متن و  حاشیه های مسابقات فوتبال جام رمضان گوراب پس 

خبر اول اینکه این مسابقات به مدت ۲۱ سال و بی وقفه در فضای باز محل میدان اصلی گوراب پس در روستایی که با لحاظ فوتبالی برزیل فومنات نام گرفته برگزار شده است.

– فوتبال گل کوچک هنوز جذابیت های خاص خود را دارد با دروازه هایی کوچک، توپ لاکی که برای عملکرد بهتر دو لایه می کنند و تقریبا در هر زمینی قابل بازی است و روستا زادگانی پر انرژی و خستگی ناپذیر که در آن زمین محدود هنرنمایی می کنند.

– شب فینال امسال علاوه بر استقبال پرشور تماشاگران و شرکت شخصیت های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی به عرصه حضور منتظرالوکاله ها نیز تبدیل شده بود. در واقع گوراب پس تبدیل به وکیل بازاری شده بود!

– نارسیس ویسرود(املاک ماهان)و شهدای رودپیش دو تیم بازی پایانی بودند که در این بازی پر هیجان و نفس گیر نارسیس توانست با ضربات پنالتی به قهرمانی رسیده و بوسه بر جام قهرمانی بزند.

– حضور دو تیم پایانی از دو شهرستان شفت و فومن و حضور فرمانداران دو شهرستان  برای تماشای مسابقه عرصه رقابت را به کری خوانی دو فرماندار در سکوها کشانده بود که تبدیل به سوژه گزارشگر مسابقات شده بود که البته خوب بلد بود پیاز داغ !آن را زیاد بکند.

– حضور امام پناهی  فرماندار گوراب پسی رشت عدد فرمانداران حاضر در مسابقه را به رکورد حضور همزمان سه فرماندار در گوراب پس رسانده بود.

– گزارشگری و مجری گری  بسیار خوب و متفاوت رشید اسکند پور و هنرنمایی وی به گویش ها و زبانهای مختلف خصوصاً اجرای عربی شور و هیجان تماشاگران و بازیگران را چند برابر می کرد . در واقع یکی از جذاب ترین قسمت های مسابقات جام رمضان گوراب پس گزارشگری همین آقا رشید است.

– سکوی ویژه مسابقات با حضور نه چندان چشمگیر  بهروزی فر وکیل دو شهرستان که آخرین ماههای وکالت وی به سرعت در حال سپری شدن است با همراهی دو فرماندار در اطرافش و با حضور رئیس دفتر و رئیس آموزش و پرورش ،به گونه ای شاید  دست های خالی وی در انتخابات پیش رو را حکایت می کرد! 

– مدیریت بسیار خوب و مسئولانه  عوامل اجرایی مسابقات آقایان رشید اسکند پور، سید خلیل سید آموزنده ،اسماعیل مصیب زاده، حامد عبدالله پور، عباس اکبرزاده ، تقی قویدل ،عبدالله ثابت و محسن سالار پناه و با همراهی همه جانبه احمد تسلیمی دهیار توانمند و با سابقه گوراب پس قابل توجه و تقدیر بود.

– حضور خانم ها برای تماشای مسابقه پایانی از نکات قابل توجه بود.

  مسابقات امسال با شرکت تعداد  ۲۰ تیم و در  ۲۷ شب برگزار گردید.که در پایان به تیم قهرمان مبلغ ۱۸ میلیون ،نائب قهرمان ۱۲ میلیون و به تیم سوم مبلغ ۸ میلیون تومان همراه با لباس و تندیس مسابقات اهداء گردید. 

  کاپ  اخلاق مسابقات به تیم امام زاده ابراهیم و جایزه آقای گلی و بهترین بازیکن نیز به علیرضا عمویی از تیم یاسین گوراب پس رسید. 

– از برنامه های جانبی برگزاری مسابقات دستگرمی با یاد بزرگانی چون جلیل پرستان و… بود که در شب پایانی  و قبل از بازی فینال مسابقه تیم های خبرنگاران شهرستان با  پیشکسوتان گوراب با تساوی یک یک به پایان رسید.  

– تندیس و یادمان مسابقات مثل دوره های قبل توسط محمود ارشدی از گوراب پسی های ساکن تهران طراحی و ساخته شده بودند که هیئت اجرایی از ایشان تشکر کردند.

– و نکته لازم به ذکر و تاکید اینکه تداوم ۲۱ سال برگزاری مسابقات در مکانی با امکانات و شرایط  محدود و استقبال بازیکنان و تیم ها با حضور پر شور تماشاگران لزوم احداث یک سالن ورزشی یا حداقل زمین چمن مصنوعی مناسب برای گوراب پس را فریاد می زند حتی گوش های کم شنوا هم این را می شنوند!

علی علیزاده ازبری

این خبر را به اشتراک بگذارید :