حجت الاسلام شایان در مراسم شب۲۳ ماه رمضان گفت؛رجا و امید به پروردگارعامل مهمی برای عزمی بزرگ جهت حرکت درمسیرکمال است

به گزارش صبح فومن؛حجت الاسلام علی شایان در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که با حضور پر شکوه برادران و خواهران درمسجد ابوذر کیش رودبار فومن برگزار گردیده بود به سلسله مباحث شرح حدیث جنود عقل و جهل از امام صادق(ع) در بیان توامان لشگریان عقل وجهل به دو موضوع رجا (امید) و قنوط (ناامیدی )اشاره نمود .

وی بابیان ایات و روایات قران تصریح کردکه مابه هیچ وجه نبایدازرحمت خدامایوس باشیم و رجا و امید باید در مابه شدت ایجاد انگیزه نماید. قنوط مرحله ای بدتر و شدیدتر از یاس است که به گمانم همان بیماری روحی باشدکه ازآن به افسردگی یادمی شود. در روایات ماناامیدی از رحمت خدا ازکبایروگناهان کبیره برشمرده شده وقران کریم به صراحت به همه خاصه کسانی که درحق خود ظلم و اسراف کرده اند می فرماید (لاتقنطوامن رحمت الله) خلاصه انسان به امیدزنده است اگر عنصرحیات بخش وتحرک زاوحرکت افرین. امیدازماگرفته شودزندگانی تبدیل به بی انگیزگی ودرغلطیدن به انحرافات فراوان می گردد. مدام بایدنورامیدبه فضل ورحمت خدا را در درون جان خویش روشن نگه داریم امیرالمومنین(ع) که درهمین ماه مبارک مظلومانه شهید شدند و عمری مورد ظلم و اهانت وآزار و اذیت ازناحیه قاسطین و مارقین و ناکثین قرار گرفتند تا جایی که قلب مبارکشان از ناجوانمردی ها خون بود و مالامال غم و اندوه درحدیثی عبارتی به این مضمون دارند که هر وقت هجوم مشکلات به تو زیادتر شد به فضل وگره گشایی از کارها و مشکلات امیدوارتر باش، خصوصا در شب قدر با امید به فضل خدا دعاکنیم و خدا را بخوانیم و باذات اقدسش سخن بگوییم و عاجزانه تمناکنیم امشب بهترین ها و کامل ترین ها را برایمان مقدر فرماید. دلامعاش چنان کن که گربلغزدپای /فرشته ات به دودست دعانگه دارد. به قول حافظ شیرین گفتار که به نوعی اشعارشان تفسیرشاعرانه قرآن است ان شالله امشب فرشتگان هم برایمان دست به دعابردارند. حال که درآستانه راهپیمایی پرشکوه روزجهانی قدس. قرارداریم برای آزادی اول قبله مسلمین دعامی کنم وامیداستخلاص آن وادی مقدس ازچنگال پلید و شیطانی غاصبان صهیونیستی راداریم.

IMG_8379

IMG_8381

درپایان مراسم قرآن به سرگرفتن توسط حجه الاسلام علی شایان برگزارگردید و مراسم بک یاالله باتوسل به حضرات معصومین باصفا و معنویت خاصی به اتمام رسید.

کلیدواژه ها : , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :