حجت الاسلام ابراهیم زاده؛عيد فطر، عيد کساني است که در مبارزه با شيطان و نفس اماره پيروز شدند

 

رئیس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت گفت: عيد فطر عيد کساني است که در مبارزه با شيطان و نفس اماره پيروز شدند.

به گزارش صبح فومن؛ حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده ۲۵ تیر ۹۴ در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر ضمن تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: عيد فطر ، عيد بندگي و فصل صعود انسان به قله تعالي و نيل به پاكي و اوج ملکوتي شدن انسان است.

وی افزود: انسانهاي الهي در عيد سعيد فطر پس از يک ماه عبادت خالصانه به درگاه حضرت حق تعالي، خشنود از توفيق طاعت و عبادت ، خود را براي يک زندگي جديد آماده مي کنند.

رئیس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت عيد فطر را عيد بندگي و رهايي از منيت و خودخواهي و رسيدن به هدف خلقت يعني براي خدا زيستن و عبادت او را انجام دادن دانست و تصریح کرد: عيد فطر عيد کساني است که در مبارزه با شيطان و نفس اماره پيروز شدند و آنها که در غل و زنجير شيطان و نفس اماره گرفتار شده و نتوانستند پيروز شوند، حسرت خواهند خورد.

این کارشناس حوزه دین پس از توضيحاتي در مورد اهميت عيد فطر خاطر نشان ساخت: اهميت اين روز را آنگاه مي توان درک کرد که نيم نگاهي به سيره پيشوايان بزرگ مذهب داشته باشيم؛ امام صادق(علیه السلام) مي فرمايد: حضرت زين العابدين(علیه السلام) شب عيد را با بيدار ماندن و نماز خواندن در مسجد به صبح مي رساند، که اين روش، نشان از شکرگزاري به پيشگاه معبود دارد.

امام جمعه موقت شفت اظهار کرد: ازاينکه روزه دار بر شيطان و نفس اماره و ديو نفس مسلط شده و فرمان دوست را بر وسوسه هاي دشمن ترجيح داده است شادمان است، واز سويي خوشحالي و سرافرازي در محکمه عدل الهي و اميد به گرفتن بزرگترين جوائز، عيد را زيباتر مي کند.

حجت الاسلام ابراهیم زاده بیان داشت: شب عيد فطر زمان اهداء جوائز از طرف خداوند است، فرشتگان در کوي و برزن فرياد مي زنند: اي بندگان خدا براي گرفتن پاداش هاي بزرگ به سوي محل برگزاري نماز حرکت کنيد، خداوند به فرشتگان مي فرمايد: شاهد باشيد که پاداش روزه ماه مبارک رمضان و مناجات شبانه بندگانم را رضايت خويش و آمرزش قرار دادم.رواط عمومی

کلیدواژه ها : , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :