‍ رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان فومن تاکید کرد:کارفریان از بکارگیری اتباع بیگانه خودداری کنند

حجت عموی فومنی  در خصوص کارفرمایانی که از خدمات اتباع خارجی استفاده میکنند گفت: بر اساس بند ( ج ) ماده (۱۱) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده کند به ۵ برابر حداقل دستمزد سال برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فومن با تاکید براینکه کارفرمایان نباید از اتباع بیگانه غیرمجاز در کارگاه ها استفاده کنند، افزود: کارفرمایانی که برای بکارگیری اتباع بیگانه اقدام کنند بر اساس قانون مجرم و متخلف محسوب میشوند که بر اساس مصوبه شورای عالی کار مبنی بر افزایش حقوق و دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۲  بابت هر روز اشتغال غیر مجاز هر اتباع خارجی ، معادل ۵ برابر حداقل دستمزد روزانه معادل مبلغ ۸/۸۴۷/۱۴۰ ریال جریمه خواهند شد.

عموی فومنی با یادآوری اینکه اتباع بیگانه موجب از بین رفتن فرصت های شغلی برای کارگران داخلی شده و حضور روز افزون آن ها از نظر فرهنگی و اجتماعی برای کشور دچار مسئله خواهد کرد، متذکرشد: کارفرمایان باید از به‌کارگیری اتباع بیگانه جلوگیری کنند و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف، دو برابر خواهد شد.

این مسئول همچنین در پایان خاطرنشان کرد: کارفرمایان متخلف از قوانین مطابق با ماده ۱۸۱ قانون کار به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.منصوریان

این خبر را به اشتراک بگذارید :