مسئول دارالقران عترت(ع)فومن؛تشویق، بهترین مولفه‌ حضور مداوم نوجوانان و جوانان در مساجد

حجت‌الاسلام محمدحسن حسن‌زاده، کارشناس مذهبی فومن با اشاره به افتتاح کلاس‌های تابستانی مسجد جامع فومن اظهار کرد: کلاس‌های تابستانی دارالقرآن عترت(علیه‌السلام) فومن با سابقه بالغ بر۲۵ سال با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهدای گمنام مسجد جامع، کلاس‌های تابستانی را از امروز اجرا می‌کند که تا دهم شهریور ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه محور این برنامه‌ها مباحث قرآن و عترت است افزود: این مباحث در قالب کلاس‌های آموزش قرآن، احکام، اخلاق برگزار می‌شود که همراه با برنامه‌های جانبی مانند برنامه‌های ورزشی، تفریحی، اردویی، مسابقات پینگ‌پنگ، فوتبال گل کوچک، کوهنوردی و … است.

کارشناس مذهبی فومن گفت: همچنین اعضا به حلقه‌های چندین نفره تفکیک می‌شوند تا برنامه‌های ارائه شده در کلاس‌ها را در این حلقه‌ها تمرین کنند و در پایان هر مرحله در مسابقات برگزار شده با دیگر حلقه‌ها رقابت می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه فضای آموزشی کلاس‌های تابستانی برای سنین مختلف کودک، خردسال، نوجوان و جوان دایر است، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کلاس‌ها آموزش قرآن است که تعلیم قرآن، طبق نظر پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) یقینا آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن نیست بلکه همه آموزه‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات در برگزاری کلاس‌های تابستانه مسجد جامع فومن کار کردن بر روی مسائل تربیتی و فرهنگی حاضرین است، خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگان در هر سنینی در فضای چهل روزه کلاس‌های تابستانی به گونه‌ایی سازماندهی می‌شوند تا از فیوضات مسجد و قرآن و عترت بهره‌مند شوند.

کارشناس مذهبی فومن با بیان اینکه اولین جایی که در اسلام بنا شد و پیامبر بر آن تاکید داشت مسجد بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره)، رهبر کبیر و بنیانگذار این انقلاب، وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید در سفارشات خود تاکید داشت که مسجد سنگر است و مساجد را خالی نکنید زیرا دشمن از مساجد پر می‌ترسد.

متولیان مساجد با اخلاق و رفتار خوش نوجوانان و جوانان را جذب کنند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه مسجد جایی است که مردم در آن با خدا، پیغمبر و دین آشنا می‌شوند، افزود: متولیان و دست اندرکاران مساجد باید بتوانند برنامه‌های خود را با چاشنی اخلاق و رفتار مناسب ارائه دهند تا بچه‌هایی مسجدی تربیت کنند و این نکته ایی حائز اهمیت است.

مدیر دارالقرآن عترت فومن تصریح کرد: تاکید است که کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد حضور یابند و برگزاری کلاس‌ها مقارن با برپایی نماز جماعت باشد تا در نماز شرکت کنند و از برکات مسجد و نماز جماعت توامان استفاده کنند که خود آن رفتار، کردار و گفتار با متولیان امر مسجد تاثیرگذار در امر تربیت فرزندان است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: در مسجد جامع فومن تاکید است که این موضوعات مراعات شود و در کنار اینگونه مباحث، مسائل تشویقی هم برای شرکت کنندگان در کلاس‌های تابستانه گذاشته شود زیرا تشویق می‌تواند یکی از بهترین مولفه‌های حضور موثر بچه‌ها و ثابت کردن آنها در مسجد باشد.

وی اظهار کرد: تابستان تمام می‌شود اما برکات کلاس‌ها و فضای معنوی مسجد می‌تواند یک امر ماندگار برای ثابت نگه داشتن نوجوانان و جوانان برای حضور مداوم در مساجدشود و مانند داروی مکملی عمل کند که آنها نخواهند مسجد را ترک کنند.شبستان

این خبر را به اشتراک بگذارید :