مراسم سالگرد ارتحال حضرت آیت ا… اریب فومنی(ره) در مهدیه فومن برگزار گردید.

IMG_0916

ابراهیم فلاح/به گزارش صبح فومن؛مراسم ارتحال عالم ربانی ،اسوه زهد و تقوا حضرت آیت ا…سید ابوالقاسم اریب فومنی(ره) امشب در مهدیه فومن با حضور مردم منطقه،مسئولین،طلاب و روحانیون و… شهرستان برگزار گردید.

حجت الاسلام سمیع زاده در مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی بیان داشت ظرف و مظروف باید همه با هم همخوانی داشته باشد،اینکه در مراسم آیت ا… اریب فومنی(ره) سخنرانی کردن خود یک قسمت است،

وی به آیه ی شریفه ای از قرآن کریم اشاره نموده و گفت: این خطاب به حضرت ابراهیم(ع) است که همه زندگی من و کلیه موفقیت هایم نمازبا خلوص نیت و سفارش آن  است و موفقیت بزرگان و علمای دین و… نیز به همین امر می باشد.آنان با توجه به نماز خالصی که داشتند خداوند به آنان عنایت ویژه داشت و حضرت ابراهیم(ع)نیز اینطور به درجه ابراهیم خلیل الرحمن رسید.

ایشان افزودند در آیه ی ۱۲۴ سوره مبارکه بقره نیز بدین موضوع اشاره دارد و نبوت و امامت را پس از آزمایشات گوناگون به وی عطا کرد.در دل آتش افتاد و آزمایش شد.

سمیع زاده بیان داشت:اگر کسی به دین خدا عمل نماید و عده ای ناراحت شوند مهم نیست و شما به ملاک خودتان رسیده اید و عمل برای تقرب به خدا می باشد.البته این امر برای خودنمایی ارزش ندارد و فقط برای اخلاص باید باشد.

IMG_0882

سخنران این مراسم ضمن تشکر از همه افرادی که در برگزاری این مراسم کوشش نموده اند بیان داشت شباهت زیادی بین آیت ا… اریب و مرحوم رجبعلی خیاط وجوددارد که بنده تازه متوجه شده ام،بنده در روز لیله الرغائب به زیارت شهید سید جواد موسوی مشرف شدم که روزی بنده نیز بر این بود.

وی گفت مرحوم آیت ا… اریب(ره) را باید به دنیا نشان داد زیرا یک نفس آنها دنیا را تکان می دهد.برخی از کارشناسان عنوان داشته اند که اقتصاد ایران باید صد بار  زمین می خورد اما این اسلام است  که نگذاشته این کار پیش بیاید و البته عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

حجت الاسلام سمیع زاده خاطر نشان کردند؛لیله الرغائب شب آرزوهاست و پیامبر گرامی اسلام این روز را فرشته ها  نامگذاری کرده اند و احیاء گرفتن و اعمال خاصی این روز دارد.

وی بیان کرد ما در دنیا چقدر آبرو خریدیم  و چقدر آبرو ریختیم این ها روز کار است و این کار نیز الهی است،ارحم ترحم رحم کن تا به تو رحم شود و این اخلاص است.علمای شیعه همیشه برجسته و بلند مرتبه بوده اند زیرا در جلوی کسی دست بلند ننموده اند جز امام زمان(عج)، و زندگی نامه علما و شهدا را باید به نسل سوم آموخت و استمرار داد بگذارید همه بدانند یک رودخانه خون پای این انقلاب و نظام جاری شده است.

همچنین در ادامه این مراسم یکی از مداحان ذکر مدیحه سرایی پرداختند.

گفتنی است حضرت آیت ا… اریب فومنی(ره)در روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ به رحمت حق پیوستند و مزار این عالم ربانی در گلزار شهدای شهر فومن می باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :