عاشوری مطرح کرد؛ نمایشگاه دائمی قرآن در فومن دایر می شود

آیین اختتامیه مراسم سی روز با قرآن فومن تحت عنوان «جشن شکرانه» بعد از قرائت جزء ۲۹ و ۳۰ قرآن کریم، عصر پنجشنبه ۲۵ تیرماه در سالن شهیدان خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش صبح فومن؛ناصر عاشوری، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم معنوی، اظهار کرد: فومن دارای قاریان قرآن زبده‌ای است.

277344_orig

وی با بیان اینکه باید نسل آینده را قرآنی تربیت کرد، افزود: مسئولان شهر برای حفظ قرآن در اندیشه جامعه باید جدیت به خرج دهند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، جوانان را مستعد فراگیری دانست و گفت: قرآن باید در سنین جوانی و نوجوانی در قلب انسان نقش ببندد.

وی خواستار برقراری فضای مناسب برای آموزش قرآن شد و گفت: در کمیته برنامه‌ریزی فومن برای آموزش‌های قرآنی اعتبار اختصاص می‌یابد.

عاشوری از برگزاری نمایشگاه دائمی قرآن از آثار نفیس هنرمند چیره دست فومنی «سهم الدین زمانی» در این شهر خبر داد و گفت: مسئولان در اجرای مراسم‌های قرآنی همکاری بیشتری داشته باشند.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن نیز با اشاره به برگزاری سی روز مراسم جزء‌خوانی قرآن در این اداره، اظهار کرد: قرآن معنویت خاصی را در جامعه ایجاد می‌کند.

یوسف نیک‌انجام با بیان اینکه به دنبال معرفی فرهنگ غنی و اسلامی فومن در کشور هستیم، تصریح کرد: در این ۳۰ روز نمایشگاه نقاشی قرآنی نیز در محل برگزاری مراسم دایر بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت قرائت قرآن کریم، اظهار کرد: یکی از راه های آماده شدن دل انسان برای پذیرش ذکر خدا خواندن قرآن است و تکریم از خادمان قرآن سبب حیات مادی و معنوی جامعه اسلامی می شود.

277345_orig

در پایان این  مراسم ضمن تقدیر از «سهم الدین  زمانی» که  اولین  قرآن  مصور  را  طراحی  نموده از ۲۵ فعال قرآنی شهرستان که در اجرای  برنامه  های  قرآنی   ماه  مبارک  رمضان  فعالیت  نموده اند  با  اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.روابط عمومی ارشاد

کلیدواژه ها : , , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :