_در ملاقات مدیرکل بهزیستی گیلان با فرماندار فومن عنوان شد:_
*لزوم نگاه ویژه اداره کل بهزیستی به مددجویان شهرستان فومن*

به گزارش صبح فومن در روز سه‌شنبه ۳ مرداد، موسی فکور فرماندار شهرستان با استقبال از اقدام مدیرکل بهزیستی در برگزاری ملاقات مردمی در فومن، خواستار استمرار این حرکت پسندیده شد.

وی با اشاره به این که شاهد تحول و بهبود وضعیت خدمات ارائه شده به مددجویان بهزیستی در شهرستان هستیم، از تلاش های صورت پذیرفته در این راستا تشکر کرد.

فکور با تاکید بر این که تأسیس یک کمپ ترک اعتیاد آقایان در شهرستان نیاز فومن است، خواستار برنامه ریزی برای رفع این مسأله شد.

وی با اشاره به این که تأسیس ساختمانی مستقل و متناسب با نیازها و خدمات بهزیستی ضرورت است، افزود: در صورت آغاز این کار، نقش هم افزایانه فرمانداری و شهرستان در این خصوص ایفا خواهد شد.

فکور فرماندار فومن با تشکر از اقدام اداره کل بهزیستی در تاسیس مثبت زندگی سردارجنگل که از حیث مساحت به بیشترین بخش از شهرستان خدمات رسانی خواهد کرد، خواستار توجه و نگاه ویژه اداره کل بهزیستی به تمام مددجویان شهرستان شد.

خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان این که رویکرد جدید سازمان بهزیستی افزایش میزان حمایت ها از جامعه هدف خود است، گزارش داد: در سال گذشته، ۴۰۰ میلیون تومان از محل مشارکت برای مددجویان شهرستان فومن کمک موردی پرداخت شده است.

وی با بیان این که امروز هیچ توان خواهی پشت نوبت مستمری نیست، افزایش کمی تعداد مراکز بهزیستی و به عنوان مثال، افتتاح مرکز نگهداری بیماران روانی مختص بانوان در لنگرود را از جمله خدمات این اداره کل عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی با اشاره به این که با استمرار روند فعلی سالخوردگی در استان، گیلان در ۱۴۱۴ استانی سالمند خواهد شد، خواستار افزایش تلاش ها به منظور مدیریت جمعیت در استان شد.

شاه نظری رئیس بهزیستی شهرستان با اشاره به این که دو مرکز مثبت زندگی شهرستان در طول یک سال افتتاح شد، از تلاش ها و حمایت های فرماندار فومن و همچنین مجموعه اداری شهرستان در راستای کاهش مشکلات مددجویان قدردانی کرد.

وی با بیان این که اکنون ۲۹۹۳ پرونده مددجویی در شهرستان وجود دارد، تعداد پرونده های فعال توانبخشی و مستمری بگیر را ۱۳۸۷ مورد عنوان کرد و گفت: ۵۰۸ زن سرپرست خانوار و ۳۱ امدادبگیر تحت پوشش این اداره قرار دارند.

شاه نظری در این راستا افزود:۳ مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، ۵ مرکز سرپایی ترک اعتیاد، ۱ مرکز آسایشگاه سالمندان، ۱ کمپ ترک اعتیاد و ۱ گروه همیار سلامت روان زیر نظر بهزیستی فومن فعال هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :