عباس محب خواه مدير عامل كارخانه چاي حشمت؛ موفقيت چاي حشمت رامديون زحمات بي دريغ كارگران ميدانم

*چاي ايراني در مقايسه با ساير كشورها از كيفيت و سلامت بهتري برخوردار است

*صداو سيما يك رسانه ملي است و بايد همگام با رهنمودهاي رهبري در راستاي حمايت از توليدات ملي و بومي گام بردارد نه اينكه با پخش آگهي مردم را به خريد محصول خارجي كه نوع توليد و فرآوري آن مشخص نيست ، ترغيب كند.

*به رغم تأكيدات مكرر متأسفانه تبليغ مصرف چاي ۱۰۰ درصد خارجي از طريق رسانه ملي انجام مي گيرد كه اين امر در ذائقه مصرف كنندگان وكاهش مصرف چاي داخلي نقش دارد.

مدير عامل كارخانه چاي حشمت؛ موفقيت چاي حشمت رامديون زحمات بي دريغ كارگران ميدانم

مديرنمونه شهرستان فومن ؛ واردات چاي خارجي بيشترين ضربه را به اين صنعت وارد كرده است

FG

الهام حيدري به گزارش صبح فومن كارخانه چايسازي گشت در شهرستان فومن در سال ۱۳۵۴ با ظرفيت ۴۰تن  به بهره برداري رسيد.اين كارخانه با پشت گرمي به تشويق هاي سازمان چاي و كيفيت بالاي چاي دريافتي از چايكاران، مصمم گرديد با افزايش ظرفيت توليد خود به ۱۲۵۰تن چاي فرآوري شده مجموعه توليدي و زيرساختهاي خودرا در زميني به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و۴۵۰۰ متر سالن توليد گسترش دهد. خصوصي شدن توليد چاي دراين كارخانه در سال ۸۲ صورت گرفت كه همراه با مدرنيزه كردن ماشين آلات و راه اندازي سالن بسته بندي با دستگاه هاي تمام اتوماتيك در بسته بندي هاي متنوع بود. در همين ايام بود كه اين مجموعه با اخذ پروانه بهره برداري وساخت از وزارت بهداشت و دريافت استاندارد تشويقي ونيز ارتقاي آزمايشگاه كنترل كيفيت به وسايل روز توانست با نام تجاري «چاي حشمت» فروش خود را به صورت ماركتينگ آغاز كند. به عقيده مديران موفق اين كارخانه، آغاز و شروع يك راه خوب در صنعت چاي با انتخاب نام چاي« حشمت» براي اين مجموعه كليد خورد. زيرا تاكيد آنها همواره بر توليد با كيفيت و عرضه مناسب بود كه الحق در اين مورد توانستند با۷۰ پرسنل تا به امروز يكي از برند هاي معروف چاي ايراني در كشور باشند و با ماندگاركردن طعم چاي در ذائقه ايراني يكي ازكارآفرينان نمونه باشند.

ورود «عباس محب» خواه به عنوان مديرعامل كارخانه چاي حشمت را ميتوان نقطه عطفي در توليد و فروش  اين كارخانه دانست. محب خواه كه سابقه كارهاي زيادي در بخش خصوصي را در پرونده خود دارد از جمله مدير موفقي است كه تواناييش را در بخش توليد با كيفيت و فروش نشان داده است.

توانايي او در انجام امور محوله وتوليد براساس استانداردهاي چاي باعث شده تا اين كارخانه بتواندبا توليد چاي مرغوب علاوه برتامين نيازهاي داخلي به صادرات نيز روي بياورد و بتواند با تصاحب بازاركشورهاي آسياي ميانه ذائقه مردمان اين نواحي را بااين فرآورده ارگانيك ايراني آشنا كند به طوريكه كشورهاي ازبكستان، تركمنستان و تاجيكستان اكنون يكي ازمصرف كنندگان مهم چاي حشمت مي باشند.

