یک سوال و یک درخواست  از دادستان محترم فومن؛

مسئولیت جمع آوری سد معبر با کدام دستگاه است؟

با عرض سلام خدمت جناب قربانزاده دادستان محترم شهرستان فومن ،

سال گذشته درخواستی از رئیس کل محترم دادگستری مطرح کردم که به دنبال حضور میدانی در پروژه ها و مکانهای مختلف سری هم به سطح شهر فومن زده و پدیده بد منظر و مزاحم سد معبر توسط دست فروشان،مغازه داران و… را مشاهده نموده و دستوری صادر نمایند.بلکه از قِبَل دستور ایشان گشایشی حاصل گردد ومعابر شهر به نفع شهروندان پیاده و سوار بازگشایی گردند.که البته شاید جناب رئیس کل وقت پیدا نکردند یا امور ارجح تری وجود داشت که فرصت حضور در این مقوله را پیدا نکردند. اما غرض از نگارش نامه به رئیس کل را در همان مرقومه اینگونه آورده بودم که مسئولان محلی یا توان برخورد ندارند یا ملاحظات و محافظه کاری های مختلفی را لحاظ می کنند که مشکل برطرف نشده بلکه هر روز بر ابعاد آن افزوده نیز می شود. 

تجارب ناموفق گذشته هم نشان می دهد که اقدامات فقط یک دستگاه(مثلاً شهرداری) بدون حمایت و همراهی سایر دستگاهها ابتر مانده و نتیجه بخش نخواهد بود.

حال  بیش از یکسال پس از آن درخواست کماکان سد معبر در سطح شهر وجود دارد و بساط هایی که مزاحم عبور و مرور مردم هستند گسترده تر نیز شده اند. تا جاییکه عبور و مرور تقریبا در پیاده رو ها مقدور نبوده و حتی سواره رو ها هم به نوعی به تسخیر در آمده اند.گرچه مغازه داران معتقد هستند اگر آنها وسایل خود را در پیاده رو نچینند دست فروشان ها پیاده را اشغال خواهند کرد و برای کاسبی بساطی ها هم بازار روز وجود ندارند. 

لازم است عرض شود که همه نوع سد معابر مانند اشغال معابر توسط مغازه داران،وجود دکه ها،تخلیه نخاله و انواع مصالح ،توقف اتومبیل ها در مکانهای غیر مجاز،توقف وسایل نقلیه جهت فروش کالا  و حتی اشغال معابر توسط برخی اداره ها و دستگاههای دولتی در سطح شهر دیده میشود.

ظاهراً به موجب قانون، مسئولیت برخورد با این معضل اجتماعی بر عهده شهرداری ها  گذاشته شده است اما نگارنده حضوراً در یکی از جلسات شورای شهر شاهد این بحث بودم که دچار اختلاف نظر بودند و استدلال می کردند که مسئولیت جمع آوری و برخورد با کسانیکه اقدام به سد معبر می کنند با کدام دستگاه است؟ و به نتیجه هم نرسیدند که اگر به نتیجه رسیده بودند باید اقدام موثری صورت می گرفت اما همانطور که مشاهده میشود پدید سد معابر در شهر فومن که همیشه وجود داشته در حال حاضر بیشتر و گسترده تر شده و داد شهروندان را در آورده است. 

فلذا به نمایندگی از اقشار مختلف شهروندان که از این ناهنجاری شاکی هستند از دادستان محترم و پیگیر شهرستان فومن درخواست می گردد با ورود به موضوع و یادآوری شرح وظایف هر دستگاهی که موضوع به آن مرتبط میشود دستور لازم جهت رفع سد معابر شهر فومن را صادر فرمایند.

علی علیزاده ازبری-روزنامه نگار

این خبر را به اشتراک بگذارید :