جلسه توجیهی-آموزشی در خصوص تشکیل هیات های صلح روستایی

به گزارش صبح فومن به نقل از روابط عمومی بخشداری سردارجنگل جلسه توجیهی-آموزشی در خصوص تشکیل هیات های صلح روستایی و حد نگار اراضی کشاورزی مورخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲  با حضور مقدم بخشدار سردارجنگل ، براری رییس دادگستری شهرستان فومن، اعضای شورای بخش سردارجنگل و دهیاران بخش سردارجنگل در بخشداری سردارجنگل برگزار شد.

رضا مقدم بخشدار سردارجنگل در ابتدای جلسه با اشاره به اینکه مهربانی یکی از خصیصه‌های مهم ایرانیان و فرهنگ مهم نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) است و این در ذات هر ایرانی نهادینه شده است اظهار کرد: صلح و سازش باید بیش از پیش در جامعه فرهنگ‌سازی شود تا شاهد کاهش مشکلات قضایی مردم در جامعه باشیم.

در ادامه براری رییس دادگستری شهرستان فومن اظهار نمودند:صلح یاران ظرفیت‌های مردمی و افتخاری هستند که با مهارت‌های تجربی یا علمی در حل و فصل پرونده‌های قضایی، به دادگستری و شوراهای حل اختلاف کمک می‌کنند.

ایشان در ادامه افزودند: صلح یاران از بین ریش سفیدان و افراد معتمد هر منطقه شناسایی می‌شوند و پیش از آنکه اختلافات در محاکم یا حتی شورای حل اختلاف مطرح شود برای دعوت طرفین به سازش پادرمیانی می‌کنند.

ایشان از دهیاران درخواست نمودند با کمک اعضای شورای اسلامی روستاها افراد معتمد و مورد قبول اهالی روستا را جهت تشکیل هیات های صلح یاری در روستا به دادگستری فومن معرفی نمایند.

در حاشیه این نشست، رییس دادگستری  با بیان اینکه اساس گیلان بر محوریت کشاورزی است، یادآور شد: طرح حد نگار در روستاها انجام گرفته است و مردم جهت سنددار کردن اراضی کشاورزی خود می‌توانند به اداره ثبت و اسناد شهرستان فومن مراجعه نمایند و مراحل دریافت سند را طی نماید. در فاز اولیه این طرح تمامی خدمات صدور سند به صورت کاملاً رایگان انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :