رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان در همایش طرح ولایت؛نسل چهارم به‌ راحتی به آثار و تفکرات امام خمینی (ره) پی می‌برند.

 

 

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان گفت: استکبار جهانی به دنبال تغییر رفتار و ساختار انقلاب‌های مردمی و اسلامی در منطقه است.

بهروز جلایی در همایش طرح ولایت استانی در دانشکده فنی این شهرستان خود را همکلاسی شهید «بزرگی» در سال ۵۵ تا ۵۷ دانست و اظهار کرد: شهید بزرگی در کسوت دانشجویی در منطقه «کلاشیم» عملیات قادر به شهادت رسید.

وی، شهید خوش‌سعادت را نیز دارای سیره آموزنده‌ای دانست و افزود: بسیاری از فرهیختگان پرورش‌یافتگان همین شهدا و تفکراتشان هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه در علوم اجتماعی تغییر منفی و مثبت وجود دارد، ادامه داد: اساتید علوم اجتماعی اعتقاد دارند پیش از تغییر جامعه، انسان تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان برای موفقیت و اصلاح امور به دنبال دستاورد جدید است، خاطرنشان کرد: کشمکش‌های زیادی در عرصه سیاسی وجود دارد و باید در کنار صورت، سیرت انقلاب نیز حفظ شود.

جلایی با اشاره به اینکه استحاله در انقلاب اجتماعی را تهدید می‌کند، گفت: در این مسیر رویش و ریزش‌های زیادی رخ می‌دهد.

این مسئول، اختلاف‌افکنی توسط خواص را آسیب‌های انقلاب بیان کرد و گفت: در دوره‌های اخیر از این اختلافات به عنوان فتنه نام برده شده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان با بیان اینکه فتنه در پس از انقلاب با ابعاد مختلف وجود داشته است، تصریح کرد: معرفت شناختی باید تحقق پیدا کند.

وی، نبود معرفت شناختی را موجب بسیاری از معضلات دانست و گفت: دانشگاه‌ها برآیند اجتماع هستند و باید فضای بالنده و روشنی از نظر تفکرات اسلامی و انقلابی داشته باشند.

جلایی، سیرت انقلاب ایران را اسلامی دانست و اظهار کرد: نسل چهارم به‌ راحتی به آثار و تفکرات امام خمینی (ره) پی می‌برند.

وی هدف انقلاب اسلامی فرهنگی، سیاسی اقتصادی و اجتماعی بیان کرد و گفت: جهانیان بر قدرت جمهوری اسلامی صحه گذاشته‌اند.

این مسئول احقاق عدالت در تمام ابعاد را از اهداف دیگر انقلاب اسلامی نامید و خاطرنشان کرد: اگر شعارهای انقلاب اسلامی در رأس نبود، مورد تهدید استحاله قرار می‌گرفت.

وی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را از شعارهای انقلاب اسلامی ایران خواند و یادآور شد: استقلال به معنای آزادی در تراز خواسته‌های مشروع یک ملت است.

جلایی، حضرت امام خمینی (ره) را معمار انقلاب اسلامی دانست و افزود: یک پلان در نقشه‌های معماری انقلاب در مقابله با اسلام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جهان‌بینی، دلیل، هدف و شعار انقلاب از ارکان بررسی برای استحاله است، تصریح کرد: دانشگاهیان و مردم باید بدانند که دائماً در خطر استحاله هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گیلان، راه مقابله با استحاله را قرار‌گیری در جبهه انقلاب اسلامی دانست و متذکر شد: اگر انقلاب اسلامی ایران بدون سیرت بود در کنار قدرت‌های دنیا با مظلومان می‌جنگید.

وی افزود: انتخاب سوئیس برای حفاظت از منافع آمریکا به عنوان یک کشور بی‌طرف برای نشان دادن این است که آمریکا بگوید در دنیا کشور بی‌طرف نداریم و استکبار به دنبال تغییر رفتار و ساختار انقلاب‌های مردمی و اسلامی است.

جلایی در پایان مهم‌ترین معروف را امر به وحدت و مهم‌ترین نهی را نهی از تفرقه عنوان کرد.فارس

این خبر را به اشتراک بگذارید :