حجت الاسلام ابراهیم زاده؛هدف از احياي شب هاي قدر ، بيدار شدن دل ها و پرواز به سوي معبود باري تعالي است

رئیس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت گفت: هدف از احياي شب هاي قدر، بيدار ماندن صرف نيست بلکه بيدار شدن دل ها و پرواز به سوي معبود باري تعالي است.

به گزارش صبح فومن؛ حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده ۱۶ تیر ۹۴ به مناسبت شب های قدر طي سخناني اظهار داشت: شب قدر همان شبي است که در تمام سال شبي به خوبي و فضيلت آن نمي رسد و عمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است و در آن شب، تقدير امور سال انجام مي شود.
وي افزود: هدف از احياي شب هاي قدر بيدار ماندن صرف نيست بلکه بيدار شدن دل ها و پرواز به سوي معبود باري تعالي است.
رئيس اداره تبليغات اسلامي فومن و شفت با اشاره به اين که شرکت در ضيافت الهي، جذب رحمت و مغفرت خداوند و دست يابي به آمرزش الهي است، خاطر نشان کرد: اين نشان دهنده عظمت شب ها و روز هاي ماه مبارک رمضان است که بايد از آن نهايت استفاده و بهره معنوي برده شود.
امام جمعه موقت شفت، به فضيلت هاي شب هاي پر فيض قدر اشاره کرد و با بيان اين که آيات قرآن همچون سوره مبارکه قدر و روايات هاي زيادي از معصومين (علیهم السلام)، شب قدر را از بالاترين فضيلت بين ساير شب ها و روزهاي ماه مبارک رمضان معرفي مي کند، ادامه داد: قرآن از شب قدر با عنوان سلامت تعبير کرده و فضيلت آن را بالاتر از هزار ماه ذکر مي کند که اين خود، اهميت تلاش براي درک فضائل اين ماه را مي رساند.
این کارشناس دینی شب قدر را از شب‌هاي مقدس و متبرک اسلامي دانست و اذعان کرد: خداوند در قرآن مجيد از آن شب به بزرگي ياد کرده و سوره‌اي نيز به نام «سوره قدر» نازل فرموده است. در تمام سال، شبي به خوبي و فضيلت آن نمي‌رسد؛ اين شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نيز نام گرفته است و عبادت در آن برتر از عبادت هزار ماه است.روابط عمومی

این خبر را به اشتراک بگذارید :