دیدار امام جمعه و فرماندار فومن با رییس نظام مهندسی فومن

به گزارش صبح فومن، صبح روز پنج شنبه مورخ ۵ اسفند ۱۴۰۰، موسی فکور فرماندار شهرستان و حجت الاسلام والمسلمین نقدی امام جمعه فومن در دفتر نظام مهندسی شهرستان فومن حضور یافتند.

در این نشست که به مناسبت فرا رسیدن روز مهندس و با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان فومن انجام شد درخصوص مسائل و مشکلات حوزه ساخت و ساز در نقاط شهری و روستایی بحث و گفتگو شد.

فکور فرماندار شهرستان ضمن تبریک روز مهندس، اظهار کرد: نظام مهندسی با مسئولیت مهم نظارت بر ساخت و ساز و توجه به استحکام بنا، زمینه ساز افزایش امنیت در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی شده است. ورود نظام مهندسی به ساخت و ساز در روستاها باعث افزایش استحکام ابنیه ساخته شده در مناطق روستایی شده است.

فکور با بیان این که انتظار داریم نظارت نظام مهندسی به ویژه حین اجرای ساخت و سازها افزایش یابد و مشکلات را به شهرداری ها گزارش دهند، تاکید کرد: تکلیف قانونی ناظران بر خواسته افراد اولویت دارد. لذا دقت نظر و اهتمام ناظران نظام مهندسی حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به اهمیت سبک معماری اسلامی در ساخت و سازهای جدید، به این نکته اشاره کرد که متناسب شدن تعرفه های نظام مهندسی با قدرت پرداخت مردم باعث کاهش تخلفات، مراجعه و استقبال بیشتر از حضور نظام مهندسی خواهد شد.

رئیس نظام مهندسی شهرستان فومن ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در شهرستان فومن، اظهار کرد: از زمان درخواست تا زمان اخذ انشعابات برق و گاز در کنار کارفرما هستیم.

وی با اشاره به آمار ساخت و ساز مجاز در شهرستان، افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری تعداد ۱۱۷۷ پرونده دریافت پروانه به مجموع متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع در کل شهرستان تشکیل شد.

وی بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد از پروژه های تحت نظارت نظام مهندسی شهرستان فومن در روستاها انجام می شود.
همچنین در این نشست چند تن از اعضای ستاد بازسازی مصلی فومن نیز حضور داشتند.
لازم به ذکر است ۵ اسفند هر سال، مقارن با زادروز خواجه نصیرالدین طوسی، مهندس، منجم، فیلسوف و دانشمند ایرانی، روز “مهندس” نامگذاری شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید :