حجت الاسلام حسینی اراکی؛ هدف تکفیری‌ها بالابردن خلافت و زمین زدن امامت است

استاد حوزه علمیه فومن با بیان اینکه حقانیت دین مبین اسلام امامت و ولایت است گفت:گروه‌های تکفیری به دنبال خلافت هستند و می‌خواهند دوباره خلافت مقتدر اموی و عباسی را احیا کنند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، استاد حوزه علمیه قم شامگاه سه‌شنبه(۱۶تیر) در مراسم بیست و یکمین شب قدر در مسجد بالامحله فومن با بیان اینکه امامت با خلافت، ریاست، سلطنت، پادشاهی و .. تفاوت بسیاری دارد، اظهار کرد: بزرگترین انحرافی که در امت اسلامی ایجاد شد بحث قاطی کردن امامت با ریاست و خلافت بود.
وی با بیان اینکه بالاترین فضیلت شب قدر، بالابردن معرفت است، افزود: اهل سنت، امامت را در حد ریاست و در حد خلافت مثل یک حکومت و سلطنت معرفی کردند که شکل و قالبی دینی دارد.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به اینکه امام از دیدگاه شیعه سه تعریف دارد، تصریح کرد: اول اینکه امام یک منصب الهی است و مردم در نقش امامت دخالتی ندارند بلکه در شناسایی امام و در تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های امام نقش دارند.
وی با بیان اینکه بالاترین جنایتی که در تاریخ شد این بود که امرالله را به امرالناس و عهدالله را به عهدالناس تبدیل کردند، خاطرنشان کرد: امام باید معصوم باشد و گناه و اشتباه نکند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دومین ظلمی که در حق امامت شد این بود که گفتند نیاز نیست امام معصوم باشد، معصوم هم نباشد مردم با وی بیعت کنند او خلیفه و امام است، اظهار کرد: در مکتب مرجعه گفته شده حتی اگر آن کسی که خلیفه است شراب خورد، زنا کند باعث نقص وی نمی‌شود و مهم ایمان قلبی خلیفه است.
هدف تکفیری‌ها بالابردن خلافت و زمین زدن امامت است
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه در این راستا مسلمانان باید امامت را خوب بشناسند زیرا اگر انسان‌ها فرق بین امامت و خلیفه را ندانند دچار اشتباه می‌شوند، افزود: امروزه همه گروه‌های تکفیری به دنبال خلافت هستند و همه حرفشان این است که می‌خواهند دوباره  خلافت مقتدر اموی و عباسی را احیا و خلافت را بالا بیاورند.
وی با بیان اینکه چندین هزار نفر راهپیمایی کرده‌اند تا خلافت احیا شود، گفت: دقیقا همان بلایی که سر امیرالمومنین آوردند امروز همان‌ها در قالب‌های جدید به دنبال احیای خلیفه هستند که این‌ها همان ابوسفیانی‌ها، معاویه‌ها و بنی‌عباس و بنی اموی‌هستند که پرچم و شعارشان و رنگ لباسشان رنگ لباس بنی عباس است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه تکفیری‌ها دروغ می‌گویند به دنبال بنی‌عباس هم نیستند بلکه به دنبال بنی امیه هستند، تصریح کرد: آنها به دنبال خلیفه اموی هستند ومی‌خواهند خلیفه تعیین کنند که همه باید هوشیار باشند زیرا این موضوع فوق‌العاده خطرناک است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه وظیفه هر جوان شیعه است که امروز در راستای امامت و ولایت مطالعه کند، خاطرنشان کرد: ولایت خدا، ولایت رسول خدا، ولایت امام معصوم و ولایت فقیه در زمان غیبت یک موضوع است که از نظر هویت باطنی فرقی ندارد و فقط ولایت فقیه به عنوان نیابت امام معصوم است زیرا ما دستمان از امام معصوم کوتاه است.
وی با بیان اینکه تیرخلاص دشمن این است ما را نسبت به ولی و اماممان بدبین کند، اظهار کرد: دینی که به نام اسلام داریم و احکام و اخلاقیات و فضایل دارد این دین حقیقت، روح، پیامش و حیاتش و … امامت و ولایت است.
حقانیت دین مبین اسلام به امامت و ولایت است
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حقانیت دین مبین اسلام به امامت و ولایت است، افزود: تمامی اعمال و مناسکی که مسلمانان انجام می‌دهند مناسک امامت و ولایت است.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه کلیه عباداتی که به نقطه امامت و ولایت منتهی نشود رشد و بالندگی ندارد، گفت: عبادت منسک ولایت و کلمه لااله الاالله مجرای ولایت است.
وی با بیان اینکه مکتب، دین و اسلام ما اسلام ناب است، تصریح کرد: اسلام ناب یعنی اسلام مبتنی بر امامت و ولایت، امروزسه اسلام در ماهواره‌ها، فضای مجازی، اینترنت و .. در مقابل اسلام ناب ترویج می‌شود که همه باید مواظب این موضوع باشند.
 استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اسلام افراطی خشونت گرا و بی‌رحم خون‌ریز که به دنبال خلافت است پرچم دارش آل‌سعود می‌باشد که این اسلام همان اسلام آمریکایی است و هدف اصلیش این است که اسلام ناب را بکوبد و تشیع را از بین ببرد و چراغ علی را در دنیا خاموش کند.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی اسلام با بیان اینکه دومین اسلام که در برابر دین حق و اسلام ناب ترویج می‌شود اسلام سکولاریزه و دموکرات است که پرچمدار آن ترکیه می‌باشد، اظهار کرد: اسلام سکولار ماهیتش غربی است، انسان‌ها در آن اسلام آزاد به هرچیزی هستند و در این اسلام فقط یک اذان پخش و نماز جماعت اقامه می‌شود.
وی با بیان اینکه اسلام انحرافی سوم در برابر اسلام ناب، اسلام انگلیسی است که همان اسلام شیعه افراطی است و دو رویکرد دارد، افزود: رویکرد اول این است که به صهیونیست و دنیای غرب کاری ندارد و فقط و فقط به مقدسات اهل سنت کار دارند و خلیفه اول و دوم را لعن کنند و در برخی از مراسمات با لباس سرخ در خیابان‌ها شادی کنند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: رویکرد دوم اسلام شیعه افراطی این است که تشیع را به عنوان یک مکتب خشن معرفی کنند و مردم به زنجیرزنی با زنجیرهای خاردار، قمه زنی و … روی آوردند.
حجت‌الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: آنها فقط می‌خواهند تعصبات افراطی شیعه گری را به عنوان شیعه ناب معرفی کنند.
وی خاطرنشان کرد: اسلام ناب یا اسلام متکی به قرآن و اهل بیت، اسلام کفرستیز و مدافع مظلوم، شهادت طلب و اسلامی است که در برابر دشمنان اصلی قد علم می‌کند و وحدت جامعه اسلامی را به هم نمی‌ریزد.شبستان

کلیدواژه ها : , , ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :