خلاصه ای نشست خبری 

از پراکنده گویی های جناب وکیل تا گزارش مبسوط فرماندار

بلاخره انتظارها به پایان رسید و اهالی رسانه شهرستان بعد از حدود دو سال به نشست خبری مشترک با وکیل مجلس و فرماندار شهرستان فومن دعوت شدند. نشستی در عصر روز سه شنبه ۲۶ بهمن ماه مصادف با عید ولادت امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر که ظاهراً جناب وکیل و فرماندارمحترم اصل بار عام دادن به خبرنگاران را شیرینی حساب کرده بودند چرا که از پذیرایی و احیاناً هدیه ای ! به خبرنگاران خبری نبود.

شاید اگر نبود توان سخنوری جناب فکور فرماندار فومن که با گزارش مبسوط و مدونی که به خوبی از اوضاع شهرستان ارائه نمود پراکنده گویی های آقای بهروزی فر که البته در همان جلسه هم مورد نقد عرفان منصوریان قرار گرفت می توانست جلسه ای را که در فضایی سرد و با تاخیر ۴۵ دقیقه ای  برگزار شده بود سردتر کند.

ماجرای زخم کهنه شهر یعنی پل ورودی فومن ،وضعیت شهرکهای صنعتی منطقه،مناطق گردشگری ماسوله و قلعه رودخان ،رودخانه های فومن،پارک جنگلی و تهدیدهایی که قلعه رودخان را هدف گرفته اند،گزارش مقدماتی دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گیلان،گزارش دوشنبه های تهران گردی فرماندار و وکیل، محورهای گزارش فرماندار بودند که وقت زیادی از جلسه را گرفت.در ادامه بهروزی فر وکیل شهرستانهای فومن و شفت سعی نمود به تکمیل توضیحات فرماندار بپردازد و شاید مهمترین بخش آن گزارش پی گیری تکمیل پل ورودی فومن بود که اعلام نمود با نشست ها و جلسات متعددی که در جاهای مختلف و اختصاصاً دراداره کل  دادگستری استان گیلان تشکیل شده تصمیم گرفته  شده در دو مرحله ساختار پل تغییر کرده و تکمیل گردد. بدین صورت که در فاز اول یک میدان با مبلمان شهری زیبا طراحی و اجرایی شود و در فاز بعدی رو گذر احداث گردد و تاکید کرد که قرارداد فاز اول و ساخت میدان نیز بزودی انجام خواهد گرفت.

همچنین فکور فرماندار فومن، ضمن ارائه گزارشی از سفرهای مسئولان استانی و کشوری به فومن و دریافت اعتبارات عمرانی از ملاقات با چند وزیر در تهران خبر داد که با هماهنگی آقای بهروزی فر انجام شده و دستاوردهای خوبی هم داشته است و  اضافه کرد که البته از اینکه نمادهایی از فومن همراه نداشته تا روی میز وزرا بگذارد اظهار ناراحتی کرد.(با این توضیح برای جناب فرماندار که کتابچه گردشگری فومن توسط اینجانب تهیه شده و منتظر کمک جهت چاپ و انتشار آن هستم)در ادامه نوبت به خبرنگاران رسید که مطالب و سوالات خود را مطرح کنند.

– محبی شولمی اولین خبرنگاری بود که پشت تریبون قرار گرفته و ضمن بیان مطالبی در خصوص مسائل مختلف خواستار رسیدگی به وضعیت آسفالت جاده ها شد که این روزها داد همه مردم را در آورده است.

– ندا یکتاپرست با مطرح کردن نارضایتی مردم از عملکرد وکیل مجلس و گله مندی از فاصله دو ساله نشست بهروزی فر با خبرنگاران و ارائه گزارش، ادامه داد که شهر فومن از فضای ملتهب و پرحاشیه در رنج است و برخی ها که در این التهاب آفرینی نقش دارند رفتار خود را به پشتوانه وکیل توجیه می کنند.

– سمیرا بخشی با بیان دغدغه های اجتماعی فضای جلسه را از مسائل شهرستانی و منطقه ای به طرحهای ملی مجلس کشاند و با یادآوری اینکه ایشان عضو کمسیون اجتماعی مجلس هستند خواستار پاسخ های شفاف در مورد طرح هایی مانند طرح صیانت از فضای مجازی،طرح حمایت از حقوق عامه در برابر حیوانات پر خطر،حقوق خانواده ها و قتل های خانوادگی شد و  جواب قاطع وکیل را شنید که « به طرح صیانت رای خواهد داد و این طرح تصویب خواهد شد.»

– در پاسخ به سوال و درخواست اینجانب برای نجات رودخانه های شهرستان ،فرماندار فومن با تایید آسیب هایی که به رودخانه ها وارد شده است قول داد که موضوع را مورد رسیدگی قرار داده و از تعرض به رودخانه ها جلوگیری خواهد کرد.خصوصاً برداشت بی رویه شن و ماسه که به بستر رودخانه ها آسیب های جبران ناپذیری رسانده است.اما در مورد تخلیه فاضلاب شهری در رودخانه ها توضیح داد که برای اصلاح این مهم نیازمند عزم ملی و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب هستیم.

– در ادامه رضا شکوری  خواستار گزارش کامل دستاوردهای سفر رئیس جمهور به گیلان و اختصاصاً برای فومن شده همچنین خطاب به آقای بهروزی فر از اینکه اعضای دفتر وی در اثر هم نشینی با  ایشان از اخلاق مداری وی تاثیر نگرفته و به مردم جواب سربالا می دهند گله کرد و اظهار تعجب کرد.

– ابراهیم فلاح با بیان موضوع جهاد تبیین که اخیراً رهبر معظم انقلاب خواستار آن شده خواستار شفافیت در شهرستان شده و سوال کرد که چرا مسائل این شهر در لاک سر پوشیده قرار داشته و وقتی همه چیز پوشیده بوده و خبر نگاران بی اطلاع هستند چگونه می توانند به تبیین آنها بپردازند؟

– در ادامه  ذلیخا صفری از اینکه رئیس کل دادگستری و دادستان استان مدام در شهرستان فومن حضور دارند را نتیجه عملکرد نامطلوب مدیران دانسته و این موضوع را برای شهرستان مناسب ارزیابی نکرد.

– و در نهایت طرح مسئله توسط میلاد پیر باوفا بود که از گرانی قبر در آرامستانهای فومن پرسید و خواستار دخالت مسئولان و اوقاف در این موضوع شد و من به طعنه پیشنهاد دادم که در اعتراض به گرانی قبر ما هم دسته جمعی تصمیم می گیرم که نمیریم تا قبرها روی دست اوقاف و مدیران آرامستاها باد بکند!!!

خلاصه اینکه جلسه کمی با ساختار نشست های خبری متفاوت بود در واقع  فرماندار گزارش مبسوطی ارائه نمود . خبرنگاران به جای سوال بیشتر دغدغه های خود را بیان و توصیه هایی داشتند تا سوال و وکیل محترم که جواب های پراکنده به مسائل مطرح شده داد و نتوانست رضایت خبرنگاران را بدست آورد. 

علی علیزاده ازبری

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :