفته دولت برای افتتاح پروژه هایی استاندار گیلان مهمان شهرستان فومن خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید :