نشست بصیرتی به مناسبت دهه مبارک فجر در حسینیه امام خمینی (ره) سپاه ناحیه فومن برگزار شد .


روح الله پور اسماعیلی فومنی در ابتدای برنامه یادی از شهدای انقلاب کشور به ویژه ۶ شهید انقلاب در فومن کرد و گفت : شهید نیک مرام که یک پارک در رشت به اسم این شهید گرانقدر هست ، خیلی ها خبر ندارند که این شهید انقلاب بوده و اهل ماسوله هست .
کارشناس مسائل سیاسی به بررسی انقلاب های مشهور در جهان پرداخت و گفت :
انقلاب کبیر فرانسه که ریشه و مبنای عمل نظام‌های سیاسی در آمریکای امروز ، اروپای غربی و برخی از کشورهای مسلمان مانند ترکیه قرار گرفته است، اولین انقلابی بود که در اوایل قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت و چندین بار هم تغییر هویت داد . نزدیک به ۲۰ بار قانون اساسی این انقلاب را نوشتند ، شعار این انقلاب این بود که مذهب را محدود به حوزه شخصی کرده ، مالکیت خصوصی و فردی را محترم شمردند ، لیبرالیسم فردی به همه جا صادر شد و این در صورتی بود که از قبل کسی برای نظام سازی در فرانسه فکر نکرده بود و کم کم شکل گرفت .
پوراسماعیلی فومنی ادامه داد : انقلاب دوم ، انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه بر اساس اندیشه های مارکس و لنین با سرنگون کردن حکومت تزاری شکل گرفت .
در انقلاب روسیه مذهب را افیون جوامع می دانستند ، چیزی به عنوان دین معنی نمی داد ، مساجد وکلیساها را بستند و اجازه فعالیت مذهبی در جامعه را محدود کردند. تفکر و ایده این انقلاب نیز پایه گذار حکومت ها در اروپای شرقی، شرق و جنوب شرق آسیا شد . در مصر و در زمان جمال عبدالناصر هم حکومتش سوسیالیستی بود .
وی بیان داشت : کشورهای دنیا را بین خودشان تقسیم کرده بودند در آن زمان کشور ایران تحت دکترین غرب بود و در همسایه ابر قدرت شرق قرار داشت .موقعیت الان اوکراین تا حدودی شبیه زمان قبل از انقلاب ماست با این تفاوت که منطقه ما هارتلند دنیا بود و اهمیت ویژه ای داشت .
عربستان به عنوان تامین کننده منافع آمریکا و ایران بعنوان ژاندارم منطقه ، بر اساس تئوری دوستونی نیکسون ریس جمهور وقت آمریکا مشخص شده بودند .
وی گفت : کارتر یک سال قبل از فرار شاه در تهران ، ایران را جزیره ثبات نامید اما انقلاب اسلامی دقیقا در همین جزیره ثبات آمریکا اتفاق افتاد.

روح الله پوراسماعیلی بیان داشت : ژنرال هایزر را بعد از فرار شاه به ایران می فرستند که کودتا کند ؛ سولیوان سفیر آمریکا در ایران همان موقع به ژنرال هایزر گفت : که ما با بعضی از انقلابیون در ارتباط هستیم (نیازی به کودتا نیست ) ؛ اشاره اینها عموما به بازرگان و نهضت آزادی بود و از همان ابتدا در بین سران کشور نفوذ داشتند .

وی اضافه کرد با مطالعه اسناد لانه جاسوسی می توان به پشت پرده کسانی که می گفتند؛ دنیای الان دنیای مذاکره هست و نه دنیای موشکها پی برد .

وی گفت : در ابتدای انقلاب سازمان سیا به بهانه مصاحبه می دیدند که چه کسی را می توان به آمریکا نزدیک کرد. برای مصاحبه اولین نفر هم پیش امام رفتند و گفتند امام را نمی توان به آمریکا نزدیک کرد . دومین نفر نزد حسینعلی منتظری رفتند ، سیا در سال ۵۸ فهمید که این شخص ساده لوح هست .
وی تاکید کرد : رژیم غرب و نظام سلطه فقط با امپراطوری رسانه ای زنده هست وی گفت : برخی ها در حاکمیت با رای مردم نفوذ کردند و به همین مردم خیانت کرده و علنا انقلاب فروشی کردند!

ضمانت این انقلاب خون شهدای ماست و ان شا الله مشکلات کشور ما در آینده نزدیک رفع خواهد شد .

روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه فومن

این خبر را به اشتراک بگذارید :