محب خواه بواسطه تلاش هاي شبانه روزي اش توانست افتخار مدير نمونه شهرستاني را از آن خود كند. او با كمك مالي ودادن كود  به چايكاران آنهارا در تامين منابع و نگهداري باغ هاي چاي ياري  كرد و در مواقع برداشت محصول با در اختيار قراردادن ماشين حمل، چاي برداشت شده را تا محل كارخانه حمل مي كرد. اوكه موفقيت در زمينه توليد چاي باكيفيت ايراني را تلاش همه عوامل مجموعه مي داند مي گويد: موفقيت چاي حشمت رامديون زحمات بي دريغ كارگران ميدانم.

محب خواه همراهي چايكاران و بهره مندي ازكارگران خوب و كوشا را فرصت خوبي براي خود مي داند و

و نيروهاي انساني دخيل در فرايند توليد را جزء سرمايه هاي خويش مي داند و معتقد است بدون آنان موفقيت معنايي ندارد.  

HMH

عباس محب خواه  اعتقادش براين است كه چاي يك نوشيدني طبيعي است كه خواص فراواني دارد. او مي گويد خواص مفيد چاي در ارگانيك بودنش است كه با عطرو طعم طبيعي و بدون رنگ و اسانس نوشيدنش دلنشين مي شود.

محب خواه تفاوت چاي ايراني وخارجي رادرارگانيك بودن مي داند و مي گويد: مصرف چاي ايراني به دليل ارگانيك بودن همه خواص خود را حفظ كرده و ميتواند بهترين نوشيدني براي مردم باشد. محب خواه با اعلام اينكه چاي ايراني در مقايسه با ساير كشورها از كيفيت و سلامت بهتري برخوردار است، گفت: فرآوري چاي ايراني ۱۰۰ درصد خالص و بدون استفاده از موادنگهدارنده و شيميايي صورت مي گيرد در صورتي كه در فرآوري چاي خارجي اين موارد رعايت نمي گردد و بيشتر از اسانس ومواد نگهدارنده استفاده مي شود. مدير كارخانه چاي حشمت درادامه صحبتهايش مي گويد: اگر يك ليوان چاي ايراني و يك ليوان چاي خارجي راهمزمان دم كنيم و صبر كنيم تا ساعتي بگذردآنوقت مي بينيم چاي خارجي به سرعت ته نشين شده و رنگ آن به سياه تيره متمايل مي شود از اين علايم ميتوان به پايين بودن كيفيت چاي پي برد كه نشان دهنده استفاده از اسانس و رنگ و در چاي است.

وي اضافه كرد : مساله ديگري كه در توليد چاي ايراني مهم است فرايند توليدو فرآوري درشرايط خوب و طبيعي مي باشد كه مهمترين نقش را درطعم گواراي چاي دارد و ميتوان گفت برعكس چاي خارجي كه در توليد آن از انواع سموم و آفت كش ها استفاده مي شود ، در چاي ايراني از اين موارد استفاده نمي شود و دادن كود شيميايي به علت تقويت خاك و بهره بيشتر از زمين است كه اين امر نيز به تاييد كارشناسان رسيده است.

محب خواه بهبود كيفيت چاي و نيز اطلاع رساني در زمينه كيفيت چاي ايراني را مهمترين دليل اقبال مردم به مصرف چاي داخلي عنوان كرد و افزود: بالا رفتن كيفيت چاي و نيز بالارفتن كاذب قيمت چاي خارجي باعث شده تا مصرف چاي داخلي درچند ماه گذشته افزايش داشته باشد.  

M

محب خواه يكي از مشكلات چايكاران را قيمت پايين  برگ چاي درجه ۲ دانست و تصريح كرد: چاي درجه دو كه بيشتر از نيمي از محصول چايكاران را تشكيل مي دهدبه دليل پايين بودن قيمت خريد، براي چايكار سودي ندارد وبيشتر چايكاران در اين مورد ضررمي كنند واين باعث مي شود كه چايكار براي برداشت هاي دوم و سوم از باغ خود به خوبي نگهداري نكند. وي عدم اشتياق چايكاردر نگهداري از باغ را سم مهلكي براي صنعت چاي دانست و افزود: اگر چايكار براي نگهداري رغبت نداشته باشد پاي افراد سودجوبه ميان مي آيد وباخريد زمين به بهاي اندك و تغيير كاربري باعث افت توليد مي شوند كه اين امر به ضرر كشورو توليداست و وابستگي بيشتر را به دنبال دارد.

مدير نمونه شهرستان فومن با ابراز ناراحتي از واردات بي رويه چاي در ساليان گذشته گفت: واردات چاي خارجي بيشترين ضربه را به اين صنعت وارد كرده  وخشكسالي سال گذشته نيزيكي ازدلايل كاهش برگ سبز چاي بوده است. وي تصريح كرد:اكنون بخش قابل توجهي از جنگل ها و باغات چاي گيلان با بي برنامگي در معرض نابودي بوده وحل اين موضوع تدابير خاص وكارآمدي را مي طلبد. وي عدم انجام به موقع تعهدات وپرداخت مطالبات از سوي دولت را از ديگر موارد مشكلات چايكاران دانست وگفت: همچنين نبود برنامه مشخص براي احياي باغات چاي، باعث كاهش توليدات شده و مجموعه اين اتفاقات، مسير را به سمت زمستاني سخت وسرد هدايت مي كند. اين موضوع همت بلند مسئولان را مي طلبد كه براي گذر از آن، تمام وزارتخانه ها بايد به نحوي  ورود كنند تا صنعت چاي دوباره به دوران طلايي خويش بازگردد. وي ماندن در ركود توليد چاي در كشور رابسيارخططرناك دانست و اضافه كرد: اگر دست روي دست بگذاريم و ساكت بنشينيم بيگانگان با پر كردن جيب دلالان و اشباع بازاراز چاي خارجي و تغير ذائقه مارا به سمت وابستگي ونابودي هدايت مي كنند.

sobhfouman.ir

وي از چاي به عنوان يك نوشيدني گوارا نام برد و توضيح داد: عطر و مواد نگهدارنده در اين نوشيدني مخاطره آميز است واگر دائقه به اين مواد عادت كند، سلامت افراد جامعه موردتهديد قرار ميگيرد.

كه براي رفع اين معضل و دلايل تغيير ذائقه مردم ، بايدبه فكر و  راهكاربيانديشيم و احياي مجدد باغات چاي ايراني را در دستور كار قراردهيم. بايد مردم بايد از مضرات اسانس مطلع باشند چون اين موضوع باعث مي شود كه تمايل استفاده از چاي وارداتي كاهش يابد.

محب خواه درادامه ضمن تاكيد برحمايت از توليدات داخلي گفت: حمايت از توليدات داخلي يكي از اركان اقتصاد مقاومتي است كه از طرف رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالي) بارها مورد تأكيد قرار گرفته است وهيئت وزيران نيز در بند ۳ مصوبه شماره ۲۱۶۵۷۹/ت ۴۳۹۰۳۰ مورخ ۴ بهمن ماه ۸۸ حمايت از توليدات داخلي را تصويب كرده است، اما به رغم تأكيدات مكرر متأسفانه تبليغ مصرف چاي ۱۰۰ درصد خارجي از طريق رسانه ملي انجام مي گيرد كه اين امر در ذائقه مصرف كنندگان وكاهش مصرف چاي داخلي نقش دارد.  وي با انتقاد از عملكرد صداوسيما درموردتبليغ محصولات خارجي گقت: صداو سيما يك رسانه ملي است و بايد همگام با رهنمودهاي رهبري در راستاي حمايت از توليدات ملي و بومي گام بردارد نه اينكه با پخش آگهي مردم را به خريد محصول خارجي كه نوع توليد و فرآوري آن مشخص نيست ، ترغيب كند. وبايد درباره معرفي چاي ايراني به عنوان يك نوشابه سالم و طبيعي وعاري از هرگونه سموم تبليغات زيادي شود تا مردم عزيزمان از فوايد چاي داخلي مطلع شوند

این خبر را به اشتراک بگذارید